14 Reacties

één maand geleden

Heey ik heb dit ook in mijn eerste zwangerschap gehad. Ik heb diabetes en slikte er de vorige zwangerschap ook medicijnen voor

één maand geleden

Hi! Ben benieuwd wat voor medicatie er is om zwangerschapsvergiftiging tegen te gaan? Mijn eerste kindje is geboren bij 34 weken, ik had toen beginnende zwangerschapsvergiftiging en mn vliezen waren gebroken waardoor de bevalling doorzette. Maak me ook wel zorgen om deze zwangerschap..

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Hi! Ben benieuwd wat voor medicatie er is om zwangerschapsvergiftiging tege ...
Aspirine heet het en nog iets. Ik zou toch zeker wel een doorverwijzing aan een gynaecoloog vragen of dit met de vk bespreken

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Hi! Ben benieuwd wat voor medicatie er is om zwangerschapsvergiftiging tege ...
Ik heb over 2 weken een gesprek telefonisch met de gynaecoloog. Het is vooral uit voorzorg om de verhoogde bloeddruk tegen te gaan. Het heet het Ascal het is om de risico’s op complicaties te verkleinen. Maar het kan ook niet werken maar ik zou zeker met je geschiedenis ernaar vragen en bespreken met de verloskundige.

één maand geleden

Reactie op MichelleeeA

Ik heb over 2 weken een gesprek telefonisch met de gynaecoloog. Het is voor ...
Dank voor jullie berichtjes. 10 september heb ik mijn intake, kan ik tot dan wachten hiermee of zouden jullie eerder aan de bel trekken? Morgen ben ik 8 weken. Hoe ver zijn jullie?

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Dank voor jullie berichtjes. 10 september heb ik mijn intake, kan ik tot da ...
Ik ben ook 8 weken! Ik heb woensdag mijn eerste afspraak staan

één maand geleden

Hoop dat we er dit keer allemaal geen last van hebben!

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Hoop dat we er dit keer allemaal geen last van hebben!
Voor mij hetzelfde verhaal als in de vraag van het topic. Ik wil zo graag iets kunnen doen om weer een zwangerschapsvergiftiging te voorkomen, als wil ik de voors en tegens van de medicatie wel gedegen afwegen. Ik heb binnenkort ook een telefonisch consult om Ascal te bespreken met de gynaecoloog. Ik begreep dat je dit slikt vanaf 16 weken, dus dan kan je prima je intake afwachten met je verloskundige en het dan met hem of haar bespreken, zodat je een eventuele doorverwijzing krijgt. Ruim op tijd.

één maand geleden

Reactie op Baby2🥰

Dank voor jullie berichtjes. 10 september heb ik mijn intake, kan ik tot da ...
Je kan nog prima wachten ik ben nu 11 weken en de afspraak staat met 13 weken! Ik hoop ook dat het dit keer gewoon niet het geval is voor ons allemaal 🥰

één maand geleden

Ik heb bij mijn eerste bevalling ook ernstige zwangerschapsvergiftiging gehad. Pas laat ontdekt waardoor dochter erg klein was en ik een nabloeding kreeg. Ik ben met de 9 weken echo gestart met ascal 1 keer daags in de avond. Ik heb van mijn gynaecoloog begrepen dat je dit moet slikken tot week 36. De kans om het bij een tweede kindje van de zelfde man te krijgen is volgens de gynaecoloog wel vrij klein. Maar ik wil er zelf alles aan doen om het te proberen te voorkomen.

één maand geleden

Reactie op Lindsey-Mila

Ik heb bij mijn eerste bevalling ook ernstige zwangerschapsvergiftiging geh ...
Wat heftig! Maar inderdaad fijn om dan nu voorzorgsmaatregelen te nemen voor hoever dat kan. Ik hoop echt dat het dit keer niet het geval is 🤞

één maand geleden

Hier ook eind van de zwangerschap, en met 37wk ingeleid toen 4 jaar geleden. Nu weer zwanger van een tweeling en start vandaag ook met aspirine. Hoop alleen dat de maagklachten meevallen waar de gyn het over had, wn dat het helpt het te voorkomen dit keer.

één maand geleden

Reactie op sjoukk

Voor mij hetzelfde verhaal als in de vraag van het topic. Ik wil zo graag i ...
Hier raadde ze aan ermee te starten vanaf 12 weken. Ik start vandaag met de medicatie. Maar ben wel zwanger van een tweeling weet of niet of daar nog verschil in zit in wanneer ermee te startrn

één maand geleden

Hoi! Ik ben zwanger van m’n tweede kindje en heb bij de eerste pre-eclampsie en HELLP gehad. Heel ziek geweest en m’n dochter is geboren met 33+4 weken, prematuur en dysmatuur. Ik heb best wel angst om dit weer te krijgen merk ik.. ascal werd mij idd ook aanbevolen. Heb volgende week eerste echo dus dan zal ik daar wel meer over horen gok ik.