6 Reacties
14 uur geleden
Wij hebben vorige week een echo gehad waarop te zien was dat het hoofdje en een ventrikel in het hoofdje vergroot zijn, vandaag uitgebreide echo gehad in het ziekenhuis en hier bleek alles gewoon goed te zijn!!
Ik begrijp je gevoel volledig ik heb ook een week lang alle dagen gegoogled, en bang voor van alles maar uiteindelijk een positieve uitkomst. Dus alles kan 🩷🩷
9 uur geleden
Praat met je dokter hierover. Iedereen groeit anders en in een ander tempo. Vraag nog een meting aan bj een ander. Altijd goed om ee second opinion te hebben.
8 uur geleden
Geen ervaring met een snelle afbuiging, maar wel met een klein hoofdomtrek
7 uur geleden
Huh daar ging iets mis. Ik had een heel verhaal getikt. Maar hierdoor een guo gehad en daar keken ze naar de hersenstructuur, groottes van bepaalde hersengebieden, doorbloeding, symmetrie. Ook nog voor de zekerheid op cmv moeten prikken. Alles lijkt -buiten de kleine omtrek om- goed, dus er wordt nu elke 2 weken een groeiecho gemaakt.
De arts ziet het erg positief in en zegt zelfs dat hij verwacht dat het gewoon een gezond meisje is, maar dat ze gewoon een kleine kop heeft. Zo stellig heb ik het een arts zelfs nog nooit horen zeggen, dus geeft veel vertrouwen. (En natuurlijk weet ik dat er alsnog iets mis kan zijn, maar gebaseerd op wat ie dus controleert, wijst het allemaal de goede richting uit).
7 uur geleden
Neemt trouwens niet weg dat het gewoon spannend is elke echo, omdat je weet dat het plan kan veranderen qua controles of inleiden bij achterstand van de groei of dat er misschien toch wel een afwijking in de hersenontwikkeling wordt gezien. Maar ik probeer gewoon steeds te varen op de wetenschap dat het de keer ervoor nog goed was.