21 Reacties

één maand geleden

Ik heb de zwangerschap cursus van dubbelzen aangeschaft. Daar zit een leuk stukje hypnobirthing maar ook theorie en geschiedenis van bevallen in zodat je weet wat er gebeurt in welke fase. Bij mijn eerste kindje was ik niet genoeg voorbereid (midden corona tijd) en heb een nare ervaring met die bevalling. Dit wil ik nu anders doen. (Klein tipje, als je haar gratis masterclass volgt maak je kennis met haar visie en hoe de cursus is en zit er een leuke korting en snelle beslisser bonus bij).

één maand geleden

Ik heb de vorige keer Bevallen als een Baas gevolgd. Ik vind die echt fijn, omdat het je echt voorbereid op wat als alles anders loopt dan je had verwacht, hoe je je partner betrekt en weet wat je keuzes zijn. En lekker online dus in je eigen tijd en tempo te volgen. Fijne bijkomstigheid is een appgroep met meiden die in dezelfde periode zijn uitgerekend. Onze kindjes zijn nu 1 maar we appen echt nog vaak op een dag, wisselen tips uit over slaapjes etc of gewoon lekker je hart luchten wat niet altijd kan bij mensen die niet in dezelfde situatie zitten

één maand geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap geen cursus gedaan, alleen de video’s van Verlosmoeder gekeken op YouTube. Dat was een serieuze fout: mijn vk die de bevalling begeleidde was alles behalve behulpzaam en ik was zodanig in paniek dat niks nog vanzelf ging. Deze bevalling heb ik als traumatisch ervaren en word ik ook voor geholpen. Dit keer ben ik wel op zoek naar een cursus, kan alleen nog niks vinden wat bij mij past en niet achterlijk duur is.. heb ook gekeken naar hypnobirthing maar vond 350-500eu echt heel erg veel geld, vooral omdat het uitgewerkt is vanuit een boek. Ik ga dus beginnen met dat boek en kijk daarna verder!

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap geen cursus gedaan, alleen de video’s v ...
Wordt het niet (deels) vergoed door je verzekering? Ik ga in ieder geval kiezen voor een aanvullende verzekering volgend jaar, die kosten heb je er zo uit met een cursus, kraamzorg, eventueel bekkenbodem fysio en lactatiekundige

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Wordt het niet (deels) vergoed door je verzekering? Ik ga in ieder geval ki ...
Nee, helaas! Voor alles behalve een cursus.

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Wordt het niet (deels) vergoed door je verzekering? Ik ga in ieder geval ki ...
Ik krijg €50 terug van de verzekering. Fijn hoor maar voor een cursus van €400 moet je dan alsnog een klap geld zelf betalen.

één maand geleden

Ik heb hypnobirthing bij de eerste gedaan en t geeft me erg geholpen om ontspannen te bevallen. Los van alle complicaties die er waren, was ik wel ontspannen en kijk k er positief op terug

één maand geleden

Ik heb een gewone cursus gedaan bij mijn vorige zwangerschap. We vonden het vooral heel fijn om er samen écht mee bezig te zijn. Voor mijn vriend veel nieuwe info, voor mij wat minder. Maar vond het echt wel waardevol om te doen! Uiteindelijk neem je onbewust toch het e.e.a mee uit de cursus.

één maand geleden

Ik en mijn partner hebben de hypnobirthing cursus gedaan. Ik kan het je zeker aanraden! Ik zelf heb er super veel uitgehaald en je leert er goed wat je wel en juist niet wil. Mijn partner vond de cursus ook heel waardevol.

één maand geleden

Wij gaan deze cursus doen: https://www.samenbevallen.nl/ Een vriendin heeft deze ook met haar partner gedaan en is er heel tevreden over. Ten opzichte van de hypnobirthing ook echt een stuk goedkoper (€200,-). Ik ga nog een klein stukje hypnobirthing online doen.

