30 Reacties
15 dagen geleden
Wat ontzettend heftig voor je deze situatie. 😔 Zou je een keer aan hem kunnen vragen of hij tijd wil vrijmaken voor een goed gesprek? Dus dat hij van tevoren weet dat jullie er echt even voor gaan zitten? Lijkt me het minste wat hij kan doen. Dan kan jij het gesprek voor jezelf voorbereiden, dat kan helpen om rustig de voor jou belangrijkste thema’s te bespreken.
Maar ik heb natuurlijk geen idee hoe jullie situatie precies is en of je dit misschien al hebt geprobeerd. Anders hoop ik dat de mediation snel op gang komt.
En zijn er mensen in je omgeving die je kunnen helpen/ondersteunen? Denk dat het heel belangrijk is dat je dit niet helemaal alleen hoeft te dragen.
En misschien kan je de verloskundige/huisarts op de hoogte stellen van je situatie? Ook zij kunnen meedenken over wat jou zou kunnen helpen, of doorverwijzen naar iemand die dat kan.
Hoe dan ook, heel veel kracht en sterkte toegewenst. Wat jij deelt over je gedachten/gevoelens/wensen klinkt voor mij niet meer dan redelijk en je klinkt als een sterke vrouw, ook al zit je er nu doorheen. Het komt weer goed. Take care ❤️
15 dagen geleden
Reactie op Fox2
Ja lijkt me ook dat het zo hoort. Heel vervelend.
Hopelijk kun je toch een ...
Hij zegt dus dat hij wel zijn verantwoordelijkheid wil nemen en geen afstand wil doen van dit kindje.
Maar elk gesprek dat wij het erover hebben komt het er toch weer op neer dat hij het niet wil🤷🏼♀️
14 dagen geleden
Reactie op tanniegie
Wat ontzettend heftig voor je deze situatie. 😔 Zou je een keer aan hem kun ...
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, maar hij geeft dan aan dat hij niet weet waar hij het met mij nog over moet hebben en verder alles via de mediator kan.
Ik heb gelukkig wel veel steun van vriendinnen en mijn moeder. Ze helpen mij waar ze kunnen, dus daar ben ik heel dankbaar voor❤️
Ik heb maandag een controle staan bij de verloskundige en wilde dan inderdaad deze situatie voorleggen. Hopelijk kan die een beetje meedenken.
5 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Hoe gaat het nu met je?
Lief dat je het vraagt😊
Ik heb het hele verhaal bij de verloskundige neergelegd, omdat ik zoveel stress had dat mijn zwangerschap eronder ging lijden. Buiten dat ik veel ben afgevallen, heb ik ook last van extreme vermoeidheid. Wat kan komen doordat het kindje teert op mijn reserves en dus letterlijk mijn energie gebruikt. Ook kreeg ik veel last van hevige buikpijn en wat bloedverlies.
Om deze reden zit in nu ziek thuis voor de komende weken. In de hoop dat het mijn lijf op zijn minste wat rust geeft.
Ik heb inmiddels een woning gevonden! Ik mag 26 november het huurcontract gaan tekenen en krijg dan de sleutel. Dus ik ben in ieder geval al gesetteld voordat de baby komt🥳 dat geeft mij ook zoveel meer rust in mijn hoofd! En het valt nog onder het werkgebied van de verloskundige dus ik hoef mij daar ook niet druk om te maken.
Nu alleen nog de scheiding officieel afhandelen met de mediator en ons koophuis regelen. Mijn ex kan mij uitkopen en blijft dan hier wonen, maar dat kan pas in gang gezetten zodra de scheiding rond is.
5 dagen geleden
Reactie op -ohana-
Lief dat je het vraagt😊
Ik heb het hele verhaal bij de verloskundige neer ...
Wat een goede stappen heb je gezet! Ik hoop dat je een fijne woning hebt gevonden waar je een frisse nieuwe start kan maken met je lieve kinderen.
Vervelend om te lezen dat je het lichamelijk lastig hebt, maar wel goed dat je het hebt besproken en niet ziekgemeld bent. Hopelijk geeff dat je ook wat rust en ruimte. Veel beterschap🩷
Lijkt me wel lastig dat hij in jullie huis blijft wonen, maar misschien ook wel weer fijn voor de kinderen om het bekende te houden.
Hopelijk komen jullie er samen uit qua verdeling van de kinderen en kan je het loslaten🤗