26 Reacties

5 dagen geleden

Zelf zit ik bij OHRA, deze hebben een meegroeiservice dit houdt in dat je 1 x in het jaar de verzekering tussendoor kan aanpassen. Ik heb nu het meest uitgebreide pakket. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen en ben niet medisch dit is nu gedekt. Ook de eigenbijdrage voor de kraamzorg is gedekt. Wat je dan kan doen na de bevalling is het pakket weer omlaag zetten dat scheelt je een hoop extra kosten

5 dagen geleden

Ik ben naar dsw gegaan. En dan de top versie. Hierbij word kraamzorg volledig vergoed en niet medische bevallingen in het ziekenhuis ook volledig vergoed. Kraampakket is ook vergoed. Je zou zoon vergelijk test in kunnen vullen eventueel. Het is altijd heel lastig. Maar ik ging kwa prijs minder betalen. Maar ook veel meer voordelen.

5 dagen geleden

Ik had dezelfde vraag aan mijn kraamzorg gesteld. Zie hieronder: Beste allemaal, Zoals ik velen van jullie heb beloofd, stuur ik hierbij een mail met informatie over de vergoedingen rondom de bevalling en kraamzorg. Met stip bovenaan adviseer ik OHRA UITGEBREID. De premie voor de uitgebreide aanvullende verzekering komt dit jaar uit op ongeveer €207 per maand. Het grote voordeel van OHRA is dat je deze aanvullende verzekering na de bevalling weer kunt terugzetten naar alleen een basisverzekering of een kleinere aanvullende verzekering. Voor vrouwen die later in het jaar zijn uitgerekend, is het mogelijk om aan het begin van het jaar alleen een basisverzekering af te sluiten en de aanvullende verzekering later in het jaar te verhogen. Je mag de verzekering één keer per jaar aanpassen. ⸻ OHRA Uitgebreid Met OHRA Uitgebreid (ongeveer €207 per maand) is vrijwel alles vergoed: • de volledige bevalling • de volledige kraamzorg • kraampakket inbegrepen • €200 vergoeding voor een lactatiekundige • €200 vergoeding voor cursussen rondom bevalling. • 18 behandelingen fysiotherapie / oefentherapie • 15 uur couveusenazorg • TENS-apparaat: volledig vergoed ⸻ ONVZ Optifit Met ONVZ Optifit (ongeveer €213 per maand) krijg je uitgebreide vergoedingen, waaronder: • Volledige bevalling • Volledige kraamzorg • Kraampakket inbegrepen • TENS-apparaat: €75 • Lactatiekundige zorg: €300 • 30 behandelingen fysiotherapie / oefentherapie • Alternatieve zorg: €550 ONVZ biedt daarnaast maximale keuzevrijheid in zorgverleners, maar het tussentijds aanpassen van de aanvullende verzekering is beperkt. ⸻ Zilveren Kruis 3-sterren Met Zilveren Kruis 3-sterren (ongeveer €201 per maand) krijg je vergoedingen zoals: • Volledige bevalling • Volledige kraamzorg • Kraampakket inbegrepen • Lactatiekundige zorg: €80 • Cursussen: €50 • TENS-apparaat: volledig vergoed . Couveuse nazorg max 15 uur maar betaald wel de eigen bijdrage per uur . Slimmer zwanger zelf hulp programma 1 abonnement. Heb je vragen of wil je dat ik nog verder met je meedenk? Je mag me altijd appen of bellen 🤗

4 dagen geleden

Ik werk in de verzekeringen. Eigenlijk zijn alle aanvullende verzekeringen hoger dan 2 sterren goed. Zilveren kruis is in 2026 t minst voordelig. Deze hebben de eigen bijdrage van kraamzorg terug gezet naar max 125,- ipv volledig gedekt.

4 dagen geleden

Die van CZ is ook goed hoor dan betaal je 187 dat is nog enigszins een betaalbaar bedrag vergeleken bij anderen

4 dagen geleden

Ik zit bij cz. Alles word vergoed !
Ja ik ga ook voor CZ en dan aanvullend plus, kost 183 per maand

4 dagen geleden

Reactie op Zonnestraaltje123456

Ik had dezelfde vraag aan mijn kraamzorg gesteld. Zie hieronder: Beste alle ...
Ik kan dat stukje wijzigen van je verzekering niet terugvinden bij OHRA. Weet jij waar dat ergens staat?

4 dagen geleden

Ik heb menzis en dan aanvullend 2 ster. Kraamzorg 100%, kraampakket, bevalling poliklinisch 100%, 50 euro cursus, 9x fysio. Ik betaal 175 euro (kleine korting ivm collectiviteitskorting)

4 dagen geleden

Reactie op Floma

Ik kan dat stukje wijzigen van je verzekering niet terugvinden bij OHRA. We ...

4 dagen geleden

Edit mod: - foto verwijderd, tegen de gedragsregels -

4 dagen geleden

Edit mod: - foto verwijderd, tegen de gedragsregels -

4 dagen geleden

Hi, Ik heb twee foto's in reacties verwijderd omdat hier politieke statements omtrent de zorgverzekeringen op afgebeeld stronden. Dit is niet toegestaan. Liefs, Demi
Hier ook CZ met aanvullend plus!

4 dagen geleden

Wat doen jullie met eigen risico? Ik wil ook cz aanvullend plus pakken. Maar ik twijfel of ik hoog of laag eigen risico ga doen aangezien alles toch vergoed wordt uit die aanvullende verzekering. Of overzie ik kosten die er nog bij gaan komen na de bevalling?

4 dagen geleden

Reactie op Amberpablo

Wat doen jullie met eigen risico? Ik wil ook cz aanvullend plus pakken. Maa ...
Hier precies hetzelfde dilemma en ik ga ook cz plus nemen

4 dagen geleden

Reactie op Amberpablo

Ik ga voor laag eigen risico. Puur voor de veiligheid..

3 dagen geleden

Reactie op Amberpablo

Ik ga ook gewoon laag

3 dagen geleden

Klopt dit wat ik nu heb of kan ik beter wat aanpassen of nog toevoegen?

3 dagen geleden

Reactie op Amberpablo

Volgens mij wordt bijv. ambulancevervoer tijdens bevalling alsnog van eigen risico gehaald, maar weet ik niet zeker. Mocht dat zo zijn, denk ik dat je voor de zekerheid beter een laag eigen risico kan doen