9 Reacties

5 dagen geleden

Vitamine c in hoge dosering nemen werkt erg laxerend, en dat kan er ook juist voor zorgen dat je darmen de ijzer en c etc helemaal niet goed opneemt. Waardoor het soms juist beter is om een lage vitamine c erbij te nemen! Of een ijzer tablet bij een mandarijn/sinaasappel etc

5 dagen geleden

Reactie op Hennie99

Vitamine c in hoge dosering nemen werkt erg laxerend, en dat kan er ook jui ...
Op dit moment juich ik laxerende werking alleen maar toe.. Gezien de stoelgang de ijzer niet goed verdraagt 🙈

5 dagen geleden

Wat zijn je waarden eigenlijk? Het komt idd niet altijd overeen met klachten.

5 dagen geleden

Reactie op AnnaS95

Wat zijn je waarden eigenlijk? Het komt idd niet altijd overeen met klachte ...
Onder de 6

4 dagen geleden

Reactie op 2PubersEn3eOnderweg

Onder de 6
Mijn ferritine is 9 en ik merk dat ook niet!

3 dagen geleden

Hier net zo… ik dacht echt dat me ijzer omhoog was gegaan en ik me goed voelde. Blijkbaar zit ik nu op 5.. maar voel me beter dan bij 7😂 Ik word er ook zo moe van. Ze doen bij mij ook niks anders dan weer afwachten. Het maakt me bang voot de bevalling

3 dagen geleden

Reactie op BetrouwbareVos509119

Hier net zo… ik dacht echt dat me ijzer omhoog was gegaan en ik me goed voe ...
Nou ik ben "blij" te lezen dat ik niet de enige ben met zonder klachten 😅 De groei van de baby is hier tot nu toe gewoon goed dus probeer me maar geen zorgen te maken. Tot nu toe houd ik me aan de voorgeschreven adviezen, wat in ieder geval het resultaat tot goed naar de wc gaan heeft opgeleverd. Hopelijk de volgende keer bloedprikken de waardes ook op orde..

2 dagen geleden

Yep! Ik had tijdens de vorige zwangerschap ijzer- en b12-tekort. Geen klachten, toen kreeg ik injecties en tabletten. Tussentijds borstvoeding gegeven en de waarde bleef stabiel of steeg. Tijdens deze zwangerschap weer de waardes gezakt en injecties (op eigen verzoek) en ijzertabletten. Mijn ouders en broertje hebben chronisch tekort, dus daarom wilde ik blijvend controleren. Maar ik voel me niet anders door de tabletten of injecties.

9 uur geleden

Reactie op BetrouwbareVos509119

Hier net zo… ik dacht echt dat me ijzer omhoog was gegaan en ik me goed voe ...
Ik denk niet dat je bevalling anders gaat verlopen door je ijzer waarde, ter geruststelling 🥰