18 Reacties
5 dagen geleden
https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/frambozenbladthee/
Ik heb gelezen dat er wordt afgeraden het voor 37 weken te drinken. In mijn vorige zwangerschap vanaf 37 weken gedaan, ook veel dadels gegeten en had inderdaad een snelle ontsluitingsfase en weinig bloedverlies. Al zal je natuurlijk nooit weten of het echt door de thee kwam :)
5 dagen geleden
Ik heb het in mijn eerste niet, tweede wel gedronken. Ook van Jacob Hooy, 1 of 2 koppen per dag dacht ik, weet het eigenlijk niet zo goed meer. Ik weet wel dat het echt helemaal niks heeft gedaan voor mij persoonlijk t.o.v. van de eerste (beide ingeleid rond dezelfde termijn, bij de tweede minder ontsluiting van mezelf, niet volledig ingedaald, etc) maar ik vond het wel lekker en ik vond het ook wel een mooi dagelijks ritueeltje, al had dat met een gewone thee natuurlijk ook gekund.
5 dagen geleden
Ik heb het genomen bij de eerste en wil het nu weer doen. Heb een hele snelle en makkelijke bevalling gehad met 37+3 weken (denk zelf dat ik een week verder was 38+3), denk dat ik rond de 35 weken was begonnen op aanraden van mijn verloskundige ook met dadels.
Weet natuurlijk niet of het daar aan ligt dat het snel en makkelijk ging maar baat het niet schaadt het niet en ik vind het lekker om te drinken.
Drink het ook altijd voor ik ongesteld moet worden schijnt ook goed te zijn😄
5 dagen geleden
Reactie op Janavworkum
https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/frambozenbladthee/
Ik heb gelezen da ...
Same here! En ook vrouwenmantelthee de laatste week en in de kraamtijd. Inderdaad geen idee of het daarmee te maken had maar een goede, snelle bevalling gehad met weinig bloedverlies en snel herstel
5 dagen geleden
Hier bij mijn eerste het niet gedaan en die bevalling duurde 11 uur. Bij mijn tweede dronk ik 2 á 3 kopjes per dag vanaf 37 weken en die bevalling duurde 2,5 uur. 🙈 Had bij de tweede ook weinig bloed verlies en maar 1 hechting.
Dronk ook die van Jacob Hooy.
Geen idee of het door de thee kwam of omdat mevrouw gewoon haast had. 😂😊 Ga het nu weer vanaf 37 weken doen.
5 dagen geleden
Reactie op Rana4AA
Wat is het idee achter dadels eten dan?
Voorbereiding voor de baarmoedermond en Mogelijk vlottere bevalling
Onderzoek heeft o.a. gevonden:
• vaker spontane start van de bevalling
• gemiddeld kortere ontsluitingsfase
• minder behoefte aan oxytocine-infuus om weeën te versterken
De gedachte is dat dadels stoffen bevatten die:
• een oxytocine-achtig effect kunnen hebben
• de gevoeligheid van de baarmoeder voor weeën ondersteunen
• en helpen bij energievoorziening tijdens de bevalling.
Dit zegt Chatgpt.
En daarnaast kun je er veel lekkere dingen mee maken dus is niet echt een straf om te eten😜
5 dagen geleden
Reactie op Laura H.
Onderz ...
Ik krijg soieso een oxytocine prik voor mn bevalling. Zou ik dan de dadels juist vermijden om een weeenstorm te vermijden? Of denk ik verkeerd? En frambozenbladthee? Wel doen of niet? Ik zal t ook met mn vk bespreken de volgende keer maar sta open voor meerdere meningen
5 dagen geleden
Reactie op Laura H.
Onderz ...
Bedankt voor de reactie. Aangezien ik een geplande keizersnede krijg, zal dit voor mij niet relevant zijn.
Wat voor iedereen relevant kan zijn, vaginaal bevallen of via keizersnede, is het nemen van arnicadruppels. Die helpen bij een snel herstel van weefsels die beurs zijn of die zijn uitgescheurd. Liefst 2w van tevoren starten met de druppels nemen.
Ongeacht of je wel of niet dit soort dingen gaat proberen: allemaal veel succes met de bevallingen!
5 dagen geleden
Reactie op Rana4AA
Bedankt voor de reactie. Aangezien ik een geplande keizersnede krijg, zal d ...
Ja die heb ik ook voorgeschreven gekregen van mijn vk! En een homeopathisch iets van weleda vooraf met onder andere arnica. Wonen in Frankrijk, hier zijn ze sws erg fan van de homeopathie 😄
4 dagen geleden
Ik heb dit gedronken vanaf 37 weken bij mijn eerste zwangerschap en ook dadels gegeten. Bevalling ging vlot! Maar wel een fluxus gehad 🤣
3 dagen geleden
Je kan het eigenlijk gewoon vanaf 30 weken al drinken. Het zorgt niet dat het een bevalling opwekt, het maakt alleen je baarmoeder meer “ready” voor tijdens de bevalling. Drink er niet te veel van. Dat kan slecht zijn voor de baby. 1/2 keer per dag(zijn m’n verloskundige) heb het met m’n dochter gedaan, snelle bevalling gehad en minder dan 30 minuten geperst. Ik ben nu 33+2 en begin ook vanaf vandaag/morgen.
5 uur geleden
Frambozenthee, een grote aanrader! Hielp mij enorm met de bevalling, heb deze van http://fleurdecafe.nl/ voor de mensen die enorm twijfelen