15 Reacties
12 uur geleden
Ik ben helemaal geen expert, maar ik zou bijvoorbeeld hieraan denken: Gyoza's (uit de diepvries bij alle supermarkten), notenreepjes (ik hou enorm van die van bekind met pure chocolade), olijven, groenten met hummus, of misschien van die proteïne pudding/mousse (is vaak suikervrij, niet meest gezond, maar voor de zoete trek helemaal prima lijkt me). Sowieso in de hoek van alle proteïne snacks tegenwoordig?
12 uur geleden
Heel herkenbaar. Is bij mij ook enorm zoeken naar even een lekker tussendoortje! Wat voor mij goed werkt zijn Fitpiggy’s.
Lekker zoet, vullend en een goede macro in koolhydraten voor een tussendoortje.
Je kan deze online bestellen, ik eet er 1 per dag en dat neemt je zoete trek wel weg en je hebt het gevoel alsof je aan het snacken bent. Je kan ook een halve in de ochtend en een halve in de middag/avond doen bijvoorbeeld
11 uur geleden
Reactie op cellist94
Ik ben helemaal geen expert, maar ik zou bijvoorbeeld hieraan denken: Gyoz ...
Bij proteinesnacks wel even letten op koolhydraten, de een heeft meer dan de ander
11 uur geleden
Ik snap je probleem helemaal, hier ook zwangerschapsdiabetes en zelfde probleem. Ik maak vaak bananenbrood en vries die per portie in zodat ik er steeds 1 kan pakken. Kwark staat hier ook vaak op t menu, net als kaasjes (daarmee hou ik t echt vol haha, love kaas). Je hebt ook gepofte kaas bij de appie van cheesepops (zie foto), die vind ik heel chill om chips bijv te vervangen en wat te knabbelen te hebben. Nootjes eet ik ook veel. En ik maak zon 1-2x in de week momenteel cheesecake (recept van diabeteswebsite, bodem van noten boter en amandelmeel, maar ik gebruik aroma ipv frambozen om wat lager in koolhydraten te blijven). Het is ook vooral veel proberen en zien wat er gebeurd met je waardes helaas. Ik kan bijv wel een kleine portie stoofperen eten als ik ze zelf maak zonder suiker en druivensap ipv wijn, en ondanks dat het dan een kleine portie is trekt dat me wel door deze maanden heen. Het is ook vaak een kwestie van kleeeeine portie van iets (bijv half koekje) en dan aanvullen met iets eiwitrijks zoals kwark of kaas of vets zoals nootjes, zodat je ook vol zit

11 uur geleden
Je mag me altijd een berichtje sturen als je meer tips wilt, er ff over wil zeuren of over wil hebben :) ik heb het nu voor het eerst maar wel al sinds week 16, en ben nu in week 26 dus al wel wat ervaring :)
8 uur geleden
Weekendsnack? Popcorn ! Je hebt zoveel variaties, beetje pure chocola smelten en erdoor roeren bijvoorbeeld, maar ook met kokos of gewoon een theelepel zeezout. Of een blik kikkererwten open trekken, lepeltje olie en een halve theelepel chilipoeder en dan in de oven roosteren, net borrelnootjes. Als tussendoortje overdag werkt een handje noten goed.
7 uur geleden
Reactie op WeStok
Weekendsnack? Popcorn ! Je hebt zoveel variaties, beetje pure chocola smelt ...
Ooh die kikkererwten klinken wel heel lekker..
2 uur geleden
Bij mij werkt het als ik het suikerhoudende product pak met vetten, vezels en eiwitten. Zo heb ik laatst een klein stukje chocolade reep op, met kwark en chiazaadjes. Of ik pak 2 dadels met een handje noten er bij. Ook heb ik tomaat-olijf-kaas gehaald, zodat ik tussendoor een lekker stukje kaas kan snoepen.
2 uur geleden
Reactie op MoonAndSun
Bij mij werkt het als ik het suikerhoudende product pak met vetten, vezels ...
Doordat ik het dan met de vetten, eiwitten en vezels pak duurt het langer voordat het opgenomen wordt en piekt de suiker niet. (Op aanraden van de diëtiste en het werkt bij mij.)
1 uur geleden
Kijk goed naar wanneer je suikers het hoogst zijn. Ik piek enorm in de ochtend dus tussendoortje is dan ook vaak yoghurt/ reepje van holie/ beetje fruit. In de middag en avond kan ik veel meer hebben. De eiwitrepen van de lidl reageer ik bijna niet op kwam ik van de week achter. Vandaag stukje oliebol geprobeerd rond 4 uur en ging ook goed! Verder veel nootjes, komkommer met hummus, proteine chocomouse (lidl heeft lekkerste, yoghurt, kleine porties fruit, stukje 90% chocolade. Houd het leuk voor jezelf, je moet nog even en jezelf uithongeren omdat je geen insuline wil zou ik niet aanraden!