49 Reacties

één maand geleden

Reactie op Jolien1234

Ik heb gebeld met de VK. Ze gaf aan dat ze onder de 6.0 nog wel prima vinde ...
Ohjoh. 6.0? Dacht 5.3 nuchter moest zijn . Ik heb steeds 5.5 nuchter en 7.8 na een koolhydraat rijke maaltijd. Nu weer met de diëtiste aan de gang

één maand geleden

Reactie op Karlijn2411

Mag ik vragen hoe je voeding er toen uitzag? Had je een bepaald eetschema?
Ik at volle producten, koolhydraatarm brood van de Aldi☺️ volkorenpasta 1 schep en zelfgemaakte rode saus met veel groente, veel groente en weinig aardappelen. Ik at kleinere hoeveelheden en lette er op dat ik echt een tussendoortje nam iets van fruit, yoghurt, boterham en ik dronk veel

één maand geleden

Reactie op simoneva

Ohjoh. 6.0? Dacht 5.3 nuchter moest zijn . Ik heb steeds 5.5 nuchter en 7.8 ...
Ja moet ook onder de 5.3. Heb het nog even opgezocht van mn vorige zwangerschap. Snap dus niet zo heel goed dat VK dit heeft gezegd. Ik mag maandag weer heen dus dan ga ik het gewoon nog eens aankaarten

één maand geleden

Hallo dames, een update van mijn kant. Intake bij VK gehad. Inderdaad te hoge nuchtere waarden. Direct doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar kan ik morgen al terecht. Gelukkig blijven de waarden ( zonder dieet nog) overdag goed! Hoe gaat het met jullie?

één maand geleden

Reactie op Jolien1234

Hallo dames, een update van mijn kant. Intake bij VK gehad. Inderdaad te ho ...
Zijn je ochtend waarden veel te hoog? Bij mij was alles hoog, nu drie weken diëten, is alles lager. Volgende week krijg ik een constante meter in mijn arm, dat is wel handiger. Ben benieuwd wat ze zeggen over de ochtend waarden.

één maand geleden

Reactie op simoneva

Zijn je ochtend waarden veel te hoog? Bij mij was alles hoog, nu drie weken ...
Wat fijn dat het met diëten lukt! Mijn nuchtere waarde is steeds boven de 5.3, maar wel onder de 6.0. Boven de 5.3 mag niet. Gelukkig gaat het overdag heel goed! Voor nu hebben ze me toegevoegd aan een app waar ik mijn waarden in moet zetten 4x per dag en dan hebben we volgende week weer even contact.

één maand geleden

Reactie op simoneva

Zijn je ochtend waarden veel te hoog? Bij mij was alles hoog, nu drie weken ...
Krijg je een freestyle libre? Wordt die vergoed?

één maand geleden

Reactie op Jolien1234

Wat fijn dat het met diëten lukt! Mijn nuchtere waarde is steeds boven de 5 ...
Wat zijn jouw nuchtere waarde? Ik heb precies hetzelfde. Zit nu nuchter elke keer op 5,4 en 5,5

één maand geleden

Reactie op Flip1

Krijg je een freestyle libre? Wordt die vergoed?
Nee niet vergoed. Maar koop het eenmalig of twee keer, dan kunnen we het precies volgen. Dan heb ik daar iets aan komende 28 weken nog :)

één maand geleden

Reactie op simoneva

Nee niet vergoed. Maar koop het eenmalig of twee keer, dan kunnen we het pr ...
Ik zat er zelf ook naar te kijken ivm eerdere zwangerschapsdiabetes. Dat vingerprikken vond ik vreselijk omdat je er steeds aan moest denken en er kwamen steeds andere waarden uit. Ik vind de freestyle libre een top alternatief maar helaas wel heel duur..

één maand geleden

Reactie op Flip1

Ik zat er zelf ook naar te kijken ivm eerdere zwangerschapsdiabetes. Dat vi ...
Klopt! Het is niet goedkoop, maar hoop dat ik wat meer inzicht krijg hierdoor. Voor iedereen verschillend natuurlijk. :). Wat wel fijn is dat ik geen suikertest meer hoef te doen.

één maand geleden

Reactie op Karlijn2411

Wat zijn jouw nuchtere waarde? Ik heb precies hetzelfde. Zit nu nuchter elk ...
Hm ja hoger dan 5.3 is niet de bedoeling. Bij mij nuchter vandaag 5.9 geprikt. Afgelopen dagen 5.7, 5.5, 5.6.

één maand geleden

Ik ben inmiddels gestart met langwerkende insuline voor de nacht. Vandaag precies 12 wk zwanger

15 dagen geleden

Reactie op Jolien1234

Ik ben inmiddels gestart met langwerkende insuline voor de nacht. Vandaag p ...
Hoe gaat dat nu? Hoeveel eenheden prik je? Ik ben ook gestart met insuline voor de nacht

14 dagen geleden

Reactie op Karlijn2411

Hoe gaat dat nu? Hoeveel eenheden prik je? Ik ben ook gestart met insuline ...
Hey! Overdag nog steeds erg goed zonder dieet. Ik heb nu 10 eenheden en vanochtend voor het eerst een nette nuchtere waarde! En bij jou?

14 dagen geleden

Reactie op Jolien1234

Hey! Overdag nog steeds erg goed zonder dieet. Ik heb nu 10 eenheden en van ...
Overdag gaat het bij mij ook prima. Afgelopen week met 8 eenheden 3 keer een goede nuchtere waarde, daarna helaas niet meer. Nu naar 10 eenheden. Ik merk dat als ik savonds minder koolhydraten eet, mijn nuchtere waarde lager is. Ik eet nu savonds kwark, gekookt eitje, pecannoten of stukje worst. Overdag kan ik echt alles eten, de waardes zakken elke keer weer tussen de 5,4 en 7. Zo gek dat het 's nachts dan niet wil.

13 dagen geleden

Reactie op Karlijn2411

Overdag gaat het bij mij ook prima. Afgelopen week met 8 eenheden 3 keer ee ...
Wat vervelend he. Ik snap dat ook niet. Gister als ‘lunch’ een stuk taart op en mn waarde was 5.4. Echt raar. Mijn diabetesverpleegkundige zei als je snachts 8 uur of langer nuchter bent in de nacht heeft het eten wat je ‘s avonds eet geen effect op je nuchtere waarde. Dus toen liet ik ook dat een beetje los. Het is wel ingewikkeld, maar ik weet dat het straks in de zwangerschap heftiger wordt dus ik geniet nu nog een beetje 🤣

13 dagen geleden

Reactie op Jolien1234

Wat vervelend he. Ik snap dat ook niet. Gister als ‘lunch’ een stuk taart o ...
Wat bedoel je met heftiger wordt? Hahaha dit is mijn eerste zwangerschap

13 dagen geleden

Reactie op Jolien1234

Wat vervelend he. Ik snap dat ook niet. Gister als ‘lunch’ een stuk taart o ...
Bij mij lijkt het dus wel. Eergister rond half 9 bakje pepernoten en wat chips en had een nuchtere waarde van 5,9. Gister wat kaas en worst en een nuchtere waarde van 5,3!

13 dagen geleden

Reactie op Karlijn2411

Wat bedoel je met heftiger wordt? Hahaha dit is mijn eerste zwangerschap
Ooooh. Tijdens mijn eerste zwangerschap ging het in het begin net zoals nu. Bij week 26 moest ik echt flink op dieet overdag en bij week 33 kreeg ik ook bij het diëten hoge waarden na het eten. Wel volgehouden tot week 39 en toen ingeleid.