5 Reacties

3 jaar geleden

Hoi!! Wat goed 💪 Ik heb 9 maanden gegeven en ben toen per voeding gaan afbouwen. 1 voeding eraf (vervangen voor kv of iets te eten), paar dagen wennen (ook voor je eigen lichaam) en dan de volgende voeding. Ik ben ik 4 weken afgebouwd. Deed een week per voeding. Heel rustig dus. Was fijn! Geen last gehad van stuwing en baby ging er ook goed op. Jij hoeft natuurlijk niet over op kv, dus op sommige momenten misschien een snack? En voor t slapen eventueel warme (koe)Melk of thee. Wij geven nu nog 1 fles, alleen savonds voor t slapen. Ze is net 1 ook

3 jaar geleden

Oh en vergeet nog: Succes!! 😁

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 6 mei 1 jaar geworden en ik heb hem ook altijd borstvoeding gegeven (wel afgekolfde melk voor bij het kinderdagverblijf). Sinds een week zijn wij begonnen met afbouwen. Ik gaf nog 4x borstvoeding: na het wakker worden, voor zijn eerste slaapje, voor z’n tweede slaapje en voor de nacht. We hebben vorige week de middagvoeding (van voor zijn tweede slaapje) vervangen door volle koemelk uit een flesje. Dit ging helemaal prima. Dit hebben we een week gedaan en nu hebben we sinds vandaag nog een voeding vervangen door koemelk (die voor z’n eerste slaapje). Ook dat gaat tot nu toe prima. Het plan is om dit ook weer een week aan te kijken en als de kleine man het er goed op doet en de melkproductie voldoende terugloopt, zullen we zo ook de laatste twee voedingen vervangen. Ben benieuwd hoe anderen het aanpakken of aangepakt hebben!

3 jaar geleden

Ah, hier ook een jaar en wil ook graag stoppen. Avondvoeding voor het slapen heb ik afgebouwd door meer yoghurt te geven en papa hem naar bed laten brengen. Voelde heeeel gek, maar was goed. De associatie had ik meer dan mijn zoon denk ik, hihi. Tussen de middag vervangen door wat thee met melk. Onze zoon accepteert gewone koemelk totaal niet. Dit is de reden dat ik de ochtendvoeding nog niet gestopt ben. Ben nu zoekende hoe ik die kan afbouwen. Volle melk, halfvolle melk, geiten melk, in een flesje, beker, tuitbeker, antilek, van alles geprobeerd... middag en avond ging beter zullen we maar zeggen 😬😅

3 jaar geleden

Ik ben gelijk gestopt. Veel erg last gehad van stuwingen. Maar kleine had er geen moeite mee. Nu krijgt hij halfvolle melk. Bij opstaan na middag dutje en voor slapen gaan. 🤗