17 Reacties

2 maanden geleden

Bij mijn tweede gaf ik nog borstvoeding en toen ik 6mn zwanger was wilde mijn zoontje van toen 21mnd zelf niet meer. Nu weer in verwachting en mijn dochter van bijna 2 is echt nog plakband die krijg ik er niet vanaf hahaah al zou ik dat willen.. Zou als ik jou was lekker blijven doorvoeden zolang t kan en jij je er goed bij voelt

2 maanden geleden

Hier een dochter van 14 maanden en ook 8 weken zwanger. Ze drinkt voorlopig nog goed. Heb wel wat last van haar aanhap, maar niet in die mate dat ik zou willen stoppen. Ik bied haar af en toe wel gewone koemelk aan, zodat ze zeker genoeg te drinken heeft. Ik wacht dag bij dag af... Mss beslist ze straks zelf om te stoppen? Zou het fijn vinden mocht ze verder blijven drinken, ook als de baby er is. Vind het gewoon zo´n gemak, die borstvoeding... en ik zie ook dat ze er nog altijd deugd van heeft. 😊

2 maanden geleden

Hier een baby van 6 maanden en iets van 6 weken zwanger. Ik geef dus uiteraard nog borstvoeding en ben echt extreem bang dat het teveel terugloopt omdat ze natuurlijk nog wel minstens 6 maanden "moet" drinken

2 maanden geleden

Hier een peuter van 27 maanden (2jr) die nog drinkt voor zn slapen. Productiedip is normaal door je veranderende hormonen. Sommige kindjes gaan dan droog drinken en andere kids stoppen.. ik zou met allebei oké zijn. T zou voor mij ook wel goed zijn als t natuurlijkerwijs nu stopt, maar ik ga het niet forceren

2 maanden geleden

Hee, ElinevdV hier hetzelfde. Ondertussen is mijn dochtertje bijna anderhalf. Sinds een paar weken zijn we wel aan het afbouwen. Voorheen deed ik nog 3x daags voeden en 1x op mijn werk kolven. Inmiddels ben ik gestopt met kolven en geef ik s'ochtends en s'avonds voor het slapen gaan nog borstvoeding. Nu is mijn productie ook zo drastisch omlaag gegaan. Ik ben nog maar net 5+0 opnieuw zwanger, maar merk dat de motivatie wel een beetje inkakt, maar merk wel dat in sommige situaties alleen de borst troost bied... ik twijfel dus ook enorm om te stoppen door de lage productie, maar daartegenover de troost die ik dan niet meer kan bieden.... voor nu gaan we nog maar even door denk ik... stoppen is ook zo definitief 🙄🤐

2 maanden geleden

Yes! Mijn dochtertje van 1,5 drinkt nog een paar keer per dag, komt voorlopig nog gewoon genoeg melk uit (6 weken vandaag). We gaan gewoon door zolang ik het fysiek en mentaal trek of totdat ze zelf aangeeft niet meer te willen. Ik heb geen last van mijn borsten, had ik wel met de vorige, dus dat scheelt enorm… doe vooral wat goed voelt voor jullie beide. ❤️

2 maanden geleden

Ja ik geef nog 1x per dag bv. Was het aan het afbouwen i.v.m. zwangerschapswens. We hebben een zoon van 14 maanden en 8 weken zwanger. Maar ik ben heel blij dat ik die ene keer nog kan geven. Ik ga gewoon door zolang het nog kan en hij nog wilt. In jouw geval zou ik zeker nog even doorzetten. Zodat je de oudste 1 jaar bv hebt kunnen geven. Na 1 jaar kun je over op koemelk dus hoef je geen flesvoeding te kopen 😉 Als het dan minder wordt kun je het aanvullen met koemelk, of helemaal stoppen als je wilt.

2 maanden geleden

Ik geef nog borstvoeding aan mijn dochter van bijna 7 maanden. Sinds mijn eerste menstruatie na 4 maanden kreegde productie al flink een dip en nu is t bijna niks meer. Maar ik wil het blijven doorgeven dat ze iig iets binnenkrijgt, de rest vul ik aan met kunstvoeding. Het liefst blijf ik haar doorvoeden als de nieuwe baby er is maar even kijken hoe het gaat!

