Hi mommy's,
Ik vroeg me wat af. Ik heb een ukkie van april 2020 (wel was ze twee maanden te vroeg geboren). Zij is dus nu 2,5 jaar. Ik heb tot oktober 2022 borstvoeding gegeven. Het was de bedoeling om tot twee jaar borstvoeding te geven maar vanwege de vroeggeboorte had ik er maar twee maanden extra van gemaakt. En de laatste maanden had ze alleen nog de borst nodig om te sabbelen voor het slapengaan dus gingen we afbouwen.
Nu is ze ook gestopt met dutjes overdag dus aan het einde van de dag valt ze vanzelf in slaap en vraagt ze al een tijdje niet meer naar de borst.
Borstvoeding tot 2 jaar werd sowieso al niet gewaardeerd door mijn omgeving want "kind is al zo groot, waarom krijgt ze niet gewoon de fles dat is toch veel makkelijker en beter voor het kind en andere kindjes krijgen ook gewoon de fles en die groeien ook veel beter".
Mijn dochter eet en drinkt nu gewoon met ons mee. Ze drinkt weleens (3 a 4x per week een glaasje) koeienmelk als ze haar boterham krijgt. Maar verder geef ik niet standaard dagelijks een paar x per dag melk.
Nou heb ik nog neefjes en nichtje tussen de 3,5 en 8 die bijvoorbeeld nog elke dag flesje melk (met speen) krijgen en daarom vind iedereen het vreemd dat ik mijn dochter nooit de fles heb gegeven en dat ze niet iedere dag melk krijgt. Oudere kindjes hebben het wel nodig dus moet een 2,5 jaar meisje ook gwn nog melk blijven drinken. Nu twijfel ik ook een beetje.
Wat geven jullie aan de kindjes die gestopt zijn mijn borst/fles voeding? Is het bijvoorbeeld noodzakelijk om elke dag koeienmelk aan te bieden en groeien ze daardoor veel beter of sterker?