58 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op san95

Ik heb momenteel veel moeite met meerdere vroege diensten achterelkaar. Ik ...
Dit heb ik ook! Vorige week 2 dagdiensten achter elkaar en moest het hele weekend bij komen, zo intens moe 😴. Nu gelukkig een weekje vrij, maar kijk er ook enorm tegen op om weet te gaan werken volgende week 😭

2 maanden geleden

Reactie op san95

Ik heb momenteel veel moeite met meerdere vroege diensten achterelkaar. Ik ...
Ik herken het ook wel. Slaap snachts ook niet top.

2 maanden geleden

Ik werk in de ouderenzorg en ben nu 5 weken zwanger. Dit is mijn 3e zwangerschap in 3 jaar en merk nu al dat het lichamelijk zwaarder word in me rug en bekken en mn voeten. Ben heel benieuwd hoelang ik het nu ga volhouden maar k denk niet heel lang aan het bed.

2 maanden geleden

Ik ben morgen 5 weken zwanger, ik werk op een kennis centrum met ernstig probleem gedrag. We komen veel bijzonder gedrag tegen. Mijn leidinggevende weet het en ben nu eerst ziek gemeld, omdat ik niet bij onze patiënten durf te zijn. Veel zijn agressief en ben bang dat ik een knal in mijn buik krijg. Werk gaat er goed mee om en maandag even overleggen of ik bijv plannen kan gaan maken of iets anders. Ik ga het volgende week vertellen aan mijn collega’s. Wellicht kun je vragen of je andere werkzaamheden kan gaan uitvoeren?

2 maanden geleden

Hier werk ik als verpleegkundige in de psychiatrie, Korsakov opname en diagnostiek afdeling. Heb nog niks verteld zal dit denk ik na een goede eerste echo wel doen ivm alarm rennen naar noodsituaties over het gehele terrein en dan weet je niet wat voor situatie. Op onze afdeling zelf valt de agressie reuze mee. Vorige zwangerschap ook niet hoeven rennen op de alarmen, maar anders had ik het later pas verteld

2 maanden geleden

Het is erg vroeg maar iemand anders al rugklachten.. sinds vandaag echt pijn in de onderrug/ stuitje

2 maanden geleden

Vanaf hoeveel weken ben je volgens cao ziekenhuizen niet meer verplicht om nachtdiensten te draaien?😅 Kon het zo snel niet vinden en we zijn nu al bezig met het rooster voor december 😵‍💫 Ik wilde het na m’n eerste echo tegen de manager vertellen maar misschien moet het eerder vanwege het rooster dus (nachten lijken mij pittig na 16 weken, iemand ervaring mee?)

2 maanden geleden

Reactie op JoscaMB

Vanaf hoeveel weken ben je volgens cao ziekenhuizen niet meer verplicht om ...
Vanaf het moment dat je zwanger bent hoeft het niet meer! Schijnt ook niet goed te zijn voor de baby. Mijn werkgever zorgt netjes voor vervanging van mijn nachtdiensten op vanaf deze maand 😊

2 maanden geleden

Reactie op Sunfield

Het is erg vroeg maar iemand anders al rugklachten.. sinds vandaag echt pij ...
Ja begint hier ook al wel, en het zitten op de zadelkrukken die wij hebben is ook niet echt fijn meer

2 maanden geleden

Heb zelf alle aankomende nachten opgelost door smoesjes te gebruiken🙌🏼 En ga het na de eerste echo vertellen in het team. Met mijn vorige zwangerschap ben ik met 25w uit de zorg gegaan en alleen de dingen eromheen nog gedaan; eten drinken geven, medicatie uitdelen etc!

2 maanden geleden

Reactie op LS5236

Vanaf het moment dat je zwanger bent hoeft het niet meer! Schijnt ook niet ...
Officeel pas met 12 weken dacht ik?