2 maanden geleden

Ik geef mijn zoontje van bijna 15 maanden ook nog borstvoeding. Sinds de positieve test al wel een flinke terugloop, ik heb nog maar de helft aan melk. Hij drinkt nog iedere ochtend/middag/avond en ‘s nachts ook nog naar behoefte (2-3x). Heb de eerste week echt lopen piekeren hoe hiermee om te gaan, maar uiteindelijk besloten het op z’n beloop te laten. Hij is geen droogdrinker dus zal vanzelf stoppen (hoop toch dat hij doorgaat), tot die tijd krijgt hij gewoon als hij erom vraagt! 🥰

2 maanden geleden

Ik geef mijn kleine van 9 maanden nog borstvoeding, en ben zelf 8 weken zwanger. Mijn productie was altijd mega goed, echter merk ik nu ook dat de productie iets terugloopt. Ipv 1 borst bied ik nu 2 borsten aan met 1 voedingsmoment. En als ik merk dat ze niet veel gedronken heeft bied ik haar vaker aan. Zelf denk ik dat als ze te weinig gehad heeft dat ze dit eventueel snachts inhaalt, echter doet ze dit niet meer als anders, dus vertrouw ik erop dat ze voldoende heeft. Zolang je zoveel mogelijk de borst aanbied past de melkproductie zich daarop aan. Het liefst voed ik de kleine meid door, omdat ik graag minimaal een jaar borstvoeding wil geven. En als dit mag lukken zou ik 2 jaar ook nog wel mooi vinden. Dit ivm het advies van de WHO. Ik hoop voor je dat je hierin een fijne keus voor jezelf mag maken, veel succes!

2 maanden geleden

Is hier nog iemand (helaas) volledig moeten overstappen op kunstvoeding? En hoevaak/hoeveel drinkt jullie kindje dan? Ik zie op het forum allemaal verhalen van 3 of 4 flessen van hoge hoeveelheden melk. Maar onze meid drinkt gewoon nog 5 a 6 keer (soms ook nachts) van 130 ml of minder. Dit is ze natuurlijk gewend van de bv..

2 maanden geleden

Reactie op Snoesjes

Is hier nog iemand (helaas) volledig moeten overstappen op kunstvoeding? En ...
Ik deed de afgelopen 2 weken alleen nog maar ‘s ochtends en ‘s avonds. En dan de rest kv Omdat ik ook erg misselijk was. Maar hij drinkt eigenlijk nu alleen nog maar ‘s ochtends sinds gisteren en dan ook maar 1 kant. Die andere kant hoef hij niet en nu hij tandjes heeft gaat hij daar ook bijten 🥴 Bij ons krijg hij 4 flessen van 180. Hij is 6,5 maand

één maand geleden

Ik. Ik ga door tot zij aangeeft dat het geen zin meer heef/ze niet meer wil

één maand geleden

Ik geef mijn dochter van 1,5 jaar voor haar middagslaapje, voordat ze de nacht ingaat en s’nachts ook nog 2-3 keer borstvoeding. Best veel nog! Merk wel dat ik er zelf helemaal klaar mee ben en dat m’n productie in 1 borst bijna op is. Helaas is mijn dochter al vanaf dag 1 een hele moeilijke slaper en is dit nu nog mijn redmiddel haha.

één maand geleden

Ik geef mijn zoontje van net 2 jaar ook nog 's avonds en 's morgens de borst. Blij dat t nog kan, maar het doet bij mij wel echt pijn bij het aanhappen. Hebben jullie daar geen last van?

één maand geleden

Reactie op Me1991

Ik geef mijn zoontje van net 2 jaar ook nog 's avonds en 's morgens de bors ...
Heb ik een paar weekjes last van gehad. Nu gelukkig niet meer!

één maand geleden

Ik geef nog borstvoeding aan mijn dochter van twee en tot dusver heb ik nog melk. Ze vindt het nog heel fijn. Ik kijk wel waar het schip strandt.