één maand geleden

Ik denk dat het als stap 1 handig is om te beseffen dat ‘in het moment wel zien’ niet heel handig is… het klinkt zo fijn en relaxed. Maar bevallen is iets wat we tegenwoordig niet meer veel om ons heen zien, waardoor je heel veel gewoon niet weet. Ik was bij onze eerste heel blij met cursus en de boeken die ik had gelezen. Snappen hoe fases van een bevalling gaan, dat elke wee opbouwt en je echt niet 8u lang nonstop pijn hebt etc., dat er heeeel veel houdingen zijn die je kan aannemen, dat je weet welke scenario’s mogelijk zijn om niet te schrikken als iets gebeurt wat je niet kent etc., het zal je zoveel rust geven! Er is ook heel veel online te vinden, ik kan je een cursus van DubbelZen (gemaakt door Doete, een verloskundige) echt enorm aanbevelen!! Die heb ik de eerste keer ook gedaan en zelfs nu kies ik toch weer voor haar ‘herhaal-cursus’, het is ook gewoon fijn om er in je hoofd mee bezig te zijn vind ik zelf persoonlijk.

één maand geleden

Reactie op SleepingBakery

Ik krijg €50 terug van de verzekering. Fijn hoor maar voor een cursus van € ...
Oh wat jammer! In 2023 kreeg ik nog €200 ofzo terug, maar goed zal ook wel per polis verschillen

één maand geleden

Ik heb de cursus van Fijn Zwanger gedaan. Dit is echt top! Naast dat het een relaxte omgeving is (mannen krijgen een 0.0 biertje aangeboden, wat lekkers uit de airfryer) is alles echt mannen proof maar reeel. Dus wel echte foto’s, maar dan zwart wit zodat het niet bloederig is. Ze kregen een lijst mee met alles wat ze kunnen doen tijdens de bevalling en merkte dat mijn man zich ineens ook belangrijk ging voelen. Hij heeft nu zelfs aangegeven hem nu bij de tweede weer te willen doen🤭

één maand geleden

Ik wil graag een hypnobirthing cursus doen en een borstvoedingscursus met mijn man. Hij vindt alles goed en heeft gezegd mee te gaan met alles, superlief en fijn. Ben heel benieuwd en heb er echt zin in!

één maand geleden

Leuk om te lezen over al jullie cursussen! Heeft er iemand nog specifiek tips over cursussen oid die zich met name richten op het ontspannen tijdens de bevalling? En dus niet zozeer focussen op de theorie van bevallen? Ik ben medisch onderlegd en theoretisch heb ik veel kennis over bevallen. Echter merkte ik tijdens mijn vorige bevalling dat ik het heel moeilijk vond om in een “flow” te komen. Ik werd bij 39 weken plotseling medisch en moest direct ingeleid worden ivm een zwangerschapsvergiftiging. Dus de omstandigheden waren niet ideaal maar alsnog denk ik dat met extra handvaten op het gebied van ontspanningstechnieken me mogelijk beter had gevoeld. Ben benieuwd of jullie ideeën hebben hierover?

25 dagen geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook de cursus van DubbelZen gedaan. Heel down to earth. Ik vond het een fijne cursus en zelfs de man bleef geboeid 😜 Kijk vooral zelf wat je prettig vindt. Ik denk dat het wel fijn is als je in grote lijnen een verwachting kunt schetsen. Maar je zult zien dat het waarschijnlijk toch anders loopt. Juist daarmee kunnen handelen gaf mij een comfortabel gevoel.

25 dagen geleden

Reactie op aene

Leuk om te lezen over al jullie cursussen! Heeft er iemand nog specifiek t ...
Ik zit in een vergelijkbare situatie, dus ik lees even mee met de reacties. Ik zit zelf nu te twijfelen over de cursus 'mind in geboorte'. Dat is gericht op mindfullness. Ik twijfel want het vraagt een enorme investeringen in tijd en geld.

24 dagen geleden

Ik doe de cursus va Pleunie Teunis, is een online cursus! Is heel fijn en zooo duidelijk, hoe je je 'droom bevalling' kan realiseren en ze verdiept over medische interventies en hoe je partner je kan ondersteunen en jijzelf. Etc

24 dagen geleden

Ik volg een cursus van mama zenn "heft in eigen bevalling" deze is online. Ik vind deze tot nu toe erg fijn☺️

24 dagen geleden

Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap een hypnobirthing cursus gedaan bij mucha mama. Die zitten verspreid over heel Nederland. Heel erg fijn en ook om samen met je parner te doen, aangezien hij ook tips krijgt hoe te ondersteunen tijdens de bevalling zoals: meetellen met addmhaling en druk geven op de onderrug bij evt. rugweeen. En nog meer. Zelf heb ik er ook veel aan gehad en voor mijn gevoel ook ontspannen de bevalling in gegaan omdat je wat handvaten hebt.