37 Reacties

vorige week

De dochter van een vriendin van me was gedraaid door moxa therapie. Heb me er verder jiet in verdiept, maar mensen schijnen dit vaker te doen hiervoor. Mijn vk vertelde me ook dat het bij een tweede makkelijker in een stuit kan liggen omdat er meer ruimte is, maar dat ze hierdoor soms ook vaak draaien nog en later indalen
Mijn baby ligt ook al vanaf 25 weken in stuitligging. Ik ben nu 33 weken. Mij is ook accupunctuur+moxa aangeraden of externe versie. Ik heb eigenlijk nog de hoop dat ze ineens draait. Anders wil ik Moxa gaan proberen aangezien het slagingspercentage zo hoog ligt!

vorige week

Ze kunnen zelf tot 35 weken nog draaien hopelijk gaat dat ook gebeuren

vorige week

Ik ben in verwachting van een tweeling (33+4) dus heb wat vaker echo’s en controles. Bij 24 weken lagen ze beide in stuitligging, bij 28 weken was de eerste gedraaid, bij 30 weken lagen ze beide goed in hoofdligging en bij 32 weken was de tweede weer terug gedraaid naar stuitligging. Bij mij is het afhankelijk van hoe de eerste ligt hoe is ga bevallen. Blijft de tweedeling stuit, dan wordt dat een stuitbevalling. Maar zeker 1 kindje heeft dus nog alle ruimte om te draaien.😘

vorige week

Hier ook 33 weken en stuitligging. Als ze baby niet kunnen draaien mag ik bevallen in stuitligging maar dan word het via een andere ziekenhuis of het wordt een keizersnee. Ik ben ook echt bang voor het draaien doet dat pijn?😭

vorige week

Hier vrijdag te horen gekregen dat ik een dwarsligger heb. En eigenlijk heeft zij op elke echo wel.dwars gelegen. Over 2 weken weer een echo voor de ligging. Maar ik verwacht niet dat zij dan gedraait is. Dus dan gaan wij ook een eventuele draaipoging bespreken.

vorige week

Ja mijn beide kindjes lagen echt tot heel lang in stuit en die draaiden op tijd goed. Ik weet het niet meer exact uit mijn hoofd maar wel echt rond 35 weken of later. Op de info van 24 baby stond toen al iets van dat kindjes niet meer draaiden maar bij mijn beide zwangerschappen zijn ze gedraaid uit hunzelf en ik heb het ook niet gemerkt of gevoeld. En toen we dus bij de echo kwamen lag het kindje wel goed. Mijn eerste kindje is ook nooit vooraf ingedaald. En de 2e waren de meningen over verdeeld maar ook last minute pas ingedaald. Mijn eerste bevalling vond ik pittig en duurde heel lang. Uiteindelijk ruggenprik en knip. Mijn 2e bevalling was een droombevalling thuis van maar 3.5 uur 🤩😍

vorige week

Reactie op Mevrellen

Hier vrijdag te horen gekregen dat ik een dwarsligger heb. En eigenlijk hee ...
Je kan kijken naar Spinning Babies voor het draaien van een baby in stuitlig of overdwars.

vorige week

Bij 30-32 weken zwangerschap ligt volgens mij nog 25-30% van de baby's in stuit en bij 35-36 weken nog maar 3%. De kans dat je baby nog draait is dus nog heel groot! Ik zou inderdaad de spinning babies oefeningen doen, en eventueel moxa, maar de kans dat je baby sowieso nog draait is groot.

vorige week

Hier geen succesverhaal voor je maar misschien wel wat tips/geruststelling 😊. Mijn 1e dochter lag vanaf week 30 ongeveer in stuit en is niet meer gedraaid. Ik heb vanaf week 32 ofzo Moxatherapie gedaan regelmatig en dat zorgde wel voor meer beweging bij de baby, maar helaas niet draaien in de goede ligging. Ook combi gedaan met Spinning babies oefeningen en zelfs een uitwendige versie geprobeerd bij 35 weken ofzo. Mocht bij mij allemaal niet baten helaas, dus ik heb bij mijn 1e een geplande keizersnede gehad. Ik denk dat mijn buik te klein en strak was voor haar om nog te draaien, maar heb er in ieder geval alles aan gedaan. Toch kijk ik totaal niet slecht/vervelend terug op de geplande keizersnede. Herstel is me enorm meegevallen, na 1,5 week maakte ik weer een ommetje naar de supermarkt dus laat je daardoor vooral niet afschrikken. Gepland is heel anders dan ongepland denk ik qua herstel. Ik was er sneller bovenop dan vriendinnen die natuurlijk bevallen zijn. Snap wel dat t wat lastig is aangezien je al een kleintje rond hebt lopen, die mag je dan ook niet tillen 6 weken lang dus dat is wel ff een dingetje misschien. Ik hoop voor je dat ze nog gaat draaien! 🤞🏼

vorige week

Reactie op Oumassiyaah

Hier ook 33 weken en stuitligging. Als ze baby niet kunnen draaien mag ik b ...
Ik zelf vond dit echt niet fijn en zelfs best pijnlijk maar heb ook verhalen van vrouwen om mij heen gehoord die het juist enorm mee vonden vallen en bij wie het ook wel gelukt is. Dus ik denk dat dat per persoon verschilt. Ik vond vooral het drukken in het bekken om de billen eruit te wippen erg pijnlijk en vervelend, maar mijn hele buik stond ook enorm strak dus misschien dat ik het daarom als vervelend ervaren heb.

