17 Reacties
4 dagen geleden
Als ik jou zou zijn geweest was ik morgen even langs de apoheek gegaan/had ik gebeld. De dermatoloog heeft geleerd voor je huiddingen, je apotheker weet het weer beter over of je het veilig kan gebruiken
4 dagen geleden
Elocon op de huid is veilig, tenzij je jezelf (bij wijze van) helemaal van top tot teen gaat insmeren.
Ik had dezelfde vraag, ik gebruik het op plekjes van een auto immuun huidziekte. Vaak kan ik na een week al stoppen en met gewone vaseline verder.
Mijn dochter heeft het ook gebruikt toen ze 2-3 jaar was i.v.m. hevig eczeem...
Gebruik het zo nodig, 1x per dag en wissel verder af met gewone vaseline om de huid soepel te houden.
4 dagen geleden
Ah ja dat scheelt wel inderdaad...
Ik had alleen schaamlippen, oksels, navel dus vrij kleine oppervlakken.
Hoeveel weken moet je nog? Is het een optie om te wachten?
Of misschien om het eerst in 1 kleinere zone te proberen en het zo een voor een aan te pakken in plaats van alles tegelijk?
4 dagen geleden
Reactie op XowXo
Apotheker zei is wel een dingetje deze zalf bij zwangerschap, dermatoloog z ...
Ahh ja dat maakt het wel wat ingewikkelder. Misschien alleen de stukjes aanpakken waar je echt last van hebt en de rest alleen met vette zalf?
4 dagen geleden
De jeuk is niet meer te doen heb echt al 6 zalven geprobeerd, krab mezelf momenteel echt open. Ik moet deze heftige zalf 1x daags voor slapen doen en andere ernaast 2x daags ( koelzalf ) ben nu 24 weken. Er zitten overal korstjes en dat maakt het bijna geen doen, ook overdag tijdens werk moet ik mij echt inhouden om niet uitbundig te zitten krabben. De plekken zijn vrij groot zeker op mijn rug
4 dagen geleden
Reactie op XowXo
De jeuk is niet meer te doen heb echt al 6 zalven geprobeerd, krab mezelf m ...
Dan heb je het wel echt nodig... jeuk is vreselijk.
Probeer het anders eerst 1 week. De dosis die via zalf in je bloed terecht komt is volgens mij heel laag. Schade door steroidhormonen ontstaat eigenlijk altijd pas bij intensief én langdurig gebruik.
3 dagen geleden
Ik heb ze ook voorgeschreven gekregen. Ondertussen is de jeuk uitgebreid en nam ik contact op met de gynaecoloog omdat ik toch al even smeer en de oppervlakte toeneemt. Hij raadde aan om toch opnieuw te overleggen met de dermatoloog omdat het hem geen goed idee leek dit nog 15 weken op deze manier te blijven gebruiken… kortdurend was leek hij minder erg te vinden
3 dagen geleden
Hey ik ben huidcoach en hormoonzalf is onderdrukken, verhelpt niet het probleem. Cremes uit drogist blijven alleen bovenop liggen en dus hetzelfde. Eczeem producten van ikskin perfection zijn natuurlijke hormoonzalven en pakken echt oorzaak aan. Prijziger maar uiteindelijk heb je er meer aan. Zitten lichaams eigen stoffen in wat de natuurlijke huidbarriere heelt en dieper werkt
gisteren
Reactie op UniekeRegenwoud746784
Hey ik ben huidcoach en hormoonzalf is onderdrukken, verhelpt niet het prob ...
Als huidcoach ben je geen dermatoloog en je hebt TO ook niet gezien, dus vind dat je nogal stevige uitspraken doet tegenover iemand met zo’n uitgebreid probleem die ook nog eens zwanger is.
@XowXo: goed dat je in contact staat met zowel de dermatoloog als de gynaecoloog. Had de dermatoloog ook gezegd hoe snel je resultaat zou moeten merken van de zalf? Als het goed aanslaat hoef je het hopelijk maar kort te gebruiken nl.
gisteren
Reactie op XowXo
Bedankt allemaal nou zalf doet inderdaad niks ga even jullie advies opvolge ...
Volg inderdaad vooral het advies van mensen die hier jaren universitair voor gestudeerd hebben, neem ervaringen van hier vooral mee als extra :-) veel succes en hopelijk mindert het toch nog. IJs leggen werkt bij mij ook tegen de jeuk en Calmiderm helpt ook. Succes
20 uur geleden
Reactie op Herfstrood
Als huidcoach ben je geen dermatoloog en je hebt TO ook niet gezien, dus vi ...
heeel veel mensen mee kunnen helpen, in de hoop dat het haar ook helpt ;)jarenlang in opleiding geweest en dit advies was voor haar bedoelt ;)
18 uur geleden
Reactie op UniekeRegenwoud746784
heeel veel mensen mee kunnen helpen, in de hoop dat het haar ook helpt ;)ja ...
Dat zal best, maar je kent haar niet, hebt de huid niet gezien en gaat over heet medische advies van een arts heen.
Ik denk overigens dat dit ook in strijd met de forumregels is.