20 Reacties

3 maanden geleden

Sluit ik me bij aan! Merk dat mijn lichaam erg vermoeid is. Maar mentaal vind ik het zo heerlijk om te sporten! Vind het ook wel een beetje spannend omdat ik mijn lichaam ook niet wil overvragen en het liefste al m’n energie stop in laten groeien van die kleine in de buik :) heb nu een streven om in iedersgeval 3x in de week te gaan op momenten dat ik verder die dag niet zoveel hoef te doen zodat ik hopelijk een mooie balans hier in kan gaan vinden :) kortom, belangrijkste is denk ik naar je lichaam luisteren en af en toe een stapje terug is ook niet erg. Succes !! :)

3 maanden geleden

Ik voetbal normaliter en daar ben ik ook nog eens keeper maar ik weet echt nog niet goed wat ik moet doen. Ik denk dat keepen tegen de tijd dat de zomerstop voorbij is het niet meer wordt en ik eventueel wel nog mee zou kunnen trainen, maar ik twijfel heel erg. Ook ik vind het vooral mentaal heel erg lekker, en sociaal is het natuurlijk ook altijd leuk

3 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap lukte het me bijna niet om te sporten in het eerste trimester (ik doe aan zwemmen en waterpolo). Maar daarna heb ik tot een paar dagen voor de bevalling wekelijks 1,5 km gezwommen. Dat eerste trimester moet je gewoon over je heen laten komen. Als je genoeg energie hebt om te sporten: fijn! En als je geen energie hebt, is bankhangen dus wat je nodig hebt, ook fijn!

3 maanden geleden

Ik doe 2x in de week krachttraining en pas mijn schema aan aan wat ik aankan. Doe ook wat minder of blijf stabiel in gewicht, maar merk dat ik qua spierkracht niet echt verloren ben. Daarnaast doe ik 1x in de week zwemmen, is echt heerlijk! En ik deed altijd 1x in de week hardlopen, maar dat doet nu echt zo'n pijn aan mijn borsten. Daar is geen enkele sport bh tegenop gewassen! Vind het ook erg lastig om een goede balans te vinden, voornamelijk omdag ik overdag erg moe ben, maar als ik dan slaap dan slaap ik 's nachts echt mega slecht. Lig dan ineens om 4u 's nachts wakker. Even rustig rondje wandelen met meditatie op vind ik dan heerlijk! Ben je wel mentaal weer een soort van opgeladen en dan gewoon vroeg naar bed!

3 maanden geleden

Sydney Cummings heeft op youtube haar hele zwangerschap gesport van week 4-40. Ik vind deze altijd al fijn om te doen!

3 maanden geleden

Ik ben zeer gemotiveerd om te sporten vanwege de vorige keer 😊 Bij mijn eerste zwangerschap was er net corona, dus ik heb bijna niet kunnen sporten in die periode. Toen de sportscholen weer open waren, was ik namelijk te ver om het weer gezond op te mogen pakken. Mede daardoor ben ik veel aangekomen qua vet en kilo’s gedurende die zwangerschap. Die ik er maar heel moeilijk afkreeg. Nu ben ik naar 2x in de week bodypump gegaan. Krachttraining gaat bij mij erg goed. Alleen conditioneel en cardio vind ik wel een stuk pittiger. Sneller buiten adem. Dus met bodypump heb ik bij de meer up tempo tracks zoals de rug er wel 2,5 kilo minder op zitten dan normaal. Bij de rest heb ik nog niet af hoeven te bouwen. Maar ik ga gewoon goed naar mijn lichaam luisteren. Ik weet dat er een keizersnede gaat komen dus doel is zo fit mogelijk de zwangerschap door zodat ik hopelijk ook snel weer kan herstellen.

3 maanden geleden

Hihi ik was vrij fanatiek aan het sporten met Newborn Fitmama, maar ik lig nu liever op de bank! Ik ben net een weekje op vakantie geweest en wil het eigenlijk wel weer oppakken. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen alleen zwangerschapsgym en zwangerschapszwemmen gedaan om toch wat te bewegen, want paardrijden zit er over een tijdje ook niet meer in.

