17 Reacties
12 dagen geleden
Ik heb hier vanaf week 18 echt flink last van. Wordt nu iedere twee weken losgemasseerd door de bekkenfysio en heb als advies gekregen om te werken vanaf een fitnessbal. Dit doe ik nu 1 week en het gaat echt verassend goed. Stuk minder last van mijn bekken! Misschien ook wat voor jou?
12 dagen geleden
Hoi, ik hier ook alweer een poosje last van. Ik heb een hele fijne osteopaat gevonden die me goed kan behandelen waardoor ik nu gewoon al 3 weken pijnvrij ben! (Goede)Supplementen zijn ook erg belangrijk. Zelf slik ik o.a. multi prena fem van Orthica. Wie weet helpt het je :-)
12 dagen geleden
Reactie op Barbaraxx
En dan ben je oppeens nog 'maar' op de helft ipv al.
Pff wat kan dat pijn ...
Ik werk bij de politie. Op dit moment aangepast werk gezien de gevaarsetting. Dus eigenlijk alleen nog bureauwerk. Ik weet niet in welke de sector je zit en of er mogelijkheden zijn voor aangepaste werkzaamheden? Als ik bijvoorbeeld in de zorg had gewerkt, dan had ik mij ook moeten ziekmelden ivm bekkenpijn
10 dagen geleden
Oo help, dit lijken precies mijn klachten… ik heb over een week een afspraak bij de fysio omdat de pijn af en toe echt onhoudbaar is in mijn rechter bil en heup 😅 dit herken ik zo niet van mijn eerste zwangerschap.. aan de ene kant ‘fijn’ om wat herkenning te hebben hoe gek dat ook klinkt.
10 dagen geleden
Reactie op LS5236
Overigens ga ik ook naar een chiropractor en bekkenfysio. Maar deze 3 dinge ...
Fijn dat het voor jou helpt en je weer wat kunt! Ik was voorheen ook bij de chiropraktie, de bekken fysiotherapeute stond bij mij niet postief tegenover de chiropraktor heb daarom even geen behandeling gepland staan. Hoe ervaar jij dit? Goed te doen behandeling bij bekken fysiotherapeute en chiropraktor?
9 dagen geleden
Reactie op Barbaraxx
Fijn dat het voor jou helpt en je weer wat kunt! Ik was voorheen ook bij d ...
Ik heb persoonlijk wel hele goede ervaringen met de chiropractor. Na mijn vorige bevalling 2 jaar geleden hebben ze mij volledig van mijn bekken en rug klachten afgeholpen terwijl dit bij 2 verschillende bekken fysios niet lukte..
De chiropractor zorgt er nu tijdens de zwangerschap vooral voor dat m’n bekken recht blijft staan en corrigeren dit zo mogelijk en ze houden m’n wervelkolom goed. Bij de bekkenfysio krijg ik nu voornamelijk oefeningen om stabiliteit te houden en m’n core sterk te houden. De fysio die dry needling doet maakt m’n bil en been helemaal los door middel van massage en dry needling.
Deze 3 dingen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik van bedlegerig naar weer enigzins mobiel ben gegaan.
Bij mij stond de bekkenfysio overigens wel positief tegenover de chiropractor want ze behandelen op een hele ander manier, dus juist een goede aanvulling op elkaar. Enig idee waarom dit bij jou niet zo is?
9 dagen geleden
Ik ben vandaag 22 weken en inderdaad al vanaf 16 weken hier last van helaas.
Bekkenfysio heeft mijn partner geleerd waar voor mij de drukpunten zitten, dan kan hij bij veel last deze behandelen. Daarnaast is t van belang dagelijks te stretchen, ook als je geen last hebt.
Daarnaast idd een bal kopen om op te kunnen zitten. Een uur zitten helpt vaak al verlichtend omdat je bekkenbodem dan ontspant. Zorg ervoor dat je de juiste maat bal hebt, dat als je zit je knieën in lijn met je heupen zijn.
Ik ben 161 en ik heb bal met diameter 55.
Daarnaast veel blijven afwisselen tussen lopen, zitten staan en liggen. Zelf een staand beroep dus dat maakt het soms moeilijker, maar dan in je pauze’s op de bal zitten of een luchtkussen (iets makkelijker te vervoeren😂)
Je hebt ook bepaalde zwangerschapsyoga’s die extra aandacht hebben voor het ontspannen van je bekkenbodem, kan ook helpen
één dag geleden
Wat fijn om mijn klacht nu een naam te kunnen geven dan alleen zenuwpijn in het rechter bovenbeen. Ik ben 23 wk zwanger donderdag. En heb echt vreselijk veel last al een maand lang en het wordt ook alleen maar erger. Nu vandaag een tweede Fysio behandeling gehad maar nog geen verlichting. .