13 Reacties
14 uur geleden
Bij onze luier emmer zit er gewoon een zak in?
Verder goed om uit te zoeken of je gemeente speciale luier containers heeft. Daar mogen vaak alleen de zakken van de gemeente in (en niks anders dan luiers bijv.). Dus ook geen luierzakjes.
Luierzakjes gebruiken wij wel voor onderweg. Boterhamzakjes kan ook, maar als de poepluier langer in de luiertas moet zitten onderweg vond ik het wel fijner dat het een geparfumeerd luierzakje is. Gewoon van de supermarkt.
13 uur geleden
Wij gebruiken alleen voor de poepluiers luierzakjes. Nu hebben wij gewoon zo’n simpele luieremmer, dus niet zo’n fancy ding met speciale zakken etc. Maar daar doen wij een vuilniszak met lavendel of citroengeur in, op de deksel aan de binnenkant hebben we zo’n binbrite geur ding geplakt. En eigenlijk gooien we daar nu alleen de plasluiers nog in, we merkten dat het toch wel een beetje ging ruiken.
Dus poepluiers is luierzakje en gelijk in de container. En uiteraard hebben we een verpakking in de luiertas zitten.
Thuis hebben we die van de action, want die zijn gewoon echt mooi geprijsd. In de luiertas die van de kruidvat, want dat vind ik daar een fijne verpakking voor
13 uur geleden
Wij hadden vooral de eerste maanden altijd luierzakjes in de luiertas. Erg handig mocht je kindje onderweg een spuitluier hebben of een ander ongelukje, dan kan je namelijk ook de vieze kleertjes daar even in doen tot je thuis bent. Ook moesten wij in de kraamweek de luiers bewaren ‘s avonds/‘s nachts voor de kraamzorg de volgende ochtend, dus vonden t toen ook wel fijn dat we ze even in zo’n zakje konden doen.
13 uur geleden
Reactie op Romyyyyyyy
Wij hadden vooral de eerste maanden altijd luierzakjes in de luiertas. Erg ...
Tip voor de kleertjes is idd ook een goede! Wij hadden/hebben een spuger dus regelmatig moeten omkleden dus dan was het fijn om het zo in je luiertas te kunnen doen ipv los.
Zelfde met een doorlek situatie
13 uur geleden
Reactie op Sierra-ashley
Wij gebruiken alleen voor de poepluiers luierzakjes. Nu hebben wij gewoon z ...
Precies dit doe ik ook!
13 uur geleden
Voor vieze/natte kleding onderweg neem ik ziplockzakjes mee. Daar zit het schone setje in, dus dan heb je meteen het schone setje en een leeg ziplockzakje voor het vieze setje.
Qua luiers thuis: die eerste stonken amper, pas wanneer ze vast voedsel krijgen, gaan de poepluiers stinken. Tot die tijd gebruikten wij dus de zakken van de gemeente in de luieremmer. Sinds de vaste voeding hebben wij die geparfumeerde zakjes van de Action die we voor de poepluiers gebruiken.