244 Reacties

één maand geleden

Reactie op Mariella1997.

Toen ik mijn eerste echo in het ziekenhuis had met 9 weken heeft mijn gynae ...
Ja precies! Ik moet maandag ook bloedprikken, dus wil dat ff afwachten. En ook de intake van maandag.

één maand geleden

Gisteren echo gehad bij 9+6 weken. Mij is extra foliumzuur en calcium aangeraden dus dat haal ik maar in huis. Bevestigt dus wat anderen hier al hebben gedeeld. Daarnaast ook een lichte bloedverdunner omdat het mijn eerste zwangerschap is en ik dan blijkbaar meer kans heb op hoge bloeddruk of dat de baby's minder goed groeien. Heeft iemand hier ervaring mee of van gehoord? Voor mij was dit nieuw. Moet ik dan vanaf 12 weken gaan slikken tot 36 weken.

één maand geleden

Reactie op Felina1985

Gisteren echo gehad bij 9+6 weken. Mij is extra foliumzuur en calcium aange ...
Bij ons keken ze ook of ik er in aanmerking voor kwam. Maar ik hoefde het niet. Zat niet in de familie en vorige zwangerschappen ook geen hoge bloeddruk gehad.

één maand geleden

Reactie op Liesje17

Ja hier prima. Af en toe wat moe, maar verder goed. Wel al een best buikje. ...
Dat is fijn om te horen! Hopelijk voel je je deze week ook zo. Haha ik ben vooral opgeblazen, wel wisselend misselijk en na te veel inspanningen last van een zware buik. Dit is mijn tweede zwangerschap, ik heb al een zoontje van bijna 3 jaar oud. Hij wordt in 23 september 3 jaar. Hebben ze bij jouw ook gezegd dat ze de tweeling voor 37 weken halen?

één maand geleden

Reactie op CF

Bij ons keken ze ook of ik er in aanmerking voor kwam. Maar ik hoefde het n ...
Dank voor je reactie CF! Ik heb er ook wat twijfels bij, zeker omdat er in mijn familie eerder lage bloeddruk voorkomt. Volgende week ga ik het mijn zus vertellen, zij heeft een tweeling. Maar eens horen wat haar ervaring is.

één maand geleden

Reactie op Felina1985

Gisteren echo gehad bij 9+6 weken. Mij is extra foliumzuur en calcium aange ...
Ik moet ook bloedverdunner gaan slikken, maar dat is omdat ik met 36 weken vorige zwangerschap zwangerschapsvergiftiging heb gehad waarna ik ben ingeleid

één maand geleden

Reactie op Stephanie 1991

Dat is fijn om te horen! Hopelijk voel je je deze week ook zo. Haha ik be ...
Ja hier prima, soms wat moe.. Maar misschien ook logisch met ons zoontje van bijna 1 🤭 Tweede zwangerschap inderdaad ook, leuk allebei zelfde! Nee niks over gezegd. Heb maandag intake bij het ziekenhuis, dus wie weet dan. Bij jou wel gezegd? En naar aanleiding van wat? Ik stuur je even een vriendschapsverzoek (als we dat nog niet hadden) 😃

één maand geleden

Reactie op CF

Ik heb foliumzuur voorgeschreven door de arts assistente en ook ijzertablet ...
Welke vitamine D slik jij als ik vragen mag? Eerder zat dat bij mij vitamine D3 bij foliumzuur in maar slik nu foliumzuur van de apotheek dus dan zit het er niet meer in

één maand geleden

Vanochtend intake ziekenhuis gehad. Extra foliumzuur én ijzer gekregen. Doen ze bij mijn ziekenhuis preventief/standaard. Was niet erg dat ik het foliumzuur de afgelopen weken niet "dubbel" heb geslikt zei ze. Kon ik immers ook niet weten én ze adviseren dit altijd na de intake, dus pas na 12wk.

