6 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoon is van mei’20. Ik heb 1,5 jaar borstvoeding gegeven en daarna verloor hij zijn interesse erin. Sindsdien krijgt hij elke avond voor hij naar bed gaat warme melk uit een rietjes beker. Tussen de middag krijgt hij bij zijn boterham een beker melk (als hij thuis is)

VRIEND

één jaar geleden

Dag mama, ik herken je verhaal, wij zijn ook pas augustus dit jaar gestopt met borstvoeding en was laatste maanden ook iets waar ik mee worstelde door hoe de buitenwereld erover dacht. Ik heb wel sinds ze 1 is dat ik heb geprobeerd ook koemelk te geven, in beker of in de havermout. Geen idee of ze het echt nodig heeft, bij een snelle Google lijkt het van wel maar weet niet hoe dat precies zit. Bij ons is standaard keuze water, melk of rooibos thee wanneer ze wat drinkt. Sinds we gestopt zijn met borstvoeding vraagt ze wel af en toe naar de fles (daar doe ik dan ipv afgekolfde melk koemelk in) en die mag ze wat mij betreft gewoon drinken.

één jaar geleden

Advies is volgens mij (even uit mijn hoofd) 300ml zuivel per dag tot 4 jaar. Hoeft niet per se/alleen melk te zijn. Hier krijgt ie met de drie hoofdmaaltijden een bekertje melk. Soms gaat het op, soms niet. We hebben geen melk voor het slapen, toen we stopten met de fles, gingen we gewoon over naar tijdens het eten uit een beker.

één jaar geleden

Ik ben begin deze week gestopt met borstvoeding. De laatste tijd was het ook niet veel meer (alleen nog rechts voor het slapen). Vanaf haar eerste verjaardag drinkt ze af en toe melk uit een beker. Bij een restaurant wel eens fristi. Verder bijvoorbeeld Griekse yoghurt. Ze is trouwens ook dol op opgeschuimde warme melk, of ‘koffie’ zoals ze het zelf noemt. Wij bieden van alles aan, maar niet per se op vaste momenten. Ook lang niet altijd de aanbevolen hoeveelheid. Nu nog een fles gaan aanbieden lijkt me heel onlogisch. Is volgens mij ook iets wat onder andere vanwege tanden en mondmotoriek juist niet aangeraden wordt.

één jaar geleden

Op de site van het Voedingscentrum kan je vinden hoeveel zuivel per dag aangeraden wordt. Onze dochter kreeg nooit een avond fles vanaf 10 maanden meer maar wel in de ochtend. Zijn we in de zomer mee gestopt. Ze krijgt nu glas melk bij haar broodje en na het eten altijd Griekse volle yoghurt.

één jaar geleden

Wij geven haar vanaf het moment dat ze geen fles met kv nodig had, 1 jaar, 300ml halfvolle melk. Verspreid over de dag, bij ontbijt en lunch en een klein beetje voor het slapen gaan. Voedingscentrum: Een kind van 1 tot 4 jaar heeft per dag ongeveer 300 milliliter = 2 bekertjes melk(producten) nodig. Melk is vooral belangrijk door calcium en de vitamines B2 en B12.