26 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op sharona1234

Misschien dat jullie als ervaringsdeskundige mij tips kunnen geven. In de ...
O lees nu jou bericht. Ik krijg dit nu dus ook (9 weken zwanger). Ken dit niet van eerdere zwangerschappen. Ik neem een pakje appelsap en eet volkoren boterham met pindakaas en bakje kwark met muesli en noten. Voorheen was dat altijd ruim voldoende (soms zelfs teveel), maar nu krijg ik binnen 4u dan weer een hypo en stijgt mijn suiker zelfs nauwelijks van al dat eten. Ik voeg nu meer koolhydraten toe, maar ook dat helpt niet

2 maanden geleden

Reactie op LillyWish

O lees nu jou bericht. Ik krijg dit nu dus ook (9 weken zwanger). Ken dit n ...
Ja echt vreselijk. Ik heb dus alleen zwangerschapsdiabetes maar nog wel m’n prikspullen van de vorige zwangerschap in huis. Ik denk als ik mezelf heel de dag zou prikken als ik hypos voel dat het inderdaad ook elke 4/5 uur is. Bij mij deden ze er de vorige zwangerschap helemaal niets aan..

2 maanden geleden

Reactie op sharona1234

Ja echt vreselijk. Ik heb dus alleen zwangerschapsdiabetes maar nog wel m’n ...
Nee net uitgebreid met diabetesverpleegkundige gebeld. Die gaf aan dat het heel normaal is (ook voor niet diabetes zwangeren) en dat je er weinig aan kunt doen. Ze doen alleen iets als je niet meer kunt functioneren door de hypos. Zou tot ca week 14 duren

één maand geleden

Hoi hoi , zijn er inmiddels ook al dames die te horen hebben gekregen dat de kleine eerder gehaald gaat worden ? Ik begreep van de gynaecoloog dat ik met mijn diabetes type 1 op 38 weken al wordt ingeleid ivm de kans op een grote baby 😅. Hoe zien jullie vooruitzichten eruit ?

één maand geleden

Reactie op angelltje

Hoi hoi , zijn er inmiddels ook al dames die te horen hebben gekregen dat ...
Hier werd dit inderdaad ook aangegeven, maar ben het gesprek aangegaan en zo lang alles met mij en de kleine goedgaat mag ik tot in ieder geval 39 weken doorlopen.

één maand geleden

Reactie op angelltje

Hoi hoi , zijn er inmiddels ook al dames die te horen hebben gekregen dat ...
Hoi, ik heb ook type 1. In mijn vorige zwangerschap werd mijn dochter met 38 weken gehaald. Zij woog ook wel meer dan gemiddeld 4200 gr. Eerst probeerde we het vaginaal, toen dat niet lukte werd ze met keizersnede gehaald. Nu wordt de tweede gehaald tussen de 38 en 39 weken. Nu krijg ik een geplande keizersnede en dan willen ze de kleine liever zo laat mogelijk halen, zodat de longen goed werken als ze hem/haar halen. Ik ben nu wel beter gereguleerd met insulinepomp, dus hopelijk is deze iets kleiner.