6 Reacties
2 dagen geleden
Ik weet het niet, maar kan me voorstellen dat als je niet sport, je buik 'zwaarder' voelt omdat je core-spieren minder sterk zijn, die ondersteunen alles. Ik sport nog gewoon en moet zeggen dat alle pijntjes die ik heb, te verdragen zijn en ook snel weggaan. Dus ik zou je zeker aanraden om te gaan zwemmen, dat is enorm goed voor je hele lijf en gewrichten! Gaat je sowieso 100% goed doen, of deze pijn nu minder wordt of niet. Ook zwangerschapsyoga of pilates is aan te raden voor meer stabiliteit in je lijf.
2 dagen geleden
Dat gevoel van baksteen (en druk bij het schaambot) associeer ik juist met bandenpijn.
Bekkenpijn zit bij mij juist wat laag in de onderrug en zijkant heupen.
Ben niet medisch onderlegt, dus dit is echt mijn idee /ervaring erbij
2 dagen geleden
Het klinkt mij ook meer als bandenpijn dan bekken. Ik heb ook last van ischias, dus daarvoor kom ik bij de bekkenfysio, maar zij geeft ook aan dat je voor bandenpijn helaas niet zo heel veel kan doen. Regelmatig van houding wisselen (ook bvb met een wiebelkussen of yogabal bij veel zitten), belastende bewegingen proberen te beperken (bvb traplopen) en balans proberen te zoeken. Ik mag van de gynaecoloog ook 3x per dag 1000mg paracetamol tegen de pijn, maar ik merk ook dat dat mijn klachten niet minder maakt. Als het inderdaad bandenpijn is gaat meer sporten je sowieso niet helpen, het gaat echt om een goede balans zoeken tussen beweging en rust.
Ik moet nu nog 11 weken maar ik werk inmiddels nauwelijks nog, ik denk ook niet dat ik dat tot mijn verlof nog ga volhouden.
En dat beetje urineverlies bij verkoudheid met deze termijn is echt heel normaal hoor. Je hebt nou eenmaal niet zoveel ruimte meer daar beneden 😉
gisteren
Ik heb dit ook. Maar bij mij was het gasophoping. Ik dacht eerst dat het harde buiken waren maar toen ik macrogol kreeg voor mn stoelgang, is het opeens verdwenen.
20 uur geleden
Ik herken de pijn in de onderbuik wel.. als je enigszins twijfelt is het verstandig om te laten testen op blaasontsteking.
Het kan echter ook heel goed bandenpijn zijn. Ik had het heel erg en nu is mn buik ineens enorm gegroeid.
Zwemmen kan heel fijn zijn, dan hoef je even je buik niet te 'dragen'. Voor bandenpijn is vooral goed rust houden erg belangrijk. Even tussendoor gaan liggen met een kussen tussen je benen. Voor bekkenpijn is beide ook goed. Meer bewegen kan soms ook helpen, maar probeer dat wel te doseren. Te veel in 1x dan krijg je juist meer last!