11 Reacties

2 jaar geleden

Haaay mama, mijn dochterje Lizz word 23 januari 21 maanden en zij deed ook altijd een heel goed en lang middagdutje. Zij slaapt nu smiddags ook nog maar 1 tot max 1.5 uur en dan is ze ook weer klaar met haar middagslaapje, voorheen sliep zij ook makkelijk 2 tot 2.5 uur in de middag, ineens is dit sinds een maand nu nog maar zo kort smiddags, ze ligt er savonds rond 19 uur in slaapt meestal pas 20.15 uur ( speelt in bed) en word rond 7 u weer wakker. Dus in verhouding maakt zij veel minder uren slaap... hoop dat het een fase is. Ik had met de middagslaapjes ook altijd ff een momentje voor mn eigen en dat is nu maar heel ff 😔 hoop dat ze snel weer meer gaat slapen. Jou kindje maakt wel meteen een lange ruk in de nacht van dik 14 uur. Dan snap ik wel dat het middagdutje protest is. Dan zou ik haar sochtends eens eerder eruit halen rond 8u bijv en dan smiddags rond 13 u terug erin leggen en kijken hoe ze dan slaapt! Succes 😘

2 jaar geleden

Reactie op Pegskeee1986

Haaay mama, mijn dochterje Lizz word 23 januari 21 maanden en zij deed ook ...
Dankjewel voor je reactie! Ja klopt, maar ik moet zeggen dat ze dat eigenlijk altijd wel al heeft gedaan en eerder heeft dat eigenlijk nooit problemen opgeleverd. Moet ook zeggen dat voordat zij echt aangeeft wakker te zijn, ze soms 3 kwartier in haar bedje ligt te spelen. Dus vaak is ze wel al eerder wakker. Ik hoop inderdaad dat het gewoon een fase is!

2 jaar geleden

Reactie op lentekindje

Dankjewel voor je reactie! Ja klopt, maar ik moet zeggen dat ze dat eigenli ...
Ja mijn dochtertje speelt ook altijd ff in bed en drna gaat ze me roepen als het te lang duurt😂

2 jaar geleden

Ik zou haar in de ochtend ook wakker gaan maken ergens tussen 0700-0830 dan pakt ze haar slaapje in de middag vast weer terug want die gaat ze nodig hebben. Mijn zoontje (23mei20) slaapt van 1930-0700 (wordt zelf wakker) en dan tussen 1200/1300 ongeveer 2 tot 2,5uur. Mijn dochter (inmiddels 6) sliep sochtends ook langer en nog steeds als ik haar niet wakker maak. Ik als absoluut-non-ochtend-mens vind dat heerlijk maar het ritme van de dag gaat helaas niet zo dus ze moeten wel meebewegen.

2 jaar geleden

Precies hetzelfde ritme als mijn dochter 😊 Ik zou persoonlijk nog niets veranderen, even aankijken.Of je stelt het slaapje iets later uit dan 13u. Misschien wilt ze binnenkort wel haar middagslaapje weer doen hoor, is het even een fase. Gewoon haar volgen. En aan haar grote slaap niet rommelen hoor, hoe fijn is het voor jou en haar dat ze zo lang slaapt.

2 jaar geleden

Het zal wel een fase zijn! Zeker omdat van 3 uur naar niks echt extreem is. Kan wel zijn dat ze na deze fase bijvoorbeeld 2.15 uur slaapt. Wellicht haar wat eerder wakker maken?

2 jaar geleden

Reactie op maanmeisje

Het zal wel een fase zijn! Zeker omdat van 3 uur naar niks echt extreem is. ...
Jaa ze heeft vorige week wel gehad dat ze steeds wat korter sliep. Dus echt 1,5 uur max. Ik denk dat ik het nog even een weekje aan kijk en dan wellicht meeneem om haar wat eerder wakker te maken. Ze is echt allesbehalve een ochtendmens en als ik haar wakker maak heeft ze vaak een gigantisch ochtendhumeur dus het liefst doe ik dat niet 😂

2 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Precies hetzelfde ritme als mijn dochter 😊 Ik zou persoonlijk nog niets ve ...
Jaa gister deed ze nog wel een dutje om 3 uur, en dan een half uur/3kwartier. Het is heel dubbel, wanr ik vond/vind haar middagdutje zo fijn. Maar het uitslapen is ook heeel fijn, zeker omdat ik geen ochtendmens ben 😂. En zij ook niet, dus haar wakker maken doe ik liever niet. Vaak is ze dan strontchagrijnig de hele ochtend en valt er geen land mee te bezeilen.

2 jaar geleden

Mijn dochter is morgen 20 maanden 3n slaapt ook al 2 dagen niet. Terwijl ze meestal 2u slaapt. Ik vind t best pittig, want ik zit in mijn 1e trimester van m'n zwangerschap dus kan de rust best goed gebruiken

2 jaar geleden

Wow, van 20:00 tot 09:30/10:00 😱

2 jaar geleden

Reactie op JDA_Co

Wow, van 20:00 tot 09:30/10:00 😱
Haha, zit het ook met verbazing te lezen. Ik ben jaloers!