8 Reacties

19 uur geleden

Ik ervaar het zelfde, mijn contract loop in januari al af en ben in maart uitgerekend, dus echt een hele nare timing. Voel aan alle kanten dat ze mij geen vast contract gaan geven; toch hier en daar een nare opmerking over mijn zwangerschap. Ik zelf ga tijdens mijn verlof lekker verder solliciteren. Qua onzekerheid ervaar ik precies het zelfde idd 😞

19 uur geleden

Reactie op elizmuriel

Ik ervaar het zelfde, mijn contract loop in januari al af en ben in maart u ...
Ja echt vreselijk die onzekerheid! Wij krijgen bij ons dus altijd voor de meivakantie te horen wat ze doen qua contracten en ik weet gewoon nu al dat ik hier zo erg over ga stressen in mijn verlof. Heel naar.

19 uur geleden

Reactie op nubis00

Ja echt vreselijk die onzekerheid! Wij krijgen bij ons dus altijd voor de m ...
Neeeee dat moet je niet doen, juist genieten en uitrusten. Wat je wel kan doen voor je onzekerheid is solliciteren; dat je iig een vangnetje hebt voor jezelf. Ik zelf moet ook kijken waar ik überhaupt recht op heb, aangezien ik niet echt verlof heb aangezien ik dan geen baan heb. Heb helemaal geen zin om onderzoek te doen, want daar krijg ik dus weer paniek van. Een en al ellende weer 😂

18 uur geleden

Hoii, ik sluit me bij jullie aan. Ben nu net sinds een paar weekjes aan de slag op kantoor, maar ook (via een uitzendbureau) tijdelijk tot eind van dit jaar. Mogelijk met een korte verlenging, maar ik weet nog niet of en hoe lang die verlenging zou kunnen zijn, dus hier ook veel onzekerheid. Zelf probeer ik er nu gewoon nog niet te veel aan te denken, al spookt het stukje 'verlof en hoe dan verder' wel door mijn hoofd aangezien ik ook begin maart ben uitgerekend en dus naar verwachting in januari/waarschijnlijk ergens met verlof zou gaan als ik dan nog een baan heb.., maar ik heb ook nog niet echt de zin gehad om dat uit te zoeken hoe dat zit😕

18 uur geleden

Reactie op Stefanie294

Hoii, ik sluit me bij jullie aan. Ben nu net sinds een paar weekjes aan de ...
Oké, mijn vriend heeft net gekeken. Het is als volgt; als je contract binnen 10 weken voor je uitgerekende datum wordt beëindigd , heb je recht dus op die 16 weken zwangerschap uitkering. Ik heb dus op een dag net recht op die uitkering haha, timing is dus wel lekker dit keer. Want mijn contract loopt dus 18-01 af en ik ben 28-3 uitgerekend. Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft, en oja, de uitkering vraag je aan als je “ontslagen” wordt als het goed is.

18 uur geleden

Reactie op Stefanie294

Hoii, ik sluit me bij jullie aan. Ben nu net sinds een paar weekjes aan de ...
Oh en als ze zwart op wit aangeven dat ze je contract dus niet verlengen door je zwangerschap, kun je zelfs nog een schadevergoeding claimen 😂😛

10 uur geleden

Reactie op elizmuriel

Oké, mijn vriend heeft net gekeken. Het is als volgt; als je contract binne ...
Ahh oké, dat klinkt al wel beter. Ik weet alleen niet helemaal hoe dat bij mij zit aangezien ik dus via een uitzendbureau werk heb en er geen einddatum staat genoemd in mijn contract, maar wel de moeite waard om eens naar te kijken dus

7 uur geleden

Mijn contract verloopt eind februari en ben begin maart uitgerekend. Ik ga dus met verlof binnen mijn contract en als deze niet verlengd wordt krijg je wel gewoon je 16weken verlof betaald vanuit het uwv. Ik heb zelf al een gesprek gehad over mogelijke verlenging, zou dit ook gewoon bij je werkgever aangeven. Die begrijpt heel goed dat je als zwangere een beetje zekerheid wilt!