23 Reacties

Ik ben morgen 35 weken. De babykamer staat klaar, de meeste wasjes zijn gedaan, de vluchtkoffer staat klaar. Morgen een 3d foto van mn buik voor een buikbeeldje maken, een fotoshoot met zn 3tjes voordat de kleine man komt én de liggings echo... Dus deze week is gevuld met veel dutjes doen op de bank... Ik ben ook ongeduldig aan het worden!
Me 2! 33 weken nu.... ze mag nog echt even blijven zitten. Maar ik loop steeds de babykamer in om te wennen aan het idee dat het binnenkort echt gaat gebeuren. Wat een opwinding!

gisteren

Ik ben 31 weken en ik heb bevaltas half klaar baby wasjes allemaal klaar nog dingen uit kokken en klaar. Kan niet wachten tot het maart is. Dit komt ook omdat ik de pijn nu al ondraaglijk vind en moet nog zon eind. Voor mijn gevoel. Geeft me rust dat ik alles afstrepen en klaar heb ook al vinden sommige het veel te vroeg ik ben er blij mee

gisteren

Hier morgen 35 weken: - kleding uit de bakken hangt weer in de kast - nieuwe kleding is gewassen - pakjes voor thuisbevalling liggen klaar - vluchttas is op paar dingen na klaar, maar die dingen nog nodig in dagelijkse leven Moet het bedje en de kinderwagenbak nog opmaken. Mijn bevalkamer nog inrichten thuis met bed op verhogers, aantal dingen nog klaarleggen en wat opruimen. Ik heb geen dingen die je specifiek moet meenemen, maar ik houd van eenvoud.
33 weken. Ondanks alle klachten mag ze wel tot 40 weken blijven zitten 😂

20 uur geleden

Ik ben er echt totaal nog niet klaar voor haha. Nu 31 weken, maar we moeten nog veel doen: - nieuwe kamer grote broer moet af worden gemaakt - babykamer moet opnieuw worden ingericht rn schoongemaakt etc (en eerst leegruimrn van onze zoon als zijn nieuwe kamer af is) - moet nog aan de vluchttas beginnen - we hebben nog geen namen (we weten het geslacht niet) - we hebben nog geen geboortekaartje uitgekozen - nog niets gekocht voor de baby (ga ervan uit dat ik veel kan hergebruiken van de 1e maar we moeten nog wel alles uitzoeken en wassen) Dus hier nog verre van klaar. Oh en mijn man gaat dit weekend voor 1,5e week naar Azië voor zijn werk. Dus voor de 34 weken krijg ik bovenstaande zeker niet af haha.

20 uur geleden

Nou ik kan wel wachten hoor 🤣 nog even 2 maanden redelijk slapen voor het circus echt van start gaat. Bij ons is er verder nog niks klaar, nog vol aan het verbouwen. Dus babykamer is nog niks. Maarja baby slaapt toch op de kamer. Als het goed is, is de kamer over zo’n 4 weken echt af. Vluchtkoffer, kinderkleertjes etc doe ik allemaal tijdens verlof. Heb wel alles ergens in huis. Bed doe ik laatste moment omhoog, is niet in te komen als die op blokken staat. Denk dat dit het verschil is tussen baby 1 en 2 🤣 Bevalkoffer: zakje met kleding baby en 1 extra in een maatje groter, kleding voor mijzelf, heb een soort bevaljurkje, shirt voor man, wat te eten (vorige keer niet gebruikt). Maxi cosi mee met zo’n zak. Moet de maxi-cosi uit de opslag halen, kinderwagen nog ombouwen terug naar reiswieg.

20 uur geleden

Reactie op Elnouk

Nou ik kan wel wachten hoor 🤣 nog even 2 maanden redelijk slapen voor het ...
Ohja dat ombouwen moeten we ook nog doen. Maar hoop dat pas over 4 weken oid te doen omdat we de wagen nog dagelijks gebruiken voor mijn zoon. Die loopt veel lekkerder dan de buggy haha.
Ik ben nu bijna 34 weken en heb de kleertjes gewassen en goed laten drogen. Babykamertje is verder klaar op wat kleine dingen na, ook al zal ze bij ons eerst op de kamer slapen. Ben nu bezig alles in de commode + kledingkast handig in te delen. Ik heb over 2,5 week lekker verlof, nu al zin in en kan ook niet wachten tot ze er is. Ik vind het ook wel spannend, het is onze eerste! Vlichtkoffer ben ik nu langzaamaan een beetje aan begonnen.

