31 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb gewoon gegeten, mocht volgens de verloskundige. Mocht alleen geen hele chocoladetaart net voor de afspraak eten. Maar wel gewoon een broodje ruim van te voren. Heb nog geen uitslag dus hoop dat het goed is gegaan! 🙏🏻
4 maanden geleden
Bij mij is de nipt vorige zwangerschap savonds gedaan . Dus al helemaal niet nuchter
4 maanden geleden
Ik hoefde ook niet voor de Nipt en het algemene bloedonderzoek nuchter te zijn
4 maanden geleden
Ik heb gisteren nuchter moeten prikken (extra buisje ivm bloedsuiker). Heb het met paar slokken water kunnen rekken, maar had broodjes mee naar zh om direct na prikken wel te kunnen eten. Was wel even doorbijten, merkte ik. Hopelijk hou je het voor deze ene keer wel goed vol!
4 maanden geleden
Ik hoefde helemaal niet nuchter te zijn. Ben gisteren bloed gaan prikken 2 buisjes voor de nipt en 5 gewone buisjes
4 maanden geleden
Reactie op Sun22
Is het een standaard bloedonderzoek of wordt er extra onderzoek gedaan dat ...
Standaard, ik zei nog dan zet ik de wekker even op 4 uur 's nachts en ga ik wat eten. Mocht niet meer na 22.00 in de avond. Dus wel gek dat verschil. Herinner het me ook niet van de 1e zwangerschap
4 maanden geleden
Heb je een partner die eruit kan met je peuter om 6 uur? Dan kan je misschien langer blijven liggen...
4 maanden geleden
Bij mij is ook niet gezegd dat het nuchter moest en dat heb ik ook niet gedaan. Ik denk ook niet dat je bloedsuiker direct te hoog is als je wel iets kleins hebt gegeten. Dus ik zou gewoon even iets eten zodat je je in ieder geval goed voelt. Dan misschien maar even zonder de jam en niet net voor het prikken.
4 maanden geleden
Half jaar geleden was ik ook zwanger en hoefde niet nuchter. Wel vroeg de dame "moest je nuchter of niet?" Alsof dat bepaald wordt door de test of door de VK dan? Vreemd dat verschil hoor.
4 maanden geleden
Ik moest bij de eerste zwangerschap ook nuchter. Toen is er ook glucose geprikt. Nu had niemand er iets over gezegd dus maar gewoon wat gegeten. Dit keer geen glucose geprikt. Wel gek, maar loop nu via het ziekenhuis.
Maar goed, als ze glucose bij je prikken zou ik toch proberen vol te houden, anders heb je niet zoveel aan die uitslag.