244 Reacties

één maand geleden

Reactie op Bvdh91

Aah spannend allemaal he , maar ook zo bijzonder. Hopelijk bij jullie ook a ...
Hee wat leuk! Ik werk als paro preventie :)

één maand geleden

Reactie op Preggyshar

Hee wat leuk! Ik werk als paro preventie :)
Wat toevallig! Ben zo benieuwd hoelang het lukt om door te blijven werken met twee kindjes en waarschijnlijk stuk grotere buik haha

één maand geleden

Reactie op Bvdh91

Wat toevallig! Ben zo benieuwd hoelang het lukt om door te blijven werken m ...
Jaa ik ook haha! Ik kan eventueel nog wel balie werk doen als het echt niet meer gaat. Spannend!

één maand geleden

Reactie op JSRX

Na de bevalling vind ik idd ook wel een dingetje, heel benieuwd hoe dat str ...
Poeh ja ik weet niet wat erger is: twee extra kleintjes erbij hebben rondlopen, of nog totaal geen ervaring met baby's hebben 😆 Laten we maar zeggen dat het sowieso een hele bijzondere tijd gaat worden 😉

één maand geleden

Hier al mensen die de geslachten weten? Wij hebben al een dochter van (bijna)4, en hopen stiekem op 2jongens of een mix. Maar het belangrijkste is uiteraard dat ze gezond zijn. Vroeger voor er kids waren zag ik mezelf echt als een boysmom, maar dus eerst een dochter gekregen. Begin van de zwangerschap dacht ik omdat ik me heel anders voelde dat het een jongentje zou zijn. Maar dat bleken er twee te zijn haha. Nu sinds deze week toch een vermoeden van 2 meiden. Vandaag geslachtsecho gedaan maar we gaan zaterdag pas een reveal doen op verjaardagsfeest van de oudste Ben zooo benieuwd , terwijl ik had gezegd voordat we wisten dat t een tweeling was ik dit keer wou wachten tot de bevalling 😂. Maar dat trok ik echt niet met twee op komst

één maand geleden

Hoi, hier ook zwanger van een tweeling. Eeneiig, met gedeelde placenta maar wel eigen vruchtvlies. Bij de laatste echo was er een groei verschil te zien tussen beide kindjes. Kindje 1 was 12+3 en kindje 2 was 11+5. Bij kindje 2 ook minder vruchtwater en leek wat weggeduwd onder het andere kindje. Zijn er anderen die deze ervaring hebben? Ik vind het nog zo vroeg voor zo'n verschil...

één maand geleden

Reactie op Anne0913

Hoi, hier ook zwanger van een tweeling. Eeneiig, met gedeelde placenta maar ...
Ik ben ook zwanger van een eeneiige tweeling met gedeelde placenta en eigen vlies. Wij hadden afgelopen maandag de dertien weken echo en kregen hetzelfde bericht; baby B loopt een week achter tov baby A en hierdoor kon niet alles gecheckt worden. Ik ben er ook van geschrokken maar het schijnt echt heel vaak voor te komen. Na 10 dagen kunnen ze weer een groeimeting gaan doen. Als de beide baby’s dan zijn gegroeid en er sprake is van een eigen groeicurve is er nog niks aan de hand. Maar ik begrijp je zorgen. Ik vond het ook meteen zielig voor de kleine baby 😅

één maand geleden

Aah spannend idd, maar zou voorlopig van het positieve uit gaan! Maar kan me wel voorstellen dat je denkt hoe dan, hier niet meer ze hebben dan ook alles eigen en dus bijna zeker twee-eiig

één maand geleden

Reactie op Anne0913

Hoi, hier ook zwanger van een tweeling. Eeneiig, met gedeelde placenta maar ...
Hee Anne! Hier hetzelfde meegemaakt, inmiddels 16 weken en naar ziekenhuis nummer 3 vrijdag, ik zal je even een vriendschapsverzoek sturen dat praat makkelijker!

één maand geleden

Hier gisteren 13 weken guo echo gehad, dat ivm een nevenbevinding gevonden met de NIPT. Echo was goed en alles zit erop en eraan. Wel merk ik dat ik heel zenuwachtig blijft en me veel zorgen maak. De groei van beide baby’s zit ongeveer gelijk, paar dagen verschil. Ook een eiig, een placenta allebei eigen vlies. Hebben jullie ook extra echo’s ivm monochoriale tweeling? Zijn jullie relaxed of toch snel onrustig?

