16 Reacties
5 jaar geleden
Bij mij is het al weken maar 1 kant per voeding. Gaat perfect. Zolang je kindje past, poept, groeit en alert is, is alles bij borstvoeding normaal en gezond. No worries 👍🏼
5 jaar geleden
Hier ook 1 borst per voeding! Sinds een paar dagen komt mijn zoontje nog maar voor 1 nachtvoeding. Vroeg me vandaag af wat dat voor mijn productie doet maar mocht hij niet meer genoeg hebben, merk ik dat waarschijnlijk vanzelf en komen er twee borsten per voeding in beeld om het weer op te krikken...
5 jaar geleden
Ik geef lekker een kant per keer, al twee maanden. Zo is elke borst dagelijks drie keer aan de beurt. Veel chiller voor mijn tepels :)
5 jaar geleden
Bij mij wisselt het of ik 1 of 2 borsten per keer geef. Ik denk dat het voor je productie geen kwaad kan als je gewoon op verzoek blijft voeden. Als hij niet genoeg zou hebben aan 1 kant dan hoogt hij de productie vanzelf op door eerder om voeding te vragen. Dan kun je altijd kijken of je alsnog naar 2 borsten gaat.
5 jaar geleden
Reactie op Daisy99
Wat fijn deze reacties! En kan het kwaad voor de productie?
Bij mij totaal niet. Soms moet ik mijn 'ochtendborst' zelfs voorkolven omdat die voor het laatst gebruikt is om 20u en dan pas weer 7u. Zit hij te vol om te kunnen aanhappen 🙈
5 jaar geleden
Ik geef vanaf dat mijn zoontje een paar dagen oud is maar 1 borst per keer. Soms bied ik hem wel voor de tweede keer aan zodat hij het goed leegdrinkt en de vette achtermelk krijgt. Een enkele keer voelt mn borst leeg en lijkt hij niet verzadigd. Dan drinkt hij soms nog wat slokjes uit de andere borst. Gaat prima, hij groeit als kool. Ik heb wel een paar keer gehad in de ochtend toen hij pas net de nachten doorsliep dat 1 borst echt overvol was. Maar nu merk ik maandje later ongeveer dat ze het al aardig gewend zijn. Om soms van 2000 tot 0600 bijvoorbeeld niet te worden leeggedronken. Netzoals iemand anders ook al zegt. Lijkt me ook dat jou kindje gewoon verzadigd is.
5 jaar geleden
Bij mij hetzelfde. Vanaf het 1e moment dat het goed opgang was gekomen had hij meer dan genoeg aan 1 borst. Als hij verzadigd is valt hij er regelmatig van in slaap. Ik probeer wel na luiertje verschoont te hebben de borst nog aan te bieden maar dat heeft weinig nut. Deze manier van voeden heet blokvoeden.
5 jaar geleden
Reactie op ChantalV
Bij mij hetzelfde. Vanaf het 1e moment dat het goed opgang was gekomen had ...
Volgens mij is met 1 borst voeden en blokvoeden niet exact hetzelfde. Ik heb bij mijn eerste moeten blokvoeden om overproductie onder controle te krijgen. Ik gaf toen een heel blok van 3-4 uur dezelfde borst. Dus ook als hij na 2 uur en 45 minuten weer voor een voeding kwam kreeg hij dezelfde borst als daarvoor. Dit doe je specifiek om je productie te verminderen, terwijl dat in het geval van voeden met 1 borst niet het doel is. En bij gewoon met 1 borst voeden wissel je dus ook gewoon wel elke keer van kant.
5 jaar geleden
Ik heb altíjd één borst gevoed. Hij kreeg daar blijkbaar voldoende uit. Groeide ook altijd super goed. Dus ik had de luxe elke voeding met een borst klaar te zijn en dan de volgende ronde pakte ik de andere borst. Als hij tevreden is, groeit en plast, nou prima toch!!