vorige week

Ik ben 34 weken en ze ligt ook in stuit. Omdat ik een velamenteuze insertie heb (navelstreng loopt door me vliezen) mag ik geen versie. Ik heb me al volledig neergelegd bij een keizersnede.

vorige week

Persoonlijk nog niet veel goede verhalen gehoord van een versie. Mijn eigen gynaecoloog wil het zelf niet meer doen. Maar ik zou er zelf eens goed over opzoeken… Vb wetenschappelijke artikels lezen over de risico’s en de slaagkansen. Zelf zou ik voor een keizersnede kiezen maar ja, het herstel is wel pittig (bij mij dan toch). Ik snap dat het als een klap komt voor je. Misschien 1 iets positief is dat je je nu wel kan mentaal voorbereiden op een eventuele keizersnede. Ik kreeg en spoedkeizersnede en verwachtte dit dus ook totaaaaaal niet wat alles extra moeilijk maakt om te plaatsen.

vorige week

Hier vrijwel dezelfde situatie. Onze kleine meid lag eerst heel netjes naar beneden maar ze is donderdag op vrijdag nacht waarschijnlijk gedraaid. Ik had haar vrijdag te weinig gevoeld. Ik had gelukkig al voor die dag een controle afspraak staan. We zijn daarna naar het ziekenhuis doorgestuurd voor consult minder leven. Daar was met haar hartslag en mijn bloeddruk gelukkig niks mis, alleen zijn we er door de echo na de ctg scan er achter gekomen dat ze nu in stuitligging ligt. De verloskundige van het ziekenhuis heeft afgelopen vrijdag aangegeven dat ze binnen 1,5 week gedraaid moet zijn, anders moet ik terug naar het ziekenhuis. Ik hoop dat ze nog uit haar zelf gaat draaien 🤞🏻 Maar de reden dat ik haar dus minder - gedempter voel is dus puur door dat ze in stuitligging ligt en mijn placenta zit aan de voorkant. Dus daar door heb ik haar vrijdag veel minder gevoeld. Haar bewegingen voelen nog steeds gedempt dus denk dat ze nog steeds in stuitligging ligt. 27 januari om 15:00 heb ik de ligging echo dus ik hoop dat ze dan weer gedraaid is…. Ik ben nu 33+3 weken. Fijn dat je jou ervaring ook gedeeld hebt en dat we het er met elkaar over kunnen hebben.

vorige week

Hier een hee positieve ervaring met een versie. Mijn 2e kindje lag in stuit, ik heb toen 2 weken lang Moxa, accupunctuur en zwangerschapsmassage geprobeerd om hem zelf te laten draaien. Dat mocht niet helpen. Daarna versie in het ziekenhuis, dat lukte bij de 3e poging. Ik vond het niet vervelend of heel pijnlijk en kon er goed doorheen ademen, mocht mijn 3e kindje weer in een stuit liggen dan zou ik hetzelfde weer doen. Moxa en acupunctuur heeft niet direct geholpen, maar men zegt dat dit de kans op een succesvolle versie kan vergroten dus dat zou ik altijd proberen: baat het niet dan schaadt het niet.

vorige week

Hier bij mijn eerste dochter een versie gehad met 36 weken. Was een positieve ervaring, binnen 30 seconde was ze gedraaid. 😊 Bij mijn tweede dochter lag ze met 34 weken in stuit en de dag voor de 35 weken echo voelde ik haar weer omdraaien. Al vrij snel na de 35 weken was ze ook ingedaald. Had hierdoor wel meer rust omdat de kans dan heel klein was dat ze weer in stuit zou draaien.

vorige week

Hier 33+4 en ook nog in stuit. Heb moxa geprobeerd maar ga woensdag zien of het heeft geholpen.. heb zelf het idee van niet. Bij een aantal vriendinnen draaide de baby nog zelf met 35/36 weken.

vorige week

Dank lieve dames voor al jullie reacties/tips/ervaringen. Vind het altijd erg fijn om dit soort dingen met mede zwangeren/moeders te bespreken. Ben er nu iets minder gespannen onder. Voor nu heb ik zelf begin februari de liggingsecho gepland staan. Ben zo benieuwd of de kleine tegen die tijd zelf gedraaid is. Ik ben dan 35+5 zwanger. Ik hou jullie op de hoogte! 🙏🏼

vorige week

Hier net ook te horen gekregen dat de baby nog in stuit ligt… Ik ben 33 + 5 weken. Morgen maar eens onderzoek doen wat ik zelf eventueel kan proberen. Maar ik volg dit topic graag mee voor ervaringen en tips.

vorige week

Kijk op spinning babies! Moet je even de positie zoeken hoe kindje ligt en krijg je daar specifiek oefeningen voor. Vooral deze oefening doet wonderen. Ik had het ook, deed oefeningen en hij ging inderdaad proberen te draaien (niet gelukt, maar dat is een ander verhaal). Flip A Breech - How to Turn a Breech Baby - Spinning Babies https://share.google/VnvLaKePm1qBJg25h