één maand geleden

Hier gisteren 13 weken guo echo gehad, dat ivm een nevenbevinding gevonden ...
Fijn dat de groei gelijk oploopt zeg! Hier vanaf 11-12 weken verschil in groei en een mega verschil in vruchtwater waardoor ze tegen me zeiden met ongeveer 14/15 weken dat ze verwachten dat het een combinatie was van TTS en SFGR https://www.foetaletherapie.nl/sfgr

één maand geleden

In principe heb je met een eeneiige tweeling vanaf 14 weken om de 2 weken een echo… aangezien bij mij de afgelopen 5 weken verschil steeds groter werd van het vruchtwater van de kindjes moest ik elke week komen en ben ik van mijn eigen ziekenhuis eerst gestuurd naar het WKZ in Utrecht.. heb daar nu inmiddels 2 afspraken gehad , afgelopen woensdag was de tweede afspraak en was het weer verslechterd , kleine had 1.8 aan vruchtwater en de ander 8, dus hun hebben me toen doorverwezen naar Leiden en spraken ze beide van TTS stadium 1, had gisteren al de afspraak in Leiden en gelukkig was er voor het eerst na 5 weken verbetering (in 2 dagen) te zien 🙏🏻 hopelijk blijft het nu zo en is het stabiel. Moet nu dinsdag terug om te kijken hoe het dan is. Nu spreken ze nog wel van een dreigende TTS maar niet meer van stadium 1 gelukkig omdat de kleinste nu op 2.3 vruchtwater zat!

één maand geleden

Reactie op louder91

Ik ben ook zwanger van een eeneiige tweeling met gedeelde placenta en eigen ...
Is het vruchtwater bij jou bij beide kindjes wel gelijk? Hier zaten de kindjes eerst op p6 en p50 werd er gezegd in het wkz (ongeveer 2 weken terug ) en nu hadden ze groeimeting gisteren in Leiden gedaan en was het p10 en p28… zolang ze allebei blijven groeien en niet onder de lijn komen is het nog niet schokkend 😅 schijnt dat 10% verschil met tweelingen heel normaal is ?!

één maand geleden

Reactie op Mariella1997.

In principe heb je met een eeneiige tweeling vanaf 14 weken om de 2 weken e ...
Poeh meid wat een spanning! Wat kunnen ze hier aan dan? Wel fijn dat er wat verbetering was, hopelijk dinsdag weer!

één maand geleden

Reactie op Mariella1997.

In principe heb je met een eeneiige tweeling vanaf 14 weken om de 2 weken e ...
Wat heftig! En erg onzeker allemaal vooral omdat je er zelf geen invloed op hebt en niet weet hoe het verder gaat.. hopelijk blijft het nu stabiel en/of wordt het beter! Heel veel sterkte met het afwachten 🍀

één maand geleden

Poeh meid wat een spanning! Wat kunnen ze hier aan dan? Wel fijn dat er wat ...
Ja super spannend en naar! In het ergste geval kunnen ze een laserbehandeling doen, dan maken ze een sneetje in je buik en gaan ze met een laser in je baarmoeder, door het vlies van de ontvanger (die teveel bloed/vruchtwater heeft) en dan kijken ze met een camera naar de bloedverbindingen van de placenta, en die branden ze dicht dat er geen uitwisseling van bloed meer kan, dus soort placenta kunstmatig in 2e, maar daar zitten ook echt wel flinke risico’s aan dus hoop zo dat het nu stijgende lijn zal zijn 🤍🤍🤍

één maand geleden

Reactie op JSRX

Wat heftig! En erg onzeker allemaal vooral omdat je er zelf geen invloed op ...
Nou echt hoor! Heb sinds gisteren pas weer een beetje hoop … als je elke week hoort en ziet dat de situatie verslechterd is dat zo heftig en naar 😔 ja hoop ik ook zo🙏🏻🥰🤍

één maand geleden

Zijn er hier al mensen die weten wat het gaan worden? 😊😅

één maand geleden

Reactie op Mariella1997.

Zijn er hier al mensen die weten wat het gaan worden? 😊😅
Ja zeker, hier twee jongens!

één maand geleden

Reactie op lh2022

Ja zeker, hier twee jongens!
Wat leuk!! 💙💙