10 Reacties

3 maanden geleden

Laat me 1 ding meteen duidelijk stellen: er is absoluut geen reden om uw kat weg te brengen, buiten te zetten of te mijden tijdens een zwangerschap. Het is namelijk niet de kat die een gevaar vormt, alleen haar ontlasting. Maakt u zich dus absoluut geen zorgen wanneer uw kat om liefde vraagt. Je hebt misschien gehoord dat kattenuitwerpselen de infectie toxoplasmose kunnen overbrengen. Deze infectie komt alleen voor bij katten die naar buiten gaan en op prooien jagen, zoals muizen en andere knaagdieren. Als je een kat hebt die naar buiten gaat of prooien eet, laat dan iemand anders de dagelijkse schoonmaak van de kattenbak overnemen. Ik heb zelf ook twee katten en ken veel mensen met katten welke zwanger zijn/ of zijn geweest en een gezond kindje op de wereld hebben gezet. Misschien dat er een andere medische oorzaak is voor helaas de twee vroeggeboorte en uw miskraam.

3 maanden geleden

De kat zelf is niet het probleem, het gaat om de poep van de kat dus er word aangeraden dat iemand anders de kattenbak verschoond dan is er niets aan de hand.

3 maanden geleden

T gaat idd om de ontlasting! Je mag geen kattenbak meer schoonmaken. Doe je kat niet weg!

3 maanden geleden

Nee nee nee, onzin! Onze kat is gewoon bij ons gebleven, maar ik heb tijdens mijn zwangerschap de kattenbak niet schoongemaakt. Alles is gewoon goed gegaan en hebben een gezonde dochter van 1,5 jaar rondlopen.

3 maanden geleden

Ik sluit me aan bij de andere reacties. Het is echt niet schadelijk om met katten in aanraking te komen tijdens je zwangerschap. Ik moet er niet aan denken om mijn lieverd nu weg te doen 💕 Het gaat vooral om de kattenbak, die kan je beter door iemand anders laten doen. Verder is er niks aan de hand. Ik heb wel eens gelezen dat het hebben van huisdieren de kans op allergie vermindert bij kinderen. Misschien toevallig maar toen ik geboren werd hadden m'n ouders een hond en kat en ik ben nergens allergisch voor. Probeer je niet te druk te maken ❤️

3 maanden geleden

Ik ben nu telkens na het aaien als een idioot mijn handen aan het wassen. Is dat nodig? 😅

3 maanden geleden

Reactie op hswb123

Ik ben nu telkens na het aaien als een idioot mijn handen aan het wassen. I ...
Nee

3 maanden geleden

Ik werk in een dierenasiel en verzorg de katten ook nog gewoon behalve de kattenbakken + thuis nog 2 katten rond lopen. Dus er is geen reden om je kitten weg te doen, dat zou erg triest zijn…

3 maanden geleden

Niet alles geloven wat je online ziet/leest! Hier klopt dus helemaal niks van.... Het is domme pech dat je 2x een vroeggeboorte en 1 miskraam hebt gehad, maar heeft niks met je kat te maken! Het enige is poep van de kat kan schadelijk zijn.... Maar handschoentjes aan en er is niks aan de hand.....

3 maanden geleden

Hartelijk dank voor julllie reactie