13 Reacties
één maand geleden
Je kan WW bij UWV aanvragen en WAZO uitkering.
Tussendoor zou ik blijven solliciteren, je weet maar nooit 🫶🏼
één maand geleden
Ik zit in dezelfde situatie. Mijn contract is gestopt per 1 oktober en zit nu dus ook thuis en ben half maart uitgerekend. Ik heb nu ww uitkering. Gelukkig werkt mn partner nog fulltime en kunnen we de vaste lasten allemaal betalen.
Ik zit met hetzelfde dingetje met het solliciteren. Ik snap volkomen dat een bedrijf liever iemand anders aanneemt die niet in verwachting is ipv iemand die eind januari met verlof gaat en er zeker 4 maanden uitligt. Ook al "mag" je hier niet op veroordeeld worden.
Ik heb mezelf voorgenomen om gewoon ander werk te zoeken en aan het werk te kunnen voor verlof en alles Mocht het niet lukken dan is het ook geen ramp en komt het wel als de kleine er is.
Geniet van de zwangerschap en zo min mogelijk stress is het belangrijkste!
één maand geleden
Hi, ik had dit bij mijn vorige zwangerschap.
Ik zou idd een uitkering aanvragen en daarbij heb je sollicitatieplicht.
Ik heb het bij elke sollicitatie genoemd en nergens aangenomen.. maar, ik heb echt genoten van mijn vrije tijd.
De maanden gaan zoo snel voorbij, je hebt nu alle tijd om je voor te bereiden op de kleine. Ik heb daar toen top van genoten.
Lekker Koffie op terras, wandelen, zelf naar de bios, dutje doen, sporten, lekker koken, veel familie zien etc etc.
Focus je op je lijf, rust en baby. Straks na je bevalling ben je eerste weken kapot, dus dan is goed uitgerust bevalling in gaan top.
Na mn bevalling trouwens heel snel baan gevonden :)!
één maand geleden
Hi! Mijn contract is ook niet verlengd, wel sta ik momenteel al ziekgemeld dus ik ga ziek uit dienst. Maar ik werk helaas in de boa branche, en daar word je vanaf 12 weken al niet meer op straat ingezet. Nu heb ik sowieso al last van mijn bekken, maar andere werkzaamheden zou ik denk ik wel moeten kunnen, maar ik ga in mijn werkbranche momenteel gewoon nergens aan de slag komen, dat vind ik wel jammer moet ik zeggen. ‘Gelukkig’ ben ik wel al ziek en ga ik ziek uit dienst waardoor het allemaal net wat anders werkt, van wat ik heb begrepen. Maar maanden thuis zitten is nou niet ect wat ik van te voren had bedacht..
één maand geleden
1 ding wil ik nogmaals benadrukken, ondanks dat iedereen dit anders kan ervaren, die maanden zijn zo voorbij. Echt waar. Die baby is er in no time haha.
Geniet er maar lekker van meiden!!
één maand geleden
Ik ben gewoon aangenomen bij een nieuwe baan per 1 november. Ik heb gewoon benoemd tijdens mijn sollicitatie dat ik in verwachting was. Was voor deze werkgever geen probleem. Het kan dus wel gewoon dus zou het in ieder geval proberen :).
En anders inderdaad lekker genieten van deze vrije tijd, lekker voorbereiden op de baby.
één maand geleden
Als je klachten hebt kan je voor die tijd nog mogelijk de ziektewet in komen zodat je je ww tegoed bewaard. En als je wel oke bent en kan werken kan je natuurlijk ook gewoon op zoek naar een leuke job. Nee heb je en ja kan je krijgen! Gelukkig onderstaand al een mooi voorbeeld van iemand die het ook is gelukt. Er is momenteel ook een tekort aan werknemers in veel werkvelden zegt men dus er zal vast wat te vinden zijn als je vast op zoek gaat. Verder ben je het niet verplicht om een werkgever bij een sollicitatie te melden dat je zwanger bent, ook niet als ze er om vragen. Officierl hoeft dat pas uiterlijk 3 weken van te voren, maar ja snap wel dat het comfortabeler zal voelen het wel eerder te zeggen, maar het is dus aan jou.
één maand geleden
Reactie op Mosan21121994
Als je klachten hebt kan je voor die tijd nog mogelijk de ziektewet in kome ...
Ik zou het stap voor stap nemen. Eerst eens solliciteren en als je dan op gesprek mag aanvoelen wat goed voor jou voelt bij diegene om al wel/niet te delen. Sterkte en zet hem op. Je kan het! 🙂
één maand geleden
Bij mij is het ook gebeurd, alleen wat vroeger in de zwangerschap. Ik heb gesolliciteerd en ook gelijk aangegeven dat ik zwanger was. Ik dacht als ze dan moeilijk doen, dan wil ik daar niet eens werken.
Maar ik heb gewoon een contract gekregen en ik was op dat moment 13 weken en mijn contract ging in met 18 weken.