55 Reacties

3 maanden geleden

Ik snap precies hoe je je voelt. In april ook een missed abortion met 7 weken en nu weer een positieve test. Ben ook nog niet dolblij, eerst maar eens een goed echo. Ergens jammer ook, zou al wat meer willen genieten. Deze zwangerschap voelt al wel anders, ik hoop dat het een goed teken is..

3 maanden geleden

Ik denk dat je nooit meer 100% kan genieten van je zwangerschap als je eenmaal een miskraam meegemaakt hebt. Mijn 1e zwangerschap werd helaas een spontane miskraam bij +/- 5 à 6 weken. Mijn 2e zwangerschap was wel een goede zwangerschap. Mijn 3e zwangerschap was een leeg vruchtzakje en bij mijn 4e zwangerschap was ik zo blij om überhaupt een vruchtje met kloppend hartje te zien, maar ook daarna (voornamelijk door het lezen van verhalen van anderen) kon ik niet genieten. Bang dat het hartje alsnog zou stoppen met kloppen. Ook dit is wel een goede zwangerschap geweest. Inmiddels ben ik voor de 5e keer zwanger, maar ik ben er heel sceptisch over. Ik heb nog nooit in 1x een goede zwangerschap gehad, waarom nu wel? Een zwangerschap is zo fragiel. Er kan in zó veel misgaan in de eerste weken dat het eigenlijk überhaupt een wonder is dat er toch nog zo veel (gezonde) kinderen worden geboren. Probeer hoop te houden, probeer vertrouwen te hebben in je lijf. Als het niet goed gaat, is het vast met een reden! Een hele goede zwangerschap gewenst!🍀🥰

3 maanden geleden

Hoi! Ik heb een BBZ en een miskraam gehad afgelopen jaar. Ik ben er nu heel vroeg achter dat ik weer zwanger ben, ongeveer 3+4. Vanwege de vroeg positieve test met 9DPO en een innestelingsbloeding op 8DPO streep ik de BBZ rationeel al weg en dat is toch wel mijn grootste donkere wolk.. ☁️ Ga er eigenlijk heel natuurlijk vanuit dat dit kindje wel geboren gaat worden, zo rond 27 maart 🍀❤️ Een voorschot nemen op verdriet ga en kan ik niet doen, dat is helemaal niet hoe het voor mij werkt. Ik droom maar zit nog niet op een roze wolk, het wonderlijke van de eerste positieve test voel je bovendien gewoon nooit meer - misschien vergelijkbaar met een eerste verliefdheid?

3 maanden geleden

Heel begrijpelijk! Ik heb in april ook een miskraam gehad (missed abortion) en nu weer 5 wk zwanger. De angst dat het misgaat is groot en ik merk dat ik ook heel krampachtig alles eraan probeer te doen om het te voorkomen. Terwijl dit niet kan. Maar los van dit, probeer ik ook juist het te koesteren wat in m'n buik zit, het vertrouwen te hebben en te te geven dat het kan groeien en ontwikkelen. 💫

3 maanden geleden

Herkenbaar! Ik heb in januari een missed abortion gehad en nu net erachter gekomen weer zwanger te zijn (3+6). Voelt wel heel anders, nu al bij vlagen zeer misselijk en dit had ik bij m'n vorige zwangerschap helemaal niet. Ergens klopt het gevoel beter in m'n hoofd, maar durf er nog niet op te vertrouwen.

3 maanden geleden

In december een missed abortion gehad, vanaf de positieve test voelde het toen al niet goed maar ik kon het niet plaatsen. Nu 5 weken zwanger en m’n gevoel was al anders en positiever dan de vorige keer. Toch merk ik dat ik niet kan genieten en elke keer de bevestiging zoek of het deze keer echt zo zal zijn.. Maar moet van mezelf ook wel genieten want het is zo bijzonder 🍀

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ik heb in december een miskraam gehad met 6/7 wkn. Nu weer zwanger. Maar kan nog niet heel blij zijn. Had wel wat kwaaltjes. (Gevoelige borsten, krampjes, maagzuur) maar voel nu eigenlijk op af en toe een beetje kramp, niets meer. En dat maakt toch dat ik denk, zit het wel goed? Vorige keer waren de kwaaltjes ook ineens weg. En bleek het niet goed. 23 juli, de eerste echo. Blijft allemaal zo spannend.

3 maanden geleden

Hoe is het met jullie? Ik vlieg echt heen en weer van “dit zit helemaal goed, ik ga namen bedenken” naar een soort stressgevoel hoe verschrikkelijk spannend die echo gaat zijn en hoe verdrietig ik word als het niet goed is… De symptomen wisselen ook nog zo enorm. Gisteren nergens last van, vandaag weer misselijk. Pfff

3 maanden geleden

Reactie op Banna

Hoe is het met jullie? Ik vlieg echt heen en weer van “dit zit helemaal goe ...
Heel herkenbaar. Zit continue aan m'n tieten te voelen als ik even niet bewust pijn heb en schiet direct in de stress als ik het idee heb dat ze minder pijnlijk zijn. Andere moment weer volle vlaag misselijkheid, dus gerustgesteld. Zo irritant!

3 maanden geleden

Reactie op Banna

Hoe is het met jullie? Ik vlieg echt heen en weer van “dit zit helemaal goe ...
Hier ook! Het ene moment ben ik al bezig met de uitzet, andere moment hoor ik de gyn zeggen bij de echo: 'oh, dit is niet goed'. Hier verder extreem moe en imiddels ook misselijk.

