19 Reacties

12 dagen geleden

Ja in de 6/7 weken zwangerschap. 40° koorts en extreme vermoeidheid😴 Maar alles is verder goed hoor. Kan geen kwaad, wel zorgen dat de koorts zakt als je dat hebt, dat moet je niet al te lang hebben. Ik kreeg het gelukkig onder de 38,5° met paracetamol.

12 dagen geleden

Ik heb van de zomer ook corona gehad. Toen was ik rond de 8 weken zwanger. Afgelopen week griep gehad. Mij is verteld dat zolang je geen (hoge)koorts hebt, er geen gevaar voor de baby is. Maar ik snap je zorgen. Desnoods even de verloskundige bellen voor advies/geruststelling? Beterschap!

12 dagen geleden

Reactie op n_k_1999

Ja in de 6/7 weken zwangerschap. 40° koorts en extreme vermoeidheid😴 Maar ...
Tot nu toe gelukkig alleen verhoging en neem al paracetamol vanwege de hoofdpijn en pijn in mijn benen, met de paracetamol erbij gaat het gelukkig wel redelijk goed maar toch maak je je wel zorgen om die 2 kleintjes dus is het wel even fijn om ervaringsverhalen te lezen 😊

12 dagen geleden

Reactie op An4485

Ik heb van de zomer ook corona gehad. Toen was ik rond de 8 weken zwanger. ...
Tot nu toe gelukkig alleen verhoging en neem al paracetamol vanwege de hoofdpijn en pijn in mijn benen, met de paracetamol erbij gaat het gelukkig wel redelijk goed maar toch maak je je wel zorgen om die 2 kleintjes dus is het wel even fijn om ervaringsverhalen te lezen 😊 Als ik het niet vertrouw dan bel ik idd even het ziekenhuis. Heb aankomende donderdag ook een controle dus mocht ik dan nog klachten hebben dan bel ik sowieso even

12 dagen geleden

Heb tijdens mijn vorige zwangerschap corona gehad. Was ongeveer 20 weken zwanger. Heb er niks aan overgehouden en onze kleine meid ook niet 😜

12 dagen geleden

Ik in mijn vorige zwangerschap. Was ziek, verder beide niks aan overgehouden 😀

12 dagen geleden

Ik had het in augustus toen ik 6 weken zwanger was, toen ook een topic over gemaakt. Steeds zodra ik koorts kreeg twee paracetamol genomen, verder kan het volgens mij geen kwaad.

12 dagen geleden

Ik ben 15 weken nu en heb twee week geleden ook corona gehad. Inderdaad, gelijk na test twee duidelijke streepjes. Ik had fixe koppijn en spierpijn, maar geen hele hoge koorts en geen verkoudheidsklachten. Na een dag op de bank kon in de dagen daarna alweer beetje thuiswerken. Sterkte daar! En idd, niet te druk maken (was ook beetje bezorgd), maar het viel allemaal mee.

12 dagen geleden

Reactie op Mevrouwtje Theelepel

Heb tijdens mijn vorige zwangerschap corona gehad. Was ongeveer 20 weken zw ...
Dat is fijn om te horen! Toch een beetje geruststelling

12 dagen geleden

Reactie op Vlindertje3

Ik in mijn vorige zwangerschap. Was ziek, verder beide niks aan overgehoude ...
Dat is fijn om te horen! Ik hoop dat ik ook snel weer opknap!

12 dagen geleden

Reactie op AnneAnne90

Ik had het in augustus toen ik 6 weken zwanger was, toen ook een topic over ...
Ik neem sowieso al paracetamol tegen de hoofdpijn en pijn in mijn benen etc, nu ook wel koorts er bij dus even goed in de gaten houden

12 dagen geleden

Reactie op Doro03

Ik ben 15 weken nu en heb twee week geleden ook corona gehad. Inderdaad, ge ...
Fijn om te horen dat het zo snel weer beter ging! Ik weet dat ik niet moet googlen maar toch doe ik dat dan, daar was het ook tegenstrijdig wat ik allemaal las dus dan ga je je toch wel zorgen maken

12 dagen geleden

Bij m’n eerste zwangerschap ook corona gehad rond de 16 weken. Niks aan de hand gelukkig. Koorts onderdrukt met paracetamol, rustig aan gedaan en thee drinken van citroen, gember en honing. Beterschap!

12 dagen geleden

Ik ben met mijn vorige zwangerschap bevallen met corona... dat is ook allemaal goedgekomen, nu een gezonde dochter. En nu in het begin van de zwangerschap covid gehad en alle echo's/controles nadien waren ook gewoon goed. Belangrijk om koorts goed onder controle te houden, paracetamol en goed drinken. Komt goed 🙏

11 dagen geleden

Ja bij mijn jongste, hoogzwanger en mijn hele gezin inclusief ik hadden corona, spierpijn, wat verkouden en voor de rest viel het wel mee, beterschap 🥰

11 dagen geleden

Ik heb rond mijn 14de week ook corona gehad, ik was zwaar verkouden en moest veel hoesten. Nu met week 17 pas een beetje beter, nog een beetje verkouden en hoest alleen nog maar voel me al zoveel beter. In tussentijd ook afgevallen omdat ik geen eetlust had. Vorige week hartje geluisterd van de baby en alles was gewoon goed, geen zorgen! Veel uitrusten en gember thee drinken

10 dagen geleden

Dankjewel voor jullie reacties! Ik lijk nu het ergste te hebben gehad, afgelopen nacht gelukkig weer normaal kunnen slapen en nu alleen nog een beetje hoofdpijn op de achtergrond en wat verkouden maar gelukkig geen spierpijn etc meer

10 dagen geleden

Vorige zwangerschap hele heftige corona gehad en echt meer dan een week hoge koorts gehad en heel ziek. Toen moest ik extra echo’s laten maken om de groei van de baby in de gaten te houden. (Dit is niet alleen bij corona, maar als je langere tijd hoge koorts hebt gehad). Kleine meid was uiteindelijk alsnog 53 cm en 4200 gram, dus gewoon een gezonde meid. Deze zwangerschap weer corona gehad en gelukkig nu niet zo ziek geweest. Vooral gewoon je rust pakken bij je herstel want je lichaam heeft het even dubbel zwaar door de zwangerschap en dat je ziek bent.

10 dagen geleden

Wat vervelend voor je! Rust goed uit, veel drinken, vitamientjes, thee drinken en paracetamol innemen. Ik had ook corona toen ik 33 weken zwanger was. Ik werd toen opgenomen omdat mijn koorts zodanig hoog was en ik extra vocht nodig had. Inprincipe is het niet gevaarlijk om ziek te worden tijdens je zwangerschap, wat belangrijk is is dat je koorts zakt als je paracetamol inneemt en dat de koorts niet té hoog is langer als 5 - 7 dagen. Vertrouw je het niet neem je contact op met je verloskundige. Beter een keer teveel als teweinig. Dit geldt voor elk virus ☺️