21 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 1,5 jaar wil ook vaker zijn middagslaapje overslaan, zoals vandaag weer. Heb hem net uit zijn bedje gehaald omdat hij helemaal over zijn toeren was. Hij stribbelt ook heel erg tegen de laatste tijd. Niks is goed. Denk dat hij in de beginfase zit van zijn peuterpuberteit😅. Gister heeft hij ook geen dutje gedaan.

2 jaar geleden

Och jee😅 Tegen stribbelen is zeker niet leuk. Hopelijk blijft hij gezellig🤞🏻

2 jaar geleden

Oei pittig lijkt me! ze hebben wel weer een slaapregressie met 18 maanden dus miss is dat een oorzaak?

2 jaar geleden

Reactie op Claudiiaa

Oei pittig lijkt me! ze hebben wel weer een slaapregressie met 18 maanden d ...
Ja, kan inderdaad ook.

2 jaar geleden

Reactie op AnoukJip

Och jee😅 Tegen stribbelen is zeker niet leuk. Hopelijk blijft hij gezell ...
Dat gelukkig wel. Ondanks dat hij heel moe kan zijn, blijft hij meestal vrolijk en speels.

2 jaar geleden

Rust vinden in bed, ontprikkelen is ook prima toch. Ik merkte bij 1,5 jaar dat ze ging krijsen....zodra ik haar kamer had verlaten. In het begin ging ik er naartoe weer instoppen en weer weg. Dat hielp niet. Toen liet ik haar krijsen. Elke dag werd dat wat korter. Van 3 kwartier naar 5 minuten en 2 weken later niets meer. Weer een happy sleepy baby.....mome teel zelfs weer 2x op een dag. Maar in totaal altijd ongeveer 2 uurtjes.

2 jaar geleden

Hier heeft het een tijd geduurd voordat mijn dochtertje het ritme had te pakken met 1 goeie middagslaap. Ze slaapt nu van 12u tot 14.30 soms 15 u zelfs. Ze luncht dan rond 11.30 uur, krijgt na dr dut een tussendoortje en gaat rond 19 u naar bed soms pas 19.30 uur, slaapt dan vrijwel na 15 min kletsen en spelen tot de volgende ochtend 07.00/07.30 uur.. misschien anders eens proberen de middagdut te verlaten naar 13u bijv? Hopelijk helpt dit 😊ze zijn echt nog veelste klein om n hele dag overdag wakker te zijn lijkt me, mijn meisje redt dat niet in ieder geval, hopelijk heb je wat aan mn tip! Succes 😘

2 jaar geleden

Hier heeft het een tijd geduurd voordat mijn dochtertje het ritme had te pakken met 1 goeie middagslaap. Ze slaapt nu van 12u tot 14.30 soms 15 u zelfs. Ze luncht dan rond 11.30 uur, krijgt na dr dut een tussendoortje en gaat rond 19 u naar bed soms pas 19.30 uur, slaapt dan vrijwel na 15 min kletsen en spelen tot de volgende ochtend 07.00/07.30 uur.. misschien anders eens proberen de middagdut te verlaten naar 13u bijv? Hopelijk helpt dit 😊ze zijn echt nog veelste klein om n hele dag overdag wakker te zijn lijkt me, mijn meisje redt dat niet in ieder geval, hopelijk heb je wat aan mn tip! Succes 😘

2 jaar geleden

Reactie op Pegskeee1986

Hier heeft het een tijd geduurd voordat mijn dochtertje het ritme had te pa ...
Voorheen sliep Jip vanaf 13:00-15:00/15:30 uur. Vanaf 12:30 uur erin. Even ontprikkelen, spelen en in slaap komen. Opeens was het over! Verlaten is geen doen, te moe en krijsen. Nu is hij nog relaxt met naar bed gaan. Slaapregressie zou indd kunnen. Slaapje overslaan is indd nog erg vroeg! Nu slaapt meneer gelukkig🤞🏻

2 jaar geleden

Reactie op AnoukJip

Voorheen sliep Jip vanaf 13:00-15:00/15:30 uur. Vanaf 12:30 uur erin. Even ...
Ooow wat fijn dat hij nog in slaap is gevallen. De mijne is nu net wakker 😅 die leg ik dr vanavond ietsje eerder erin. Probeer er beetje flexibel in te zijn!

