7 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook een dochter die prematuur geboren is. Nu opnieuw zwanger en vind het ook heel spannend. Ik doe het bewust rustig aan en zal vroeg genoeg stoppen met werken om rust te nemen. Ik heb ook meer controles in het ziekenhuis dan bij een normale zwangerschap omdat ik dus meer risico loop.

2 maanden geleden

Hi meid, Ik heb een zoontje van 3,5 en heb toen een vroeggeboorte gehad. Vanaf 33 weken opgenomen gelegen met longrijping en weeenremmers omdat ik al 1 cm ontsluiting had en een verweken baarmoederhals. Week 34 toen een hoge vliesscheur en moest na 2 x 4 dagen opname elke dag voor een ctg en echo komen. Bij precies 36 weken toen gelukkig 'pas' bevallen en m'n zoontje heeft nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen vanwege niet zo'n goede start. Mijn dochtertje is nu 10 maandjes maar toen ik zwanger was van haar vond ik dat ook erg spannend en was op momenten ook best wel stressvol. Ik kreeg vanaf 12 weken al extra opmetingen van de baarmoederhals en heb vaker een fibronectine-test gehad omdat ze de kans achten dat ik weer te vroeg zou bevallen. Ben toen met 16 weken gestopt met werken vanwege al veel lichamelijk last (moet veel staan). Heb vanaf toen voor mijn gevoel wel rekening moeten houden hoe mijn dagen er uit zagen. Ik ben geen hele dagen weggegaan en lange afstanden bewust gelopen, vooral vanaf 24 weken, toen was de op opmeting ook niet goed van de baarmoederhals... ben uiteindelijk met 37+3 bevallen!! Dus het kan😃 de dag erna konden wij al naar huis, mijn placenta bleef vastzitten daardoor moest ik nog blijven maar ons dochtertje mocht eigenlijk al gelijk naar huis!! en heb een hele fijne kraamtijd gehad☺️🩷 ben nu 6+3 en blijf het nogsteeds spannend vinden en krijg ook straks weer die extra controles...ben benieuwd🍀 probeer ook te genieten van je zwangerschap en deel bij de verloskundige vooral je zorgen mochten die er op momenten zijn.. Zij kunnen altijd met je praten en wellicht een extra controle regelen buiten de andere controles die je al zult krijgen. Je kunt niet meer doen als je gevoel volgen en als je lichaam een zwangerschap wellicht wat minder goed aan kan dan gun je lichaam wat meer rust. Eerder je grens trekken, better safe than sorry. En als je dan event. Te vroeg bevalt kun je je zelf voor je gevoel niks verwijten😘 succes!! Hou me op de hoogte 😃🤰

2 maanden geleden

Reactie op Toetie23

Hi meid, Ik heb een zoontje van 3,5 en heb toen een vroeggeboorte gehad. V ...
Dankjewel voor je berichtje.. dit stelt me enigzins gerust!! Ik ga sowieso via het ziekenhuis lopen omdat ik gewoon echt dubbel gecheckt wil worden elke keer, 12 augustus de eerste echo.. ik hou je op de hoogte en jij mij ook❤️💙

2 maanden geleden

Reactie op Vd12345678

Hier ook een dochter die prematuur geboren is. Nu opnieuw zwanger en vind h ...
Ja ik ga ook via het ziekenhuis lopen! Voelt toch fijner. Succes ❤️❤️

2 maanden geleden

Reactie op Treasure

Dankjewel voor je berichtje.. dit stelt me enigzins gerust!! Ik ga sowieso ...
Graag gedaan🩷 Ik heb 1 aug de eerste echo...pfff nog even geduld🍀☺️

2 maanden geleden

Ik heb gisteren de eerste echo gehad.. alles is goed en het hartje klopt. Wel moet ik vanaf 12 weken aspirine gaan slikken.

2 maanden geleden

ik heb zelf geen ervaring, maar een vriendin van mij haar eerste is een prematuur en dysmatuur kindje. Te vroeg geboren en een te laag geboorte gewicht. Kwam bij haar door zwangerschapsvergifteging. Bij de tweede werd ze extra goed in de gaten gehouden met extra controles en groeiecho’s kindje is uiteindelijk met bijna 39 weken gezond geboren. Wel door middel van een inleiding ivm zwangerschapsvergifteging weer.