31 Reacties
2 dagen geleden
Wij hebben voor de combi gekozen omdat ik ook enig kind ben. Zo geef ik toch nog mijn Indische naam door
2 dagen geleden
Mijn man en ik hebben toen we trouwden beiden een dubbele achternaam aangenomen (beiden eerst mijn naam dan zijn naam) en we geven onze kinderen dus ook dezelfde combinatie van beide namen
2 dagen geleden
Wij hebben beide achternamen. Vooral omdat ik zelf licht getint ben en mn vriend wit/blank (hoe je het wilt noemen) en we niet wisten hoe ons kind eruit zou zien. Vandaar dat we ervoor kozen dat hij beide zou krijgen zodat het sowieso zou passen.
Ook kan hij dan later zelf kiezen met welke achternaam hij verder wilt.
Dus zelfde nu ook weer voor de baby
2 dagen geleden
Reactie op Sierra-ashley
Wij hebben beide achternamen. Vooral omdat ik zelf licht getint ben en mn v ...
Oh en dus omdat mn vriend echt een ‘witte’ achternaam heeft en ik een meer buitenlandse, vandaar dus
2 dagen geleden
Eerst de naam van mijn man en dan mijn achternaam. Toen we trouwden heb ik ook een dubbele achternaam genomen (ook eerst zijn naam en dan mijn naam) dus vind het mooi dat ons kindje ook onze beiden namen heeft
2 dagen geleden
Dubbel, eerst die van hem dan die van mij.
Toen we trouwden hebben we ook ieder een dubbele achternaam genomen. Dus straks heeft iedereen in het gezin dezelfde achternaam ♥️
2 dagen geleden
Mijn achternaam. We hebben beide onze eigen naam en dan elkaars achternaam. We hebben getwijfeld over een dubbele achternaam maar dan moet het kind straks kiezen als het gaat trouwen (alsof t dan moet kiezen tussen mama of papa) en we vonden het ook jammer als t dan de partners naam pakt om maar niet te hoeven kiezen. We wonen dichter bij mijn ouders en die zijn/gaan meer involved zijn, dus willen we ons kind die familieband geven. En we wilden allebei onze eigen naam dus dat was geen argument😂 maar we hebben het er wel laaaaaang over gehad haha
2 dagen geleden
Wij ook combi, eerst mijn naam en dan zijn naam, zodat iedereen in het gezin aan elkaar verbonden is:) Ik heb een bijzondere achternaam dus wilde die ook niet kwijt. En ik heb drie broers van wie hun kinderen allemaal zo heten, ik vond het niet leuk als ik ook op die manier weer mijn naam kwijt ben.
2 dagen geleden
Ik heb zelf niet zoveel met mijn eigen achternaam (achternaam van mijn vader), maar vond het wel belangrijk dat mijn derde voornaam (achternaam van mijn moeder) wordt doorgegeven straks. Dus ons kindje krijgt de achternaam van mijn partner, maar wel een derde voornaam vanuit mijn familie.
2 dagen geleden
Wij kiezen voor de achternaam van mijn partners moeder.
Wij hebben geen goede relatie met zijn vader, naar wie hij is vernoemd.
Hierdoor zijn we nog wel in afwachting van de naamswijziging. Online stond dat het 20 weken zou duren maar deze periode is helaas langer.
Hierdoor krijgt de baby eerst mijn achternaam en wanneer de naamswijziging is ingesteld wordt deze veranderd.
2 dagen geleden
Achternaam partner, ik heb niets met mijn meisjesnaam of mijn familie. Overal word ik ook aangesproken met de achternaam van mijn partner. Ook op o.a. school is het fijner als je dezelfde achternaam draagt als je kind, dit voorkomt vaak rare vragen/scheve gezichten.
2 dagen geleden
Alleen die van mijn partner.
Zoj het vreselijk vinden als mijn kind ooit wil trouwen of kinderen gaat krijgen dat hij/zij moet gan kiezen tussen de achternaam van papa of mama