43 Reacties
2 weken geleden
Mag ik vragen hoe ze dat schatten? Krijgen jullie een echo of?
2 weken geleden
Reactie op Lilymy
Met ee echo dan meten ze het buikje l. Bovenbeentje en hoofd op dan berek ...
Okay! Ik ben nu 23 weken maar heb geen afspraak voor een echo staan. Alleen om de zoveel weken hartje luisteren en bloeddruk opmeten. Vandaar de vraag
2 weken geleden
Reactie op VroegwijzeKrokus760091
Okay! Ik ben nu 23 weken maar heb geen afspraak voor een echo staan. Alleen ...
Geen idee hoe het bij verloskundige gaat ik loop in ziekenhuis al van af het beging en de baby word elke 2 weken op gemeten ik heb elke 2 welen echo ze doen nooit aleen hartje luisteren.
2 weken geleden
Reactie op Lilymy
Geen idee hoe het bij verloskundige gaat ik loop in ziekenhuis al van af ...
Ik heb beide mee mogen maken en ze meten altijd de baby bij de verloskundige. Er zijn minder echo's maar bij de 20-weken echo maken ze sowieso metingen voor de P-lijn.
Deze zijn ook vaak terug te vinden in de dossiers, sommige verloskundigen delen alleen de gegevens niet mondeling. Ik vond dat altijd leuk om te weten!
2 weken geleden
Reactie op VroegwijzeKrokus760091
Mag ik vragen hoe ze dat schatten? Krijgen jullie een echo of?
Klopt, via een echo.. hoofdje, lijfje en bovenbeen word opgemeten en daar komt dan een schatting uit.
Ik krijg deze echo met 28 en 32 weken. Maar volgens mij is dat per verloskundige praktijk verschillend.
2 weken geleden
Reactie op Lilymy
Die p lijn spreken ze in ziekenhuis niet over krijg gewoon de grafiek te z ...
Het is de groeilijn, soms zeggen ze het ook in dagen zoals de baby is gemiddeld/loopt een beetje voor/achter.
Mocht je naar het consultatiebureau gaan met je kindje, dan houden ze ook de groeilijn bij.
Mijn jongens waren allebei 'te klein' dus dan komt die P-lijn sneller ter sprake 🤗
Momenteel ben ik medisch en krijg ik elke 3 weken de nieuwe P-lijn te horen. Jammer dat ze niet een beetje dezelfde termen overal aanhouden.
2 weken geleden
Reactie op Melissa812
Het is de groeilijn, soms zeggen ze het ook in dagen zoals de baby is gemid ...
Als ik er naar vraag zouden ze wel zeggen denk ik. Onze 1e is ook klein okk in zwangerschap al. Ze hebbne toen ene keer gezegt dat zonder de p-3 lijn zit maar zegt me niet zo veel 🙈 als grafiek zie vind ik duidelijker 🤭🙈
2 weken geleden
Hoe weten jullie dat? Ik ben 27 weken en heb vanaf 20 weken geen echo meer gehad😭 enkel controles en dan luisteren naar hartje en voelen hoe hoog de baarmoeder zit. . Eerstvolgende echo is pas bij de 32 weken
2 weken geleden
Ik heb ook extra echo's (en ook medisch) omdat haar hoofdje op P1.6 uitkwam, en als het onder de p10 is doen ze extra echo's begreep ik. Ik krijg nu elke 3-4 weken.
2 weken geleden
Reactie op Lilymy
Ik ben medisch en heb elke 2 weken controle dus elke 2 weken echo en d ...
Aah oke