Ik ben 23 weken zwanger van mijn 3e kindje.
Deze zwangerschap was ongepland en ik heb in het begin veel ruzie gehad met mijn man, omdat hij wilde dat ik de zwangerschap zou afbreken. Veel geprobeerd te praten samen om tot een goede oplossing te komen die voor beide werkte, maar er viel geen normaal gesprek met hem te voeren. Hij zag alleen de optie abortus en verder was er niks te bespreken.
De eerste echo bleek niet goed te zijn en we moesten uitgaan van een miskraam. Op dit punt was ik zo van slag dat ik voor mijzelf heb besloten om het kindje te houden als het nog goed zou komen. Een week later terug gekomen voor een 2e echo en toen bleek het kindje gewoon goed volgens termijn gegroeid te zijn met kloppend hartje. Ik was super opgelucht en daarmee stond mijn besluit om het te houden vast en nadat mijn man hier eerst heel boos over was, zei hij het kindje toch te accepteren en er samen voor te gaan.
Nu is helaas 3 weken geleden toch het besluit vanuit mijn man gekomen om te gaan scheiden, omdat hij zegt niks meer voor mij te voelen en het besluit voor dit 3e kindje werd hem teveel.
Al denk ik niet dat dit de echte reden is, aangezien hij al binnen 2 weken een ander had.
Nu is het probleem dus dat ik richting mijn 3e trimester ga en een scheiding moet gaan verwerken met nog 2 kindjes om voor te zorgen. Ons koophuis kan ik niet overnemen en ik kan zelf niks terug kopen. Ik zal dus moeten gaan huren en met de krappe huizenmarkt levert dat veel stress op of ik alles wel geregeld krijg voordat dat dit kindje geboren gaat worden😔
Ik kan eventueel wel samen met mijn inmiddels ex man hier blijven wonen tot na geboorte, zodat ik de bevalling gewoon hier thuis kan doen en de eerste tijd met de baby nog samen doorkomen, maar ik weet niet of ik dit wel moet willen gezien de situatie.
Ik heb dus ook nog helemaal niks geregeld voor een babykamer of iets dergelijks.
Het plan was dat wij de zolder zouden gaan verbouwen tot slaapkamer voor onszelf en onze slaapkamer zou de babykamer worden. Dit idee gaat dus niet meer door aangezien wij niet weten of het huis verkocht gaat moeten worden.
Ik zit een beetje in zak en as en weet even allemaal niet meer hoe ik het moet gaan doen. Ervaar vooral heel veel stress en ben inmiddels al 10 kilo afgevallen, wat natuurlijk ook nooit goed kan zijn voor ons kindje😔
Ik weet ook niet zo goed wat ik nu met dit bericht verwacht. Misschien gewoon even mijn hart luchten of misschien wat tips hoe hiermee om te gaan?