2 maanden geleden

Werkingssfeer en vrijgestelde werknemers artikel 9.2 Recht op vergoeding voor het verrichten van onregelmatige dienst hebben de werknemers die zijn ingedeeld in functiegroep 70 of lager. Aan de zwangere werknemer wordt na de derde maand van de zwangerschap geen onregelmatige dienst opgedragen, tenzij de werknemer hiertegen geen bezwaar maakt. De zwangere werknemer die geen onregelmatige diensten meer verricht vanwege haar zwangerschap als bedoeld in lid 2 van dit artikel, ontvangt een tegemoetkoming op basis van de gemiddelde onregelmatige dienstvergoeding gemeten over de laatste zes maanden, teruggerekend vanaf het peilmoment dat er geen onregelmatige diensten meer worden verricht.

2 maanden geleden

Reactie op AnneV38

Ik werk op een oncologie afdeling in het ziekenhuis en heb het aan mijn tea ...
Hallo anne, ik ben begonnen 1 aug als verpleegkundige op nierziekten. Maar verschillende patiënten gebruiken cytostatica. Ik kom niet aan de infuuslijnen, maar kan het kwaad dat ik met de urine en ontlasting in aanraking kom? Ook al gebruik ik handschoenen? Jij weet hier vast meer van. En hoe ga jij hier mee om?

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap werkte ik ook nog als leerling in de ouderenzorg op de afdeling. Ik zat toen in mijn examenjaar van de bbl opleiding. Ik had het mijn manager al vrij snel ma de positieve test verteld, omdat ik toen zwanger ben geworden via een traject in het ziekenhuis waar ik regelmatig vrij voor moest zijn. Ik heb toen een hg zwangerschap gehad en kon daardoor niet voldoene aanwezig zijn op mijn werk of school. Vanaf 16 weken kwam daar ook nog is bekkenpijn bij. Mijn examens heb ik zoveel mogelijk gedaan en ben zoveel mogelijk op het werk verschenen. School kon ik online volgen, want was toen in de corona periode. Uiteindelijk in goed overleg heb ik een jaar mogen verlengen voor de praktijkexamens waar ik niet aan toe kwam en heb ik het schooljaar na mijn zwangerschap alsnog mijn diploma behaald. Ik werk nu nog steeds in de ouderenzorg bij dezelfde zorginstelling alleen in de thuiszorg en heb de 2e weer een traject moeten volgen. Ik heb toen zowel manager als collega’s hiervan verteld, omdat ik regelmatig naar het ziekenhuis moest en doordat collega’s ervan af wisten waren ze sneller bereid om clienten of diensten over te nemen. Toen heb ik het na de eerste echo verteld met 7 weken. En kwam ik vanaf 17 weken deels in de ziektewet door bekkenklachten en ben ik met 29 weken volledig uitgevallen met bekkeninstabiliteit en het risico op vroeggeboorte door veel en aanhoudende voorweeen. Bij deze zwangerschap was het ongepland. En kwam erg kort op de geboorte van mijn dochter. Die is nu 4 maanden en ik ben 10 weken zwanger. Ik kwam erachter toen ik nog in minn verlof zat. Het was erg schrikken en we moesten even bijkomen van de schrik. Daar kwam bij dat de eerste echo niet goed was. En we moesten rekening houden met een slechte afloop. De volgende echo en de terminn echo waren wel weer gewoon goed en we verwachten een gezond kindje. Dus heb het nu inmiddels al aan mijn collega’s verteld

2 maanden geleden

Ik werk als trainee vpk in de revalidatie op een afdeling met dwarsleasie patienten. De regievpks en mijn buddys weten het. Mijn kamers rouleren daarom iets meer om mij ook wat te ontlasten. Vanavond eerste echo💕

één maand geleden

Reactie op LS5236

Vanaf het moment dat je zwanger bent hoeft het niet meer! Schijnt ook niet ...
Klopt, ik draai ook geen nachtdiensten meer, heerlijk!