6 Reacties
9 uur geleden
Ik loop in verschillende ziekenhuizen ivm eerdere extreme vroeggeboorte. Ik ben nu 27 weken zwanger en echt sinds week 16/17 heb ik al harde buiken. Bij het minste of geringste en soms houden ze ook urenlang elke paar minuten wel aan. Gaat ook niet weg in rust. Doodeng vind ik het, maar ik sta onder intensieve controles waarbij de baarmoederhals ook wordt opgemeten. Ik heb dit dus al weken en het doet niks met de baarmoederhals. De harde buiken voelen steeds intenser, dat vind ik ook doodeng. Door meerdere artsen is bevestigd dat dit komt door obstipatie (ik heb ook zakjes), de groei (onze baby is aan de grote kant), bekkenklachten etc. De artsen hebben geen zorgen voor weer extreme vroeggeboorte, sommige vrouwen hebben een gevoeligere baarmoeder. Op internet lees je alleeeeen maar dat je niet teveel harde buiken mag hebben, maar misschien ook fijn om dit even te horen. Natuurlijk is mijn situatie niet de jouwe, maar weet dat bekkenklachten, bandenpijn, obstipatie etc elkaar allemaal versterken en er dus ook vrouwen zijn met een overgevoelige baarmoeder, zonder dat het perse wat hoeft te doen.
9 uur geleden
Reactie op Babyjan3
Helaas hier hetzelfde geval al sinds 22 weken. Echt goed je grenzen aangeve ...
Ik kan niks minder meer doen 🙈 mijn man doet alles in huis en ik moet allen voor onze dochter van 2 zorgen als mijn man werkt. Ook ook vaak doen ik wat makkelijks of keer meer tv kijken voor vermaak. Mijn man zorgt er voor als hij avonddienst heeft dat we eten hebben ik kook ookk niet. Dus ja weet niet of nog minder kan doen
9 uur geleden
Ik heb hier ook veel last van, maar het is eigenlijk continue best wel strak dus heb daardoor niet het idee dat het echte harde buiken zijn, maar inderdaad meer een gevoelige baarmoeder en groeipijn.. Wel lastig want je kan er volgens mij niet zo veel tegen doen 😔
9 uur geleden
Hier ook al vanaf 16w heel veel harde buiken.. De hele dag door af en toe. Vooral bij inspanning en plas te lang ophouden… Maar evengoed ook gewoon in rust in de zetel. Had het vorige zwangerschap ook. Mijn gynaecoloog keek naar de baarmoedermond en die is gelukkig nog goed toe en lang. Ik probeer niet zwaar te heffen en voldoende te rusten al is dit niet altijd makkelijk. Maar het hoeft niet altijd een teken van vroeggeboorte te zijn hoor, mijn dochter kwam er op 41 weken met ook veel harde buiken.
9 uur geleden
Reactie op CK1808
Ik loop in verschillende ziekenhuizen ivm eerdere extreme vroeggeboorte. Ik ...
Ik heb ook wel gevoelige baarmoeder was vorige zwangerschap ook zo. Maar kan me dit aan houdend gevoel niet zo herinneren van de vorige keer. Heb ook al een2x per dag paracetamol die moet slikken ga morgen bellen of ik nu wel een spiegel mag. Met rust gaat dit ookk niet weg ja na een nacht slapen wel. Maar ook inderdaad als ik iets doe wordt mijn buik hard. Zo vervelend.
Fijn om de lezen dat ik niet alleen ben niet fijn dat jij ook hebt ! Sterkte