één maand geleden

Reactie op Melizzz

Welke vitamine D slik jij als ik vragen mag? Eerder zat dat bij mij vitamin ...
Van flindall heb ik ze

één maand geleden

Reactie op Mariella1997.

Groot gelijk! In het Ziekenhuis hebben ze zoveel meer kennis en ervaring wa ...
Ik heb inmiddels contact gehad met de verloskundige en na de termijnecho wordt ik doorverwezen naar de gynaecoloog, daarna blijf ik ook onder controle van de gynaecoloog. ze wilden nu al wel een doorverwijzing maken voor de gynaecoloog als dat voor mij een beter gevoel gaf maar voor nu heeft het nog geen meerwaarde en nog geen haast voor mijn gevoel. Volgende week termijnecho dus dan wordt ik dus doorverwezen

één maand geleden

Goede avond dames, hoe is het allemaal met jullie? Gisteren bij de 13-weken echo zijn we erachter gekomen dat 1 van de 2 kindjes de navelstreng niet direct aan de placenta heeft maar via een vlies loopt. Zijn er meer van jullie waar dat bij is ? Schijnt iets vaker bij tweelingen voor te komen?!

één maand geleden

Reactie op Bvdh91

Ik moet ook bloedverdunner gaan slikken, maar dat is omdat ik met 36 weken ...
Ah ja zo'n reden snap ik wel, dat lijkt me in jouw geval wel een fijn idee! Ik twijfel nog een beetje, denk dan 'wat als ik juist een lage bloeddruk ontwikkel?'

één maand geleden

Reactie op Mariella1997.

Goede avond dames, hoe is het allemaal met jullie? Gisteren bij de 13-weken ...
Ooh ik heb hier nog nooit van gehoord eigenlijk. Hier mog geen idee, heb 6 sept pas de 13weken echo.

één maand geleden

Reactie op Felina1985

Ah ja zo'n reden snap ik wel, dat lijkt me in jouw geval wel een fijn idee! ...
Ja geen idee, moet ook zeggen dat ze voor alsnog geen bloeddruk hebben gecheckt deze keer bij mij. Maar volgens mn apple watch is hij wel okay. Ik ben er idd wel mee gestart; en denk dat dat wel meevalt? Maar geen idee. Het is ook wel echt een lage dosis, en vooral bedoelt zodat er hopelijk geen bloedpropjes in de placenta komen zodat hij zo goed mogelijk doorbloed is wat ze mij zeiden. Hoop alleen niet de maagklachten te krijgen die vrij vaak voor blijken te komen

één maand geleden

Reactie op Bvdh91

Ooh ik heb hier nog nooit van gehoord eigenlijk. Hier mog geen idee, heb 6 ...
Nee had ik dus ook nog nooit van gehoord! Schrok er best wel van, maar hoeft niet altijd voor vervelende dingen te zorgen..

één maand geleden

Reactie op Mariella1997.

Nee had ik dus ook nog nooit van gehoord! Schrok er best wel van, maar hoef ...
Ja kan ik me voorstellen, hopelijk stelt het idd niets voor voor jullie 🤍! Hier volgende week vrijdag de 13 weken echo, ben benieuwd hoe alles gaat mt ze

één maand geleden

Reactie op Bvdh91

Ooh ik heb hier nog nooit van gehoord eigenlijk. Hier mog geen idee, heb 6 ...
Hier dezelfde dag de 13 weken echo, toevallig!

één maand geleden

Gisteren de 10+4 weken echo gehad voor het eerst in het ziekenhuis. Bij de eerste echo zo overtuigd van een twee eiige tweeling maar het is toch echt een 1 eiige met een gedeelde placenta! Nu nog spannender nu we weten dat ze een placenta delen.. wel heel leuk een 1 eiige! 💕

één maand geleden

Reactie op mienden

Gisteren de 10+4 weken echo gehad voor het eerst in het ziekenhuis. Bij de ...
Wauw gefeliciteerd!