12 Reacties

2 dagen geleden

Ik denk dat het makkelijker is dan wanneer je kindje ouder is, want bij 3 maanden slapen ze nog zooo veel en weten ze wel al wat dag/nacht is over het algemeen.

2 dagen geleden

Ik denk dat het over het algemeen prima moet kunnen voor je baby. Maar het ligt ook wel een beetje aan je kindje en aan jezelf. Hoe ben je er fysiek aan toe na drie maanden? En voelt het voor jou oké om je kindje dan ergens te laten logeren? Dit kan je van te voren gewoon niet goed inschatten, en is echt afwachten.

2 dagen geleden

Hi! Wij hebben ook na 3 maanden een bruiloft. Ons idee is nu om de baby gewoon mee te nemen en dan ook naar het hotel. Zeker omdat ik ook borstvoeding ga geven, kan en wil ik de baby nog niet (zo lang) achter laten. Een ander idee is dat mijn moeder in de buurt is/zelfde hotel, zodat ik daar af en toe heen kan voor de voedingen.

2 dagen geleden

Heel eerlijk? Ik denk niet dat je het fijn gaat vinden om na 3 maanden je baby al een nacht ergens te laten. Ik weet ook niet of je wilt gaan borstvoeden of fles voeding? Met borstvoeding zou ik met 3 maanden al helemaal niet een nacht zonder m’n kindje zitten. Misschien zoals iemand anders noemde opa&oma mee in het hotel dat je iig in de buurt van je kindje bent? En kijk elke ouder is anders hé en als je het wel zou kunnen no judgement. Maar ik zou het niet doen.

2 dagen geleden

Bij de vorige weekendje weg geweest toen kleine zon 3 maanden was. Dus twee nachten en drie dagen. Keek er best tegenop maar toen ik eenmaal weg was met vrienden vond ik het heeeeeeerlijk! Nu heb ik zelf een bruiloft (waar ik ceremoniemeester van ben) 2 maanden na de uitgerekende datum. Ook bruiloft met overnachting. Denk er nu aan om voor m’n ouders alvast hotelkamer bij te boeken. Weet niet hoe ik met tzt voel, maar het geeft in ieder geval al heel veel rust.

gisteren

Ligt heel erg aan je eigen wensen/gevoel en ook een beetje aan je baby. Ik had het met 3 maanden zeker niet gewild.. zou dan eerder ervoor kiezen om de ceremonie en begin van het feest te doen en vervolgens fijn thuis te slapen met mijn kindje. Ook met de borstvoeding zou ik dat ingewikkeld hebben gevonden. Vrienden van ons deden dit echter wel al vroeg en lieten hun kindje met een week of 6 al logeren bij opa en oma. Geen goed of fout denk ik, maar nu moeilijk in te schatten waar je je goed bij voelt.

gisteren

Het is echt heeeel persoonlijk, maar ikzelf moest daar echt niet aan denken! Ook vanwege de nachtvoedingen en de borstvoeding. Ik zou indd zoals eerder gesuggereerd óf lekker thuis slapen bij baby óf de oppas (opa&oma) in hetzelfde hotel in de buurt en dan vanaf na de bruiloft de baby weer zelf overnemen. Maar ik weet dat er wel mensen zijn die het wel doen.

gisteren

Het kan makkelijk! En hoe je je daarbij voelt merk je tegen die tijd wel. Zeker als je weet dat de baby het gewoon goed heeft bij opa en oma, hoef je je eigenlijk nergens zorgen om te maken. En je al helemaal niet druk maken over wat iemand anders hiervan vindt! Lekker juist, even samen zijn twee dagen na die hectische eerste maanden met een baby. Ik denk dat wij toen de eerste ook rond een maand of 3 bij oma hebben laten logeren en bij de tweede zelfs eerder. Mijn moeder vindt het ook heerlijk als de kindjes bij haar zijn, dus wij hebben de luxe dat ze heel regelmatig lekker een weekendje bij oma zijn. En oma kan niet wachten tot deze baby ook mag logeren hahah. Dus doen wat goed voelt en niet druk maken om wat ‘normaal’ is of wat anderen vinden ! :)

15 uur geleden

Lekker van genieten als jullie er aan toe zijn! ☺️ Ik vond het toen der tijd heel dubbel! Ik zat echt nog in de babybubbel en wilde eigenlijk de kleine niet “achter laten”.. maar eenmaal op het feest vond ik het heerlijk om even te ontspannen, onder de mensen te zijn en niet aan de 24/7 planning te denken. ☺️ en onder het mom van, ik kan ook gewoon naar huis gaan als ik er niet van kan genieten is ook altijd een optie!

14 uur geleden

Wij zijn met 3 maand 10 weken op vakantie geweest! Is goed te doen❤️

8 uur geleden

Ik heb mijn eigen PhD-ceremonie met diner en feest gehad toen mijn jongste nog geen 4 maanden oud was. We hadden geen oppas, want alle familie en vrienden waren ook op het diner en feest aanwezig. Tijdens het diner lag ze in de kinderwagen, en tijdens het feest had ik haar bij mij in de draagzak met een geluiddempende koptelefoon voor baby's op, ze heeft zo vrijwel het hele feest heerlijk geslapen. Tussendoor heb ik haar in een apart kamertje nog even gevoed. Het was echt uniek en heel bijzonder om zo mee te maken. Als het toch niet goed zou zijn gegaan, zou iemand van de familie (opa oma of tante) haar mee naar huis hebben genomen.

1 uur geleden

6 maanden na de bevalling heb ik mijn eigen bruiloft volgend jaar, ik regel een nichtje die gaat oppassen. Zodra de kleine het dan zat is kan zij met haar naar huis Doen waar jij je goed bij voelt!