11 uur geleden

Hier bijna alles al gedaan omdat ik bij 32 weken werd opgenomen vanwege dreigende vroeggeboorte. Ik had toen nog bijna niks gedaan want dag wilde ik in mijn verlof doen.. moest nog 4 weken werken. Nu zit ik thuis met bedrust en staat (bijna) alles klaar. Zo kan het dus ook gaan…

10 uur geleden

Ik kan ook echt niet meer wachten eigenlijk. Vind het wel spannend allemaal, maar heb er zoveel zin in! Ben gister begonnen met de eerste babywasjes.🤗 Ik wil de vluchtkoffer sowieso klaar hebben staan als ik 34 weken ben. Kraamzorg adviseerde dat.
Ik kan ook niet wachten, maar tegelijkertijd het gevoel blijf nog maar even zitten! Vandaag 32+4. Ben dus al lekker begonnen met de babywasjes en de vluchttas staat voor het grootste deel al klaar!
Wat doen jullie allemaal in de vluchttas?

9 uur geleden

Hier nu bijna 35 weken. Sinds gisteren met verlof. Ik ben nu bezig met het uitzoeken van alle gekregen en gekochte spullen, kaartjes eraf knippen en nu de eerste wasjes aangezet. Babykamer, co-sleeper, kinderwagen, box etc staat klaar. Daarvan alleen de lakentjes en dekentjes ook nog even wassen. Vluchtkoffer heb ik een lijstje voor gemaakt, maar nog niet ingepakt. Nog even een sopje door de kledingkast en commode halen en dan gaan inruimen als alles gewassen is. Laatste kleine dingetjes nog kopen en bestellen deze week, zoals kruiken etc. Wachten kan ik nog wel even, wetende dat hij de tijd nog even nodig heeft om te groeien. Ik gun mezelf daarnaast nog lekker de komende weken een goede nachtrust en ontspanning, naast nog lekker beweging en oefeningen doen, nog een opleiding afronden… 🤪 Dus ik vermaak me nog wel even!

8 uur geleden

Ik ben 31 weken, Babykamer is soort van af, alleen de details nog. Alle kleren gewassen & gestreken. Ik wacht nog op de matras van de ledikant & moet dekentjes & inbakerzak halen. Geen vluchtkoffer ingepakt, ik woon 3 min van het ziekenhuis dat scheelt.

7 uur geleden

Nu 31 weken en kijk er ook enorm naar uit. Bij de eerste wilde ik echt niet dat hij voor de 40 weken zou komen, maar nu zou ik 38 weken helemaal top vinden. Heb alleen qua voorbereiding nog niks af, dus wat dat betreft mag het wel nog even duren haha.
Ik ben 35+1 en kan ook niet wachten juist omdat me lichaam echt op is. Ik ben met vervroegd verlof en doe klusjes thuis de verloskundige heeft mij geadviseerd om met 34 weken mijn koffer klaar te hebben staan wil zelf vanaf 37 weken de bevalling gaan opwekken omdat me lichaam op is.

4 uur geleden

Ik ben vandaag 35 weken.. Van mij mag hij/zij nog wel gewoon 4/5 weken blijven zitten hoor 🙈 Mijn lichaam gaat nog prima, ben er nog niet klaar voor om al over 2 weken te bevallen.. wil nog zoveel doen. Nu vooral druk met wassen van alle babyspullen, jemig wat is dat veel zeg🤭 Vluchtkoffer ook nog niet aan begonnen.

3 uur geleden

Ik ben vandaag precies 34 weken en heb alles gelukkig al klaar, moet nog een paar dingen halen bij de etos voor de bevalling. Ik ben blij dat ik niks meer hoef te doen, aangezien ik ook nog eens griep nu heb al een aantal dagen en nog steeds ziek op bed lig. Ik heb nu de tijd om goed uit te zieken en uit te rusten. Mijn vorige bevalling was spontaan met 35 +5 geweest en ik wilde om die reden alles al voor de 32 weken af hebben en met het idee ook nog rust te kunnen nemen. Ook heel fijn om nu de rust te vinden om mijn dochter van 4,5 nog even de extra aandacht te kunnen geven. Ik zit dan ook al even thuis wegens de zwangerschap en heb daardoor tussendoor op mijn gemak van alles al kunnen doen.
Ik ben vandaag 35 + 2, ik hoop echt dat hij of zij nog een weekje of 5 blijft zitten hoor. Einde deze week pas met verlof, en zin in nog even tijd met mezelf!