2 maanden geleden

Ik herken zo wat jullie zeggen. Vanochtend vloog het me opeens aan en dan nemen negatieve gedachten het helemaal over. Terwijl ik juist vertrouwen wil hebben. Wat een rollercoaster. Mijn partner is heel lief maar toch heb ik het idee dat hij hier anders in staat. Die zegt telkens dat we gewoon moeten afwachten. Dat weet ik wel maar het is gewoon zo spannend. Ik vind het fijn herkenning te vinden bij jullie.

2 maanden geleden

Reactie op LP2021

Ik herken zo wat jullie zeggen. Vanochtend vloog het me opeens aan en dan n ...
Het is ook veel makkelijker als je geen baarmoeder hebt en niet elke verandering in je lichaam opmerkt. Wanneer heb je je echo?

2 maanden geleden

Reactie op Banna

Het is ook veel makkelijker als je geen baarmoeder hebt en niet elke verand ...
Ja precies! 5 augustus dus vandaag nog precies 2 weken. Mag al komen met 6+5 dus dat is fijn

2 maanden geleden

Hey meiden! Ook bij mij erg herkenbaar! 1 Juni miskraam gehad met 4w4d, dit was mijn eerste zwangerschap. 12 Juli weer een positieve test in handen, dus gelijk na de miskraam weer zwanger! 13Juli paar druppels bloedverlies dus dacht dat het weer mis was, gelukkig heeft het niet doorgezet en is het bij die paar druppels gebleven. Nu super blij maar daarnaast ook erg voorzichtig, durf er al niet aan te denken of over te praten omdat ik bang ben dat t dan weer misgaat. Elke keer naar de wc bang dat ik weer bloed ga zien en bij elk krampje maak ik me zorgen.. Gelukkig wel kwaaltjes zoals extreem moe, misselijk als ik te lang niks eet, hoofdpijn en mega pijnlijke en opgezette borsten. Blijf goede hoop houden, 6 augustus de echo dus moet nog 2 weken afwachten🍀

2 maanden geleden

Reactie op TOBS

Hey meiden! Ook bij mij erg herkenbaar! 1 Juni miskraam gehad met 4w4d, dit ...
Al die klachten zijn toch een houvast. Waren ze maar wat constanter. Dit weekend was ik erg misselijk, maar nu niet meer. Wel weer pijnlijke borsten sinds gisteren (blij mee 😆). Ik zie in de winkel ook superleuke babyspulletjes enorm in de sale, maar no way dat ik nu al wat ga kopen. Hopelijk gaan je dagen tot de echo niet zo tergend langzaam (ik mag 2 aug). Het is ook gewoon zo gek dat je een datum hebt waarvan je weet dat je dan of heel blij bent of helemaal niet.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! In maart een miskraam gehad met 8+5 weken. Ben met 5+4 weken op vakantie gegaan en dus helaas geen vroege echo deze keer. Merk aan alles dat het het tegenovergestelde is van hoe ik me voelde tijdens de zwangerschap die niet goed afliep. Ik hoop dat dat een goed teken is. Op een beetje misselijkheid, sneller vermoeid, heftig reuk vermogen en afkeer tegen eten na voel ik me super goed. Geen zere borsten oid. Vorige keer was ik iedere dag bang en zenuwachtig dat het niet goed zat. Ik denk toen al een voor teken geweest. Nu ben ik juist super positief. Af en toe een onzeker dagje ertussen maar dan app ik de verloskundige even en ben ik weer gerustgesteld. Volgende week met 8+5 weken de eerste echo. Heeel spannend want daar ging het de vorige keer mis, maar heb alle vertrouwen

2 maanden geleden

Ik heb in april ook een miskraam gehad. Startte toen met bloedverlies. Op de een of andere manier zit ik de helft van de tijd te wachten tot ik weet bloedverlies heb. De andere helft van de tijd ben ik alles in orde aan het maken voor de baby. Ga zo heen en weer qua gevoelens. Eerst zien, dan geloven. Dat gevoel overheerst wel. Terwijl ik hartstikke misselijk ben en mega moe. Echt wel bandenpijn krijg na inspanning en mijn borsten zeer doen... maar tegelijkerrijd maak ik mezelf ook wijs dat ik het me allemaal wel aan zal praten die kwaaltjes. Na onze vakantie heel snel de echo. Hopelijk geeft dat wat rust.

2 maanden geleden

Precies hetzelfde! Het wachten op de echo duurt ook zooo lang.. we mogen pas 8 augustus. Nu 5 weken en 4 dagen

2 maanden geleden

Reactie op TOBS

Hey meiden! Ook bij mij erg herkenbaar! 1 Juni miskraam gehad met 4w4d, dit ...
Ik heb ook 6 aug mijn eerste echo

2 maanden geleden

Ik had op 22 juni ook een miskraam, althans de start ervan. Volgens de metingen was ik 7 weken. Een week later was àlles over. Snel besluit genomen om gewoon door te gaan. En maandag alweer positief getest, dus direct alweer raak! Spannend, hopelijk blijft dit kindje wel zitten. Het is ons tweede kindje dus veel spullen hebben we al. Maar ik ga later pas nieuwere dingen aanschaffen.