58 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op LS5236

Ik werkt als verpleegkundige in het ziekenhuis en heb nu toevallig een reek ...
Ah dat is echt wel even pittig hè? Ik herken het helemaal. Werk ook als verpleegkundige in het zkh en zit nu ook in een reeks nachten. Vannacht de laatste. Maar ik probeer heel frequent wat te eten, dat helpt wel. Succes!

3 maanden geleden

Reactie op lalala1995

Ik werk in de gehandicapten zorg bij mensen met een ernstige verstandelijke ...
Ik werk ook in de gehandicaptenzorg met evb en gedrag, maar wel lichter gedrag misschien denk ik. Ken de angst nog van mijn vorige zwangerschap. Baalde ook enorm dat ik zoveel activiteiten niet meer mee kon doen ivm bekken. Dat stukje van collega's beschermen voelde ik ook zo... Hobbelen ik met m'n buik achter cliënt aan omdat hij andere collega gegrepen had. Paar keer ook harde trappen in m'n buik gehad.

3 maanden geleden

Reactie op HdHD

Ik werk ook in de gehandicaptenzorg met evb en gedrag, maar wel lichter ged ...
Ja lastig he, waar doe je goed aan in zulke situaties? Wij moeten hier wel echt tussen 10 en 12 weken van de groep af. Zoals ik begrijp heb jij dat niet zo??

3 maanden geleden

Reactie op lalala1995

Ja lastig he, waar doe je goed aan in zulke situaties? Wij moeten hier wel ...
Nee, ik heb tot 34 weken gewerkt. Moest zelf steeds aangeven wat ik zag zitten. Helaas word je veel al wel in een hoekje geduwd om bepaalde dingen te doen omdat je met veel zzp werkt.

3 maanden geleden

Hey! Ik ben ook net zwanger, en werk in de (hardcore) jeugdzorg. Ik heb direct mijn werkgever en leidinggevende ingelicht ivm heftige escalaties die kunnen voorkomen bij cliënten, ik wil geen enkel risico nemen! Bij mij zijn ze er heel relaxed mee en gelijk maatregelen genomen !

3 maanden geleden

Heel wat anders maar een bewoonster zegt tegen mn zwangere collega, is zij ook zwanger? Waarop ik reageer nee ik ben niet zwanger. Waarop een andere bewoner zegt, je kan niet zo goed liegen. 😅

3 maanden geleden

Hai ik werk als radiodiagnostisch laborant in het ziekenhuis. Ik vertel het snel ivm straling waarmee wij werken. Zo kan er rekening gehouden worden waar ze me op de afdeling kunnen inzetten waar ik niet blootgesteld word aan de straling.

3 maanden geleden

Ik werk als neonatologie verpleegkundigen. Heb het mijn leidinggevende verteld omdat ik erg misselijk en heel moe ben. Ze heeft kunnen regelen dat ik deze week van de nachtdienst af kon, dus dat is fijn. Verder weten een paar collega’s het omdat ze me moesten overnemen bij infectieziekten, röntgen etc. Dit is mijn derde zwangerschap. Bij de vorige twee beide iets eerder gestopt (week of twee) omdat het fysiek te zwaar werd.

3 maanden geleden

Hier iemand die 36 uur werkte in de zorg, tijdens de zwangerschap?

3 maanden geleden

Reactie op TREUU

Hier iemand die 36 uur werkte in de zorg, tijdens de zwangerschap?
Yes heb ik mijn gehele eerste zwangerschap gedaan. Was toen 40 uur zelfs wegens covid. En mijn tweede zwangerschap tot 13 weken (daarna switchte ik van baan). Ik werkte op de Spoedeisendehulp.

3 maanden geleden

Reactie op TREUU

Ik ben zwanger en werk al jaren in de zorg als verzorgende, en gister mijn ...
Ik start ook per 1 aug met een nieuwe baan. Kijk jij er tegen op om het op je nieuwe werk te vertellen?

3 maanden geleden

Reactie op kayleigh11

Ik start ook per 1 aug met een nieuwe baan. Kijk jij er tegen op om het op ...
Heb jij een vaste aanstelling of een proeftijd. Ik ben er nog niet over uit.

3 maanden geleden

Reactie op kayleigh11

Ik start ook per 1 aug met een nieuwe baan. Kijk jij er tegen op om het op ...
Heb je een verzoek verstuurd

3 maanden geleden

Ik werk op dit moment in de welzijn op PG en ben nu 5+6 weken. Ik heb het vorige week mijn manager verteld voor het geval dat ik echt ziek word ofzo. De afdeling zelf wacht ik nog even mee

3 maanden geleden

Ik werk als psychiatrisch begeleider in een beschermd wonen instelling. Ik ben van plan iedereen rond de 12 weken in te lichten. Ik hoef niet meteen van de groep af, maar als zwangere hoef je in ieder geval geen nachtdiensten/slaapdiensten te draaien

3 maanden geleden

Ik werk in de langdurige psychiatrie. Vorige zwangerschap met 8 weken verteld, oog op veiligheid en vanwege mijn misselijkheid Daarnaast met 20 weken andere werkzaamheden gaan doen ivm werkdruk/ corona/ en harde buiken. Ik ben benieuwd hoe het nu zal gaan. Nu 6+3 een elke collega weet het omdat ik fysiek ingrijpen nu bewust vermijdt, nu nog onder "bekkenklachten". Na de echo gesprek met leidinggevende.

3 maanden geleden

Ik werk in een begeleid wonen instelling voor mannen met LVB, verslaving en een justitiële achtergrond. Hoe doen jullie dit met bijvoorbeeld de slaapdiensten? Draaien jullie die gelijk al niet meer? Of pas later in de zwangerschap niet meer?

3 maanden geleden

Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis en ben nu 7 weken zwanger. Ik merk nu al dat ik het fysiek zwaar vind. Na een dienst pijnlijke voeten en m’n rug valt er af. M’n teamleiders weten het al ivm aankomende nachtdiensten en verder een handje vol collega’s waar ik een goede band mee heb.

3 maanden geleden

Reactie op Lisaa1188

Ik werk in een begeleid wonen instelling voor mannen met LVB, verslaving en ...
Ik draai slaapdiensten nu wel nog aangezien ik altijs goed slaap en er een wakkere nachtdienst is die mij alleen belt bij echt nood. Dat scheelt al enorm waardoor we bijna nooit gebeld worden.

2 maanden geleden

Ik heb momenteel veel moeite met meerdere vroege diensten achterelkaar. Ik ben tijdens en na mn dienst echt doodop en had het weekend na 2 dagdiensten al een dag nodig om bij te komen en nu heb ik er 4 en ben ik het weekend pas vrij. Maar ik wil me ook nier ziekmelden alleen om de vermoeidheid