28 Reacties
5 jaar geleden
Hey, van de week woog mijn zoontje 12 kilo. Hij draagt qua kleding maatje 86/92. Ik weet niet of dat ook handig is om er bij te zeggen 😉
5 jaar geleden
Hey, van de week woog mijn zoontje 12 kilo. Hij draagt qua kleding maatje 8 ...
Dankjewel, hier verscheelt de kleding maat ook van welke winkel maar over het algemeen 86 : 92
5 jaar geleden
Kun je trouwens niet in het groeidiagram van je dochter kijken hoeveel ze nu zou moeten wegen? Daar loopt toch een gemiddelde lijn in?
5 jaar geleden
Volgens mij kun je alleen afgaande van het gewicht niets zeggen. Het gaat om de verhouding met de lengte
5 jaar geleden
Kun je trouwens niet in het groeidiagram van je dochter kijken hoeveel ze n ...
Ja ze is gemeten 87/88 cm en dan zit ze tussen de +1 en +2 .. zowel lengte als gewicht dus bovengemiddeld. Was vooral ook benieuwd naar andere kindjes die ook GOED eten. Krijg al vaak te horen dat ze groot/flink is ...
5 jaar geleden
Reactie op santana-24
Ja ze is gemeten 87/88 cm en dan zit ze tussen de +1 en +2 .. zowel lengte ...
Dat is wel vervelend om te horen! We hebben het over een kindje van bijna 2. Moet je dr alleen op water en brood zetten dan 😉
Hier hebben wij tegenwoordig als tussendoortjes die simpele crackertjes/ toastjes. Er zitten 10 in een verpakking? Zo heeft mijn zoon het idee dat hij heel veel eet, maar het valt op zich wel mee.
5 jaar geleden
Dat is wel vervelend om te horen! We hebben het over een kindje van bijna 2 ...
Oeps ik was nog niet klaar
En doordat het zo 'veel' is doet hij er ook langer over, een rijstwafel propt hij zo in zijn mond
5 jaar geleden
Ja ik probeer ook erg op te letten wat ze krijgt
Yogurt met granola en bessen of een boterham als ontbijt met melk
Tussendoor fruit ; kan ze dus ook echt veel eten
Lunch 2 boterhammen met melk en soms nog een lu cracker erbij
Na haar slaapje krijgt ze sap met krentjes , soms een koekje
Tegen 16.00 zijn het vaak groenten , mais puffs of van die mini crackers van lu
En dan gaan we alweer naar het avond eten
En dan alles wat ze tussendoor nog ziet .. dat wil ze dan ook echt
5 jaar geleden
Mijn dochter zit ook tussen +1 en +2 met zowel gewicht als lengte. Dat zit ze al vanaf haar geboorte, dus bij het cb vinden ze het prima. Als ze zou kunnen, zou ze de hele dag door eten, maar dat vind ik dan weer niet zo'n goed idee. Ze ontbijt 's ochtends met een bakje pap en thee, rond 10 uur fruit, lunch een boterham en een bekertje melk, meestal rond 3 uur na het slapen een handje rozijntjes en een bekertje limonade, en dan avondeten en een beetje yoghurt of kwark toe. In het weekend eten wij zelf wat lekkers, dus dan krijgt zij ook iets van de lekkere dingen die we voor haar in huis hebben. Lijkt me allemaal prima, dus ik maak me geen zorgen. Haar neefje was vroeger ook zo'n alleseter, en stevig, nu als puber lang en dun ;)
5 jaar geleden
Reactie op santana-24
Ja ik probeer ook erg op te letten wat ze krijgt
Yogurt met granola en bes ...
Aan jou ligt het niet 😉!
Ze heeft het blijkbaar nodig.
5 jaar geleden
Reactie op Missmartine
Mijn dochter zit ook tussen +1 en +2 met zowel gewicht als lengte. Dat zit ...
Dit zou zo mijn dochter kunnen zijn 😊
5 jaar geleden
Hier ook een groot kind! Hij is van 09-05-2019 heeft kleding maat 98/104 (92 voor broeken) weegt 15 kg en zit ook al vanaf de geboorte op groeicurve +2. Ik maak mij er geen zorgen over en koop kleertjes nu vaak in maat 104.. dan kan hij er net even iets langer meedoen en oversized vind ik eigenlijk er best leuk uit zien. Praktisch is het niet erg handig zo’n lang kind.. want hij kan overal bij.. daarnaast is hij ook zo sterk dat hij zelf een stoel pakt en erop klimt om iets te kunnen zien en pakken. 😜🤪Verder denken vaak andere mensen dat hij al drie jaar is. Nu kan hij al best goed praten en is motorisch erg sterk.. maar drie is hij zeker nog niet. Als ze goed eet en beweegt dan zou ik mij geen zorgen maken. Ik denk dat ze goed aangeeft wat ze nodig heeft!
5 jaar geleden
Onze dochter eet:
Ontbijt: pap
Lunch 1/2 boterhammen met appelstroop en pindakaas
Avondeten: geef haar eerst nog een zelfgemaakt hapje uit de Phillips stoomkoker en daarna eet ze nog wat losse groente met ons mee. Als ze met ons mee-eet, dan eet ze niks/nauwelijks wat.
Tussendoor krijgt ze fruit, maar ook gewoon koekjes (uiteraard niet elke dag) of maisvingers of rozijntjes.
Ze krijgt ook wel eens chips van haar oma en tantes en van ons ook wel hapjes als wij bijvoorbeeld cake of iets eten. Ze is nu 86 cm en weegt 11,5 kilo. En zit qua kleding tussen maat 86 en 92 in (gaat nu wel echt naar 92). Wel rent ze echt de hele dag. Even rustig spelen met iets zit er niet in.. 😂
5 jaar geleden
Mijn zoontje is van 11-05-19, is 82 cm en weegt 11 kg. Hij draagt mt 80/86.