23 Reacties
3 dagen geleden
Zo'n zwemband is pas geschikt vanaf het moment dat je kindje zelfstandig goed rechtop kan zitten (vergelijkbaar met een fietszitje bvb). Voor 6 maanden zou ik het sowieso niet doen, daarna alleen als je kindje echt stevig zit.
Mijn ervaring met 2 kindjes die we al vroeg meenamen naar het zwembad: gewoon in je armen tegen je aan, lekker met jullie mee laten dobberen. Is voor het kindje vaak ook prettiger, veilig bij mama of papa.
Ik zou eerder kijken naar bijvoorbeeld zo'n deryan tentje zodat je kindje ergens lekker kan liggen na/tussen het zwemmen. Zo lang redt een kindje van 4 maanden het toch nog niet qua inspanning en dan kan je zelfs bij het zwembad wel een mooi rustig plekje voor haar creëeren en hebben jullie je handen vrij. En sowieso voor op vakantie mee echt een gouden tip als je niet constant de wagen in de buurt hebt.
3 dagen geleden
Misschien niet helemaal wat je vraagt, maar je zou ook kunnen kijken naar een draagdoek voor in het water, bijvoorbeeld een Aqua Sling of Aqua Carrier (ByKay of andere merken).
Bij de oudste twee geen zwembanden gebruikt anders dan zo'n band met zitje waar je ze in zet, maar dat was wel pas nadat ze konden zitten vermoed ik. Voor die tijd gewoon op de arm mee in het water.
3 dagen geleden
Ik zou zo’n kleintje lekker vasthouden. Dat is warmer en ze houden het op die leeftijd nog maar kort vol, alle indrukken zijn enorm vermoeiend.
3 dagen geleden
Ik zou kijken naar de rode swim trainer, daar liggen ze op hun buik in. En dat kan dus al vanaf heel jong.
In veel zwembaden mag je ook zo'n kleine baby niet los in jouw armen houden zonder drijfwielen. Ik zou dus zeker iets meenemen, zodat je het er altijd bij kan pakken als het verplicht is.
3 dagen geleden
Wij hadden een soort opblaastentje gekocht. Hier hadden wij hem opgelegd, op een handdoek en dat ding in het water gelegd. Aan zn gesnurk te horen had hij het beste slaapje ooit. En daar buitenom hadden we hem lekker vast in het water, vond hij helemaal geweldig
3 dagen geleden
Reactie op KleurrijkeSchildpad706833
Ik zou kijken naar de rode swim trainer, daar liggen ze op hun buik in. En ...
Ja deze had ik gezien. Heb jij daar goede ervaringen mee?
3 dagen geleden
Reactie op AlerteBij214479
Ja, wij vonden dit die eerste maanden heel fijn en onze dochter ook. Wel even goed opzoeken hoe je de baby het beste vast kan maken, maar als je dat door hebt, is het heel eenvoudig.
3 dagen geleden
Reactie op Pipo092
Wij hebben zo'n rode swimtrainer geprobeerd, maar ik vond het helemaal niks ...
Ja, alleen mag dat dus in heel veel zwembaden niet ;)
2 dagen geleden
Kijk even goed of het zwembad verwarmd is. Wij waren met 4mnd naar Griekenland gegaan en hoewel het in Griekenland zelf heel warm was, was het zwembad zelf niet verwarmd. Veel te koud dus voor een baby van 4 maanden (daarvoor zou het water toch echt wel 35 graden moeten zijn, als je kindje dicht tegen je aan houdt.)
Uiteindelijk hebben wij ter plekke een klein bootje gekocht die we hebben gevuld met warm water (deels uit waterkoker). Daar heeft die van ons heerlijk in gedobberd uiteindelijk
2 dagen geleden
Reactie op AlerteBij214479
Onze beide kindjes vonden deze helemaal niks en achteraf las ik veel over dat het voor kleintjes ook niet heel geschikt is, hoewel ze het zelf wel zo verkopen. Ik zou wel zelf nog even onderzoek doen als je overweegt zo'n een aan te schaffen.
2 dagen geleden
Reactie op Pipo092
Wij hebben zo'n rode swimtrainer geprobeerd, maar ik vond het helemaal niks ...
Oh goede tip!! Die ga ik er opzetten!
2 dagen geleden
Reactie op EA150425
Echt top! Met zonnescherm!

Wat ziet dit er heerlijk uit 😍😍
2 dagen geleden
Reactie op Pipo092
Heb er echt nog nooit iets van gehoord en we hebben toch aardig wat zwembad ...
Hier mag het echt niet. Ze geven je altijd een drijfmiddel, weiger je? Dan zetten ze je er uit. In de omgeving hier bij alle zwembaden trouwens. En ook al bij veel verschillende vakantieparken meegemaakt.
Het gaat dan natuurlijk wel om water waar je zelf ook in kan, niet om het babybadje waar het water 10cm hoog staat.
Ik zou dus, al is het maar voor de zekerheid, altijd iets meenemen.