21 Reacties

5 dagen geleden

Bij mij werk een glas melk ook, weet niet of je dat al geprobeerd hebt?

5 dagen geleden

Herkenbaar! Gewoon even melden bij je huisarts die kan omeprazol voorschrijven helpt hier heel goed geen maagzuur meer 馃グ

5 dagen geleden

Hier werkt omeprazol! Vrij te verkrijgen in lage dosis bij de drogist, ik heb een hoge dosis via de huisarts.

5 dagen geleden

Omeprazol!! Bij mij is het daardoor niet helemaal weg, maar maakt groot verschil. Anders sta ik na elke maaltijd over te geven. Nu niet meer gelukkig.

5 dagen geleden

Ik probeer geen zoet en vet te eten voor het slapen gaan. Daar wekt zuur bij mij op. En inderdaad, ik drink ook melk voor t slapen gaan.

Reactie op Babyymaart 2026

Bij mij werk een glas melk ook, weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Warme of koude melk?

5 dagen geleden

Reactie op VrolijkeHemelsblauw565182

Warme of koude melk?
Koude melk

5 dagen geleden

Vanille vla helpt bij mij ook bij maagzuur
Een bakje vla voor het slapen in combinatie met gebed doet wonderen

4 dagen geleden

Herkenbaar. Ik let goed op voeding en drinken. Bij last een paar slokken melk of paar lepels vanille vla.

3 dagen geleden

Ik eet voor het slapengaan ook een klein bakje vanille vla en 2 rennies. En paar uur voor het slapengaan echt op je eten en drinken letten, zoals; - Geen koffie of prik drinken - Geen chocola eten - Geen vettig, zuur of pittig eten En ik slaap nu op 2 kussens zodat ik wat hoger lig. Door dit allemaal zo te doen wordt het een stuk minder. Ik werd eerder gewoon paar keer per nacht wakker door maagzuur in mijn keel 馃槚.

3 dagen geleden

Bij mij werkt rennie gelukkig nog prima. 1 rennie als ik ga slapen en heb snchts minder last of als ik er wakker van wordt neem ik er 1 in en geen last meer

3 dagen geleden

Omeprazol is in mijn ervaring het enige dat goed werkt, derde zwangerschap en altijd veel maagzuur gehad. Rennies helpen maar tijdelijk en omeprazol zorgt er voor dat je maag minder maagzuur aanmaakt en werkt dus veel beter.m

13 uur geleden

Ik heb tot ongeveer 6,5 maand zwangerschap heel erg last gehad van maagzuur en helaas werkte niets echt. Ze zeggen vaak dat dit betekent dat je kindje veel haar aanmaakt. Al mijn drie dochters zijn geboren met heel veel haar. Ik ben benieuwd of dit voor jullie ook herkenbaar is?

13 uur geleden

Reactie op lioness87

Ik heb tot ongeveer 6,5 maand zwangerschap heel erg last gehad van maagzuur ...
Oh echt waar?! Ik heb er overdag en voornamelijk snachts erg last van. Dat ik bijna niet meer kan liggen en echt iets moet innemen.馃ゲ
Ik heb sinds gistermiddag ook elke x na het eten, maar ook gedurende de dag brandend maagzuur. Het komt niet in m鈥檔 mond, maar voel het branden bij m鈥檔 slokdarm. Ook heb ik last van m鈥檔 bovenrug en laat ik redelijk wat boertjes. Ik heb rennie suikervrij in huis gehaald, mag ik deze gewoon slikken?

8 uur geleden

Reactie op VroegwijzeKrokus760091

Ik heb sinds gistermiddag ook elke x na het eten, maar ook gedurende de dag ...
Ja die heb ik ook! Die mag je gewoon slikken.

Reactie op lioness87

Als dit zo is dan heeft die van mij echt een megabos haar als ze geboren wordt. 馃ぃ

6 uur geleden

Reactie op lioness87

Haha, dit hoor ik ook altijd. Ik heb tijdens m鈥檔 eerste zwangerschap ook zo鈥檔 last gehad van maagzuur en mijn dochter kwam eruit met een bos haar, niet normaal. Ze had gewoon een heel matje in haar nek!!馃ぃ

3 uur geleden

Wat een verschrikking he! Ik lig al sinds week 15 regelmatig wakker van t maagzuur, en sta hele dagen te boeren of voel een brandend gevoel rond mn hart... toen noemde de verloskundige omeprazol capsules; verkrijgbaar bij kruidvat per 14. 1x dgs een capsule nemen bij het ontbijt... ik zal niet beweren dat ik er helemaal vanaf ben, maar het komt nu nog maar zo'n 2 keer per week voor dat ik een rennie kouw of een slokje gaviscon neem (ook een absolute aanrader, "blust" het brandende gevoel het snelst!)