15 Reacties

3 dagen geleden

In mijn optiek is dat nog steeds vernoemen. Zie heel vaak een moderne variant van een naam. Naar Gerben kan je ook aan Geert denken.

3 dagen geleden

Ja hoor. Wij hebben van de naam Ada Adinda gemaakt en van Jennifer Jenn.

3 dagen geleden

Persoonlijk vind ik het nog steeds vernoemen als je de naam iets veranderd. Ik vind Gerben dichtbij genoeg om het nog steeds vernoemen te noemen. Had je vader 1 naam of meerdere namen? Als hij meer namen had, kan je ook één van de andere namen kiezen.
Ik lees mee: mijn moeders eerste naam is gerritje roepnaam Gea en mijn vaders eerste naam is gerrit. Gerben vind ik best een leuke!

3 dagen geleden

Reactie op XXSanHello

In mijn optiek is dat nog steeds vernoemen. Zie heel vaak een moderne varia ...
Ja die zie ik ook wel vaak maar dan wel als eerste naam. En wij doen het dan bij de 2e naam en dan denk ik euh ja kan dat dan wel

3 dagen geleden

Reactie op AuroraBorealis

Persoonlijk vind ik het nog steeds vernoemen als je de naam iets veranderd. ...
Nee hij had 1 naam. Gerrit, maar iedereen noemde hem Gerry.

3 dagen geleden

Ik zie zelf alles wat afgeleid van of geïnspireerd is op als vernoeming, het blijft een soort "ode aan", maar als dat voor jezelf niet goed voelt, dan is dat ook oké hè. Jullie kind, jullie beslissing.

3 dagen geleden

Mijn opa heette ook gerrit en onze zoon heeft als derde naam ook een vernoeming/verwijzing naar hem, maar hebben hem ritt genoemd, is er van afgeleid maar vonden we toch wat passender

3 dagen geleden

Reactie op Sierra-ashley

Mijn opa heette ook gerrit en onze zoon heeft als derde naam ook een vernoe ...
Wat ik ermee wil zeggen; het is ook het idee/gebaar erachter

3 dagen geleden

Jaa mee eens, een deel van een naam is ook vernoeming, wij noemen ons dochtertje Mara, naar Marianne

3 dagen geleden

Ik vind dat ook vernoemen. Nog extra opties Jerry? Gerard?

3 dagen geleden

Mijn nichtje is naar mij en haar andere tante vernoemd. Daarbij hebben ze onze namen gecombineerd. Lois = Lotte en Iris. Kan je zoiets proberen met nog een andere naam? Ik ken iemand we we Gerben noemen maar heet daadwerkelijk Gerrit Benjamin

3 dagen geleden

Wij noemen onze dochter Feline. Ze is vernoemd naar mijn oma Evertje-Elsje

2 dagen geleden

Ik ben zelf vernoemd, m’n opa heette roelof en ben Roelanda genoemd.

14 uur geleden

Gerrit komt van Gerben af en daar heb je echt enorm veel variaties op, kijk bijvoorbeeld maar hier: https://www.babynamen.nl/naam/gerard/ Vind het echt niet gek als je een afgeleide op Herrit bedenkt, ken ook ouders die van drie namen één tweede naam hebben bedankt omdat dat mooier was