24 Reacties
vorige maand
Probeer om als je maar de wc gaat met een krukje onde je voeten de gaan zitten en goed recht op dat kan makkelijker maken om het er uit te krijgen. Een eetlepel olijfolie kan ook helpen. Ik zou beetje uit kijken Met dadels eten van wegen De zwangerschap.
Ik zou morgen afspraak makan. Bij verloskundige of huisarts. Vragen of ze wat er voor hebben. Ik heb. Zakjes voor mijn ontlasting helpt goed.
vorige maand
Klinkt heel vies, maar passief verwijderen. 🫣 Enige snelle oplossing.
Wordt in de zorg ook wel eens gedaan bij flinke obstipatie klachten en als dit mogelijk is.
Als het echt een hele harde bal is die echt in de kringspier ligt, zou je hem kunnen proberen te verwijderen met je vingers. Als je handschoenen thuis hebt, is dit alleen maar een voordeel.
Mocht het nog niet zo ernstigs zijn: vezels eten, pruimen.
Eventueel een lepeltje olijfolie kan ook helpen.
vorige maand
In het begin kreeg ik de tip van de diëtist om te focussen op voldoende gezonde vetten.
Elke dag wat avocado of noten of vis en nergens last van sindsdien
vorige maand
Ik heb hier ook heel erg last van gehad. Ik gebruik nu elke dag een half zakje macrogol, eet 25 gram vezels minimaal en 2-3 liter water/thee. Nu gaat het een stuk beter
vorige maand
Even heel vies idee, maar met je vingers in je vagina en dan richting je perineum duwen. Dan duw je hem soort van eruit. Dit werkte bij mij in een vorige zwangerschap. Ik heb ook weleens van die zetpillen gebruikt (werkt goed maar dan moet je die wel in huis hebben). Deze zwangerschap minder last van eet wel behoorlijk veel vezels (meestal tussen 30-35 gr)
vorige maand
Reactie op FantasievolleOlijf336989
Even heel vies idee, maar met je vingers in je vagina en dan richting je pe ...
Kan echt pijn doen als die er niet uit kan. Sterkte! Hopelijk lukt het met de tips!
vorige maand
Ja kan heel pijnlijk zijn, ik heb hier ook best standaard last van. Je kan movicolon halen bij de kruidvat (3 keer per dag, ook voor langere tijd aan houden.) anders een microlax misschien van de dokter. Maak dit bespreekbaar. Dit zorgt er voor dat je ontlasting zacht word.
Ik zou je zelf niet gaan toucheren want je krijgt waarschijnlijk een heel klein gedeelte er maar uit.
vorige maand
Als een drol blijft hangen, kan je beter even een microlax gebruiken, zodat hij er makkelijker uit kan 😅. Ik zou wel de huisarts bellen voor movicolon.
vorige maand
Reactie op Raantje92
Chiazaadjes laten weken in wat water en dit dagelijks drinken helpt bij mij ...
Ja dit is ook echt mijn tip! Doe dit precies zo en scheelt me zoveel pijn en ongemak!
vorige maand
Zou ook microlax/macrogol halen bij de huisarts, obstipatie is heel vervelend en je krijgt dat snel voorgeschreven. Zeker bij zwangerschap. Rond de bevalling wordt het alleen maar erger en kun je er ook heel vervelende aambeien of zelfs fissuurtjes van krijgen dus het is ook gewoon fijn om wat van dat spul in huis te hebben!
vorige maand
Wij hebben een dochter die het zo vreselijk tegen kan houden, dat het op een gegeven moment ook echt niet meer vanzelf lukt. Microlax kan je gewoon in vrije verkoop halen bij bijv kruidvat en binnen een paar minuten is zij er dan van af. Moet haar dan wel optillen en benen om m'n middel houden omdat ze t anders alsnog tegenhoudt, maar neem aan dat jij als volwassene dat niet tegen gaat houden.
vorige maand
Ik heb ook zo last gehad… uiteindelijk letterlijk met handschoenen een en vaseline er handmatig uitgehaald🤦♀️ persen deed niets meer. vervolgens microlax/movicolon voorgeschreven gekregen en magnesium tabletten. Die werken voor mij nog het beste🤷♀️ geen movicolon meer nodig gehad
Hoop dat je er inmiddels vanaf bent 😘