2 jaar geleden

Reactie op Pegskeee1986

Ooow wat fijn dat hij nog in slaap is gevallen. De mijne is nu net wakker � ...
Toch iets geslapen gelukkig! Dan maar even rustig aan vanavond en indd er iets eerder in. Vanmorgen was het hier ook nog eens erg vroeg😅😴

2 jaar geleden

Hier ook 😴😴 06.30 uur nieuwe tijd. Normaal dus 07.30 uur... hier hebben zs er beide meestal n weekje last van en drna zit het weer goed int systeem🤣

2 jaar geleden

Hier was het 05:50 uur nieuwe tijd😴 Meneer is nu wakker. Vanavond normale tijd erin en hopelijk dan weer oke.

2 jaar geleden

Reactie op AnoukJip

Hier was het 05:50 uur nieuwe tijd😴 Meneer is nu wakker. Vanavond normale ...
Poehh 05.50 uur is idd erg vroeg 😴😴 ja hier ook vanavond 18.15 u douchen 18.30 u flesje en 18.45 uur slapen....

2 jaar geleden

Meneer heeft gistermiddag 1 uurtje geslapen en vanmiddag weer niet. Zo verwarrend! Geen vervelend kind in bed en daarna ook niet maar wel binnen 5-10 min nokkie in bed haha

2 jaar geleden

Dinsdagmiddag niet. Woensdag 1,5 uur. Vandaag niet😅 Vanavond echt doodop. 19:15 uur erin en 19:20 uur vertrokken. Maar vroeg wakker worden is dan ook weer aannemelijk. Hoe is het bij jullie?

2 jaar geleden

Reactie op AnoukJip

Dinsdagmiddag niet. Woensdag 1,5 uur. Vandaag niet😅 Vanavond echt doodop. ...
Haaay, nou hier is het ook ineens geen 1 lange middagslaap ineens meer, madam slaapt al vanaf maandag ineens weer 2x per dag 1 uur. Sochtends n uur en namiddag nog n uur..🤣 geen echte peil op te trekken. Ze lag er vanavond om 19.30 uur in, heeft nog 40 min met dr knuffels gespeeld en gekletst in bed en is uiterlijk max 20.15 uur in slaap gevallen. Slaapt je zoontje wel klokje rond?

2 jaar geleden

Reactie op Pegskeee1986

Haaay, nou hier is het ook ineens geen 1 lange middagslaap ineens meer, mad ...
Gisteren was het 20:00 uur slapen (nog even draaien/spelen tot vanmorgen 06:15 uur zonder onderbrekingen. Voorheen was het ook 20:00 maar dan eerder tot 06:30-07:00 uur. Hij slaapt gelukkig wel door maar ik kan er inderdaad geen pijl op trekken.

2 jaar geleden

Ik zou het wel blijven doen, kan ook een fase zijn. Zolang er niet word gehuild ofzo is het toch een manier van rusten/ontprikkelen. Mijn oudste ging ook op een gegeven moment alleen maar spelen en kletsen maar toen ze eenmaal naar de peuterspeelzaal ging, was een slaapje wel weer nodig. Dus vooral aan blijven bieden, zolang er geen paniek is, zou ik dat wel blijven doen.

2 jaar geleden

Reactie op boygirlmomoftwo

Ik zou het wel blijven doen, kan ook een fase zijn. Zolang er niet word geh ...
Hij ligt er weer in. Op hoop van zegen. En anders indd maar niet.