3 maanden geleden

Ik hoop ook te kunnen blijven sporten! Vorige zwangerschap heb ik tot 20 weken kunnen hardlopen en toen gestopt vanwege bandenpijn. Benieuwd hoe lang dat nu gaat lukken! Ik merk nu dat mijn hartslag al veel hoger is en dat m’n benen erg zwaar zijn. En de snelheid is er ook wel uit. Allemaal niet zo gek leek me, maar toch benieuwd of anderen dat ook hebben!

3 maanden geleden

Reactie op Ing_Suus

Ik hoop ook te kunnen blijven sporten! Vorige zwangerschap heb ik tot 20 we ...
Herkenbaar! Net een high intensity training gedaan. Maar ging wat minder soepel dan anders. Ook hogere hartslag en zere borsten..maar doe het gewoon wat rustiger aan en kijk hoe lang dit lukt en ik er zin in heb.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ik deed altijd 3x in de week bodypump (best wel zwaar) en wil dat graag blijven doen. In verband met de vermoeidheid pak ik bij sommige spiergroepen nu iets lichtere gewichten en probeer ik goed naar m’n lichaam te luisteren. Alle beweging die we kunnen meepakken is al super goed dus niet te streng zijn voor jezelf!

3 maanden geleden

Ik sport nog steeds 2x per dag.. ik doe geen zware sporten maar cardio/zwemmen/hardlopen.

2 maanden geleden

Normaal gesproken zwem ik wekelijks. Maar nu ik zwanger ben en me gedurende de dag behoorlijk misselijk voelt, durfde ik eigenlijk niet meer te gaan haha. Toch een poging gedaan op een moment waar ik me iets beter voelde en ik moet zeggen dat het juist fijn was om even actief te zijn. Tijdens en na minder last gehad. Overigens wel minder intensief gezwommen dan ik normaal gesproken doe ;)

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap heb ik tot 41 weken (dag van de bevalling) gesport. Ik train met een personal trainer dus heb op een gegeven moment de gewichten wel naar beneden bijgesteld en andere ademhaling gaan doen zodat ik geen druk op m'n buik zette. Dat ging heel goed! Ook heel vaak dat ik vet slecht voelend een les ingang en 100% van de keren kwam ik er veel beter uit dan ik er in ging. Kan het echt aanraden!

2 maanden geleden

Ik ben er momenteel te moe en te misselijk voor 😢. Hopelijk kan ik het sporten in het 2e trimester weer oppakken

2 maanden geleden

Reactie op Diaan1988

Ik ben er momenteel te moe en te misselijk voor 😢. Hopelijk kan ik het spo ...
Ik heb even hetzelfde deze week. T/m vorige week ging het best goed. Maar deze week te moe en misselijk. Na een wandeling met de hond ben ik al wat buiten adem. Wellicht ook door de warmte. Hoop dat het volgende week beter gaat 😊

2 maanden geleden

Ik loop 1-2 keer per wel hard en pak af en toe ook de racefiets. Merk dat ik er nu echt geen zin in heb en m’n conditie gaat nu al achteruit

2 maanden geleden

Ik heb het ook erg zwaar deze eerste weken, haha! Ben nu 7 weken en de afgelopen 4 weken ben ik vaker niet dan wel gaan sporten. Ik ben of erg moe of veel last van hoofdpijn waarbij inspanning het juist erger maakt. Ook nu lig ik met hoofdpijn op de bank i.p.v. dat ik de groepsles ga doen.. Baal er wel van hoor! Hoop niet dat dit de gehele zwangerschap zo blijft.

2 maanden geleden

Ik ging vooraf 3x per week naar de sportschool waar ik best zwaar trainde, nu als ik werk ga ik op die dagen überhaupt niet meer, heb ik de energie niet voor en wanneer ik vrij ben, valt het mij zwaar, merk echt dat mijn lijf veel te druk is met andere dingen, wordt ook heel snel duizelig en misselijk wanneer ik aan het sporten ben

2 maanden geleden

Ik vond het zelf heel fijn het krachttrainingsprogramma van SterkHer te volgen, afgestemd op de fase van je zwangerschap. Voor thuis of in de sportschool te gebruiken. Vorige keer tot de dag voor de bevalling gedaan

2 maanden geleden

Reactie op amarins_hw

Ik vond het zelf heel fijn het krachttrainingsprogramma van SterkHer te vol ...
Ik probeer wel nog steeds 2x per week te sporten, maar heb wel echt minder energie. Ik fitness ik ga dat van SterkHer opzoeken. Ben een beetje zoekende naar passende oefeningen