244 Reacties

2 maanden geleden

Dames, ik had vanochtend een vroege echo. Een van de twee vruchten was goed en kloppend hartje gezien. Het andere vruchtje was veel kleiner en helaas geen kloppend hartje gezien dus die gaat het waarschijnlijk niet doen zei de echoscopist. Hebben jullie ervaring hiermee? Kan het zijn dat het hartje toch nog gaat kloppen? Ik ben zo zenuwachtig en had dit niet verwacht! Help me ajb

2 maanden geleden

Reactie op Sakinee

Dames, ik had vanochtend een vroege echo. Een van de twee vruchten was goed ...
Hee, hoe ver zou je dan nu ongeveer moeten zijn ?

2 maanden geleden

Reactie op Mariella1997.

Ben benieuwd! Laat je het ons weten?
Hier toch één kindje gezien op de echo gisteravond en geen twee zoals ik gedroomd had. Was wel bijzonder als mijn droom voorspellend geweest was, maar niet dus. Alles zag er goed uit! We zijn heel erg blij dat alles goed is.

2 maanden geleden

Reactie op Seppe88

Hier toch één kindje gezien op de echo gisteravond en geen twee zoals ik ge ...
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat alles er goed uit zag!🤍 geniet van je zwangerschap.

2 maanden geleden

Vanmorgen een echo gehad en tot onze grote schrik 2 kloppende hartjes. We hebben al een zoontje en hadden geen wens voor 3 kinderen. Maar waren uiteraard wel heel blij dat alles er nu goed uit zag! Geschat op ongeveer 6+4. Verloskundige gaf wel meteen al aan dat 10-20% van de zwangerschappen beginnen als een tweeling maar bij de termijnecho dit dan niet weten omdat dan maar 1 kindje zichbaar is en de kans groot is dat 1 van de 1 vruchtjes zich niet verder ontwikkeld in deze fase van de zwangerschap. We krijgen nu over 2 weken weer een echo om te kijken of ze beide ontwikkelen zoals het hoort. Maar wel onwijs spannend allemaal! Ik voel me deze zwangerschap beter dan de vorige keer met mijn zoontje dus helemaal niet verwacht.

2 maanden geleden

Reactie op LisetD

Vanmorgen een echo gehad en tot onze grote schrik 2 kloppende hartjes. We h ...
P.s. ik vind het nog wel belangrijk om te benoemen dat we dus wel superblij zijn maar daarin nog wel terughoudendheid voelen doof het bericht van de verloskundige. Maar blijdschap is er wel!

2 maanden geleden

Hier ook 8 weekjes zwanger van een eeneiige tweeling heeel spannend had dit totaal niet verwacht ik heb een zoontje van 2,5 jaar dus ik weet echt niet wat mij te wachten staat morgen moet ik naar het ziekenhuis en daar gaan ze me verder helpen voortaan 🥰

2 maanden geleden

Hier helaas een vanishing twin… één vruchtje niet verder gegroeid dan 7 weken na twee kloppende hartjes met 6 weken, ander vruchtje loopt gelukkig goed op schema ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Shell_95

Hier helaas een vanishing twin… één vruchtje niet verder gegroeid dan 7 wek ...
Och wat verdrietig. Had je klachten / symptomen? Of was het een complete verrassing? Fijn dat de ander het goed doet 🥰

2 maanden geleden

Reactie op asckmk

Hier ook 8 weekjes zwanger van een eeneiige tweeling heeel spannend had dit ...
Wat leuk om te lezen dat jij ook een (eeneiige)tweeling verwacht! Ik vind het ook echt een stuk spannender dan toen ik zwanger was van onze andere kindjes. Vorige week bij 8 weken zwangerschap bij de verloskundige gehoord dat we een tweeling verwachten en wij hadden vandaag in het ziekenhuis onze eerste echo , nu net boven de 9 weken 🥰 hebben jou kindjes ook een eigen vruchtvlies of kon ze daar nog niks over zeggen?

2 maanden geleden

Reactie op Shell_95

Hier helaas een vanishing twin… één vruchtje niet verder gegroeid dan 7 wek ...
Wat super verdrietig! Hopelijk blijft je andere kindje goed groeien! 🤍🤍🤍

2 maanden geleden

Sterkte! 😘

2 maanden geleden

Reactie op Michelllee1994

Hoi, Hier vandaag ook de eerste echo gehad 7+1. Twee kloppende hartjes � ...
Hee Michelle, hebben jou kindjes ook een eigen vrucht vlies? 😊

2 maanden geleden

Reactie op Mariella1997.

Wat leuk om te lezen dat jij ook een (eeneiige)tweeling verwacht! Ik vind h ...
Heel spannend inderdaad! Ik heb er zo geen verstand van haha🥰 ze zei dat ze allebei 1 placenta delen samen dus wat het nog spannender maakt dus ben benieuwd hoe dat verder gaat.. ik heb morgen afspraak in het ziekenhuis dan weet ik veel meer 😅

2 maanden geleden

Aah super fijn dat je morgen al een afspraak in je ziekenhuis hebt! Jaa klopt, bij een eeneiige tweeling als ze samen in dat grote vlies zitten delen ze de placenta, maar dan heb je nog 2 verschillen, of helemaal bij elkaar of wel ieder een eigen (dun) vruchtvlies. Bij ons hebben ze gelukkig wel een eigen vlies, ben benieuwd wat ze bij jou zien / zeggen in het ziekenhuis 🤍 succes morgen!

2 maanden geleden

Reactie op Liesje17

Och wat verdrietig. Had je klachten / symptomen? Of was het een complete ve ...
Geen symptomen dat wees op een miskraam. Vruchtje was ook nog te zien op de echo… ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ga ik bloedverlies krijgen ivm verlies vruchtje of neemt mij lichaam het vruchtje vanzelf op? Blijft de ander het wel goed doen? Heel spannend allemaal…

2 maanden geleden

Reactie op Shell_95

Geen symptomen dat wees op een miskraam. Vruchtje was ook nog te zien op de ...
Jee wat gek zeg! Dus puur door de echo erachter gekomen.. Ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat. Heb je nu nog een (extra) afspraak hierover staan? Of hoe zeiden ze dat het nu verder gaat? En hoe voel je je eronder? Verdrietig? 😪

2 maanden geleden

Reactie op Shell_95

Geen symptomen dat wees op een miskraam. Vruchtje was ook nog te zien op de ...
Ach ja dat snap ik!😔 sterkte!

2 maanden geleden

Reactie op Shell_95

Geen symptomen dat wees op een miskraam. Vruchtje was ook nog te zien op de ...
Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn vorige zwangerschap, het vruchtje verschrompeld om het zo maar even te zeggen en is vaak na 13 weken al niet meer te zien. Teminste dat was bij mij zo, geen bloedverlies of krampen gehad. Met het andere kindje ging alles goed en is nu een gezonde knul van 14 maanden🥰

2 maanden geleden

Reactie op asckmk

Heel spannend inderdaad! Ik heb er zo geen verstand van haha🥰 ze zei dat z ...
Hee Asckmk , hoe was de afspraak vandaag in het ziekenhuis? 💛💛