Vandaag ben ik precies 5 weken zwanger. Inmiddels is dit poging 10 en zwangerschap nummer 4 van dit traject.
Precies een jaar geleden was ik ook zwanger, maar dat eindigde in een miskraam, net als de 2 daarop volgende zwangerschappen.
Onderzoek gehad naar de herhaalde miskramen, daar is niks uitgekomen. Het is dus puur domme pech.
Maar ik merk dat het vertrouwen in mijn lichaam echt een beetje op een dieptepunt zit. Misschien komt het door de hormonen? Ik merk dat ik nu bijna zit te wachten op een miskraam. Dan denk ik: laat het dan nu maar gebeuren, nog voor de echo, voor we op vakantie gaan. Dan heb ik er op vakantie geen last van... (vorig jaar precies een week voor onze vakantie de miskraam gehad en op vakantie dus niet kunnen zwemmen doordat het bloedverlies nog niet over was en mentaal had ik toen een flinke klap gekregen.)
Ook is deze zwangerschap gewoon "anders". Bij de vorige 3 had ik last van misselijkheid en licht bloedverlies. Deze keer heb ik nergens last van. Je zou denken dat dat positief is, zeker omdat ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook eigenlijk geen klachten of symptomen had, maar het maakt mij weer zo aan het twijfelen.
Hebben jullie misschien tips om hier mee om te gaan?