3 Reacties

2 maanden geleden

Hi Winnie, Ik herken dit wel. Hoewel ik maar 1 dreumes rond heb lopen. Ik voel me soms zo schuldig tegenover hem (en mijn man die nu extra veel met hem doet). Maar het is gewoon even niet anders. Ik hou mezelf voor ogen dat je in het 2e trimester meer energie krijgt. Dan gaat het vast weer beter. Wat mij wel echt helpt is om rust te pakken. Niet teveel doen op een dag. En maak het jezelf makkelijk: op de bank samen een boekje lezen of een andere zittende activiteit. (Of zet de tv lekker aan, voor nu vind ik dat dat prima kan!) Ik slaap soms met de kleine mee, dat kun jij misschien pas doen als die van 5,5 weer op school zit 😉, en ga gewoon vroeg naar bed. Veel sterkte!

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Mijn dochter is 20 maand en super actief. Ik kan haar niet bijbenen helaas. Ben ook heel veel misselijk, dus wil het liefst de hele dag slapen of op de bank liggen. Probeer altijd 1 activiteit per dag buiten de deur te doen. Meestal ga ik fietsen, kost mij het minst (elektrisch). Maar goed, dit kost haarzelf niet veel energie. Merk het ook wel aan haar, ze is humeurig en kort lontje. Sowieso gevoelig meisje die goed door heeft dat mama er niet zo lekker in zit.. Voel mij super schuldig, maar probeer mijzelf ook echt voor te houden dat het tijdelijk is en ze later het echt niet meer weet..

2 maanden geleden

Heel herkenbaar, mijn zoontje is bijna 3 jaar. Ik heb moeite om momenteel zijn energie te matchen, zelf ben ik een alleenstaande en momenteel zwanger van een tweeling. Waar ik bij hem alle energie had tijdens de zwangerschap, heb ik nu moeite om de einde van de middag al te halen. Ik voel me schuldig naar hem toe, toch probeer zoveel dingen uit te leggen. Uiteindelijk komt dat wel goed, ik had het me anders voorgesteld. Hopelijk wordt het beter hoe verder we zijn.☺️