10 Reacties

16 uur geleden

Oh vreselijk! Ik heb het vorige week voor het eerst gehad. Eerder nog nooit gehad, maar man wat is dat rot zeg. Ik dacht eerst dat het gewoon droogheid was want ‘t jeukte zo erg. Ik had toen nog zo’n hydraterende gel gehaald, maar dat hielp niet. Na een paar dagen toch maar zo’n tablet met clotrimazol van Canesten en ik was er lettttterlijk de volgende dag vanaf. Kon wel janken van opluchting. Wat vervelend dat tot nu toe niets heeft geholpen. Ik hoop dat de doorverwijzing iets gaat uithalen, dit is echt niks!

16 uur geleden

Ik ben sowieso gevoelig daarvoor. Ik heb een beetje algemene tips zoals katoenen onderbroeken aan. Zonder onderbroek slapen zodat het kan luchten. Ik heb er van mijn huisarts ooit een zalfje voor gekregen maar die "mag dus niet" tijdens de zwangerschap. (Je zou dat dan in overleg moeten of het meerwaarde heeft voor het risico van het ongeboren kind) Dus naja dat is voor mij al snel nee. Alleen ik ben er nu best snel afgekomen door gewoon de goede onderbroeken te dragen, weinig tot geen onderkleding te dragen (ik zit namelijk thuis in de ziektewet) en niet met zeep wassen en dergelijke maar gewoon voorzichtig met de washand met lauwwarm water. Ik hoop dat je er iets aan hebt. En sorry als ik gewoon google herhaal maar dit is wat werkte voor mij(ik heb het vorige week weer gehad).

16 uur geleden

Ik heb vorig jaar heel erg lang met deze klachten rondgelopen, uiteindelijk viel het kwartje toen ik ook een gekke jeukende huiduitslag (kleine rode vlekjes) kreeg rondom mijn navel en in de buurt van mijn oksels. Bij mij was het lichen planus, een auto immuun ziekte. Ik werd toen behandeld met lichttherapie voor de huid, en steroidzalf en vaseline voor de schaamlippen. Het is een chronische ziekte, maar uiteindelijk is het bij mij gelukkig helemaal over gegaan. Ik denk niet dat het dit ook bij jou is, want de kans op een gewone schimmelinfectie is natuurlijk veel groter, maar ik wist niet eens dat dit bestond en toen we eenmaal wisten wat het was kon het gelukkig wel goed behandeld worden. Ik had deze zwangerschap ik veel last van een hardnekkige schimmel, moest langer behandelen dan normaal maar uiteindelijk met canesten gyno (zalf en tablet), regelmatig goed wassen met water, veel schone inlegkruisjes en vaker een schone onderbroek is het nu godzijdank weer rustig. Vreselijk!

16 uur geleden

Ooh vervelend he, maar wel super dat je naar de huisarts gaat! Synthetische kleding ook echt vermijden, alleen katoen/bamboe onderbroek en broeken en ook echt geen panty’s dragen! Niet om je angst aan te praten maar een nicht heeft een kindje gekregen bij 25 weken (!) door deze kwaal. Het is niet heel bekend maar het komt wel eens voor, vroeggeboortes ivm vaginale schimmelinfecties :( https://memidis.nl/kennisbank-artikel/zwangerschap-en-bacteriele-vaginose/

16 uur geleden

Hoi, ja bij mij ook zelfde verhaal ik word er niet goed van. Geen een middeltje helpt en het gaat maar niet weg. Bij mijn eerste zwangerschap ook wel paar keer gehad maar dat was van korte duur. Ik kan niet wachten tot het over is

16 uur geleden

Reactie op Delanyz

Ooh vervelend he, maar wel super dat je naar de huisarts gaat! Synthetische ...
Er stata dat bacteriële vaginose de boosdoener is, zo ver ik het weet is schimmel infectie anders. Of heb ik het verkeerd?

16 uur geleden

Wat naar! Ik mocht eenmalig fluconazol capsule slikken van de huisarts omdat het ook maar aanhield. Dit was gewoon een pil inslikken dus niet vaginaal en 1x. Als dat niet had gewerkt wilde ze het ook de kweek zetten. Tot nu toe lijkt het te hebben gewerkt.

15 uur geleden

Reactie op Delanyz

Ooh vervelend he, maar wel super dat je naar de huisarts gaat! Synthetische ...
Deze website met cijfers over vroeggeboorte maar zonder bron komt niet erg betrouwbaar over. 10% lijkt me erg veel zou dit niet zo maar geloven…
Ooit candida gehad in mn puberteit. Niet tijdens de zwangerschap. Jeukte ook ontzettend. Steeds met water spoelen en wassen. Katoenen ondergoed 2x per dag een schone. Ik ben toen op Suikerdieet gegaan. Alleen waar met name toegevoegde suikers in zitten moest ik vermijden. En minderen in de fruitsuikers in combinatie met een zalfje dat ik niet meer weet. Is het bekend welke schimmelinfectie het is.

6 uur geleden

Reactie op Veen2023

Wat naar! Ik mocht eenmalig fluconazol capsule slikken van de huisarts omda ...
Ik wilde ook deze aanraden. Ik heb een paar jaar geleden hier heel erg last van gehad buiten zwangerschap om. Niets hielp. Toen heeft een gynaecoloog 1 zo’n tablet voorgeschreven, dat werkte meteen. Daarna nooit meer last van gehad.