15 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven enkel s ochtends en s avonds melk 😊

3 jaar geleden

Ik dacht dat de 3 flessen bleven tot en met 1 jaar???

3 jaar geleden

Wij hebben de middag fles eraf gedaan. Broodje extra tussen de middag en wat vaker water aanbieden. Ging gelijk goed

3 jaar geleden

Reactie op Dropje14

Ik dacht dat de 3 flessen bleven tot en met 1 jaar???
Dat is ook afhankelijk van je kleine! Bij ons krijgt ze in de ochtend pap met flesvoeding in een kom, tussen de middag 100 ml flesvoeding en een boterham na haar avondeten nog een fles en vaak rond 21 uur nog een fles. En zij is bijna 1 jaar. Terwijl ze haar vaste voeding wel goed eet. En in haar curve zit ze onder het gemiddelde wb gewicht. Dus niets moet/hoeft als jij het niet wil!

3 jaar geleden

Reactie op Dropje14

Ik dacht dat de 3 flessen bleven tot en met 1 jaar???
Bij mij op het cb zeiden ze dat ook

3 jaar geleden

Hanna is net 10 maanden en wij geven nu al vanaf 8,5 maand 2 flessen. Cb zei dat het prima was als ze maar wel redelijk eet/drinkt ernaast en dat doet ze! Hier de middag fles gestopt (niet afgebouwd), ze krijgt daarvoor in de plaats thee met iets erbij (fruit, koekje, maispuf etc).

3 jaar geleden

Reactie op Dropje14

Ik dacht dat de 3 flessen bleven tot en met 1 jaar???
Neee 2 vanaf 10 maanden

3 jaar geleden

Amai, ik moest in Belgie van kind en gezin op 6 maanden af van 3 flessen. Ik mocht ze maar 2 flessen meer geven. Ook bij de onthaalmoeder, liet ze veel vallen dat ze veel te lang zoveel melk dronk. Ik moest van iedereen zo vlug mogelijk op 2 flessen. Ik voelde me een slechte moeder omdat ik dat niet wist. En nu lees ik dit.. zo een verschil tussen belgie en nederland dan.. 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Bij ons ging het eigenlijk per ongeluk. Mn man was een keer de middag fles vergeten. Toen besloot ik dat we het maar gelijk door gingen zetten en dat beviel prima. Nu gewoon wat te drinken en een tussendoortje.

3 jaar geleden

Ik wilde de middagfles laten vallen, ze eet al 2 broodjes met beleg en goed water. Maar huilen joh! En in de avond had ze ineens geen zin meer in een fles. Laten vallen zonder afbouw en het bevalt top. Korter slaapritueel ook!

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt : Fles 2 plakken brood Fruit Fles Avondeten. Hij eet met de pot mee en daarna gaat hij op bed. Als hij een potje avondeten krijgt, dan geven we in de avond nog wel een fles.

3 jaar geleden

Reactie op Noekie

Ons zoontje krijgt : Fles 2 plakken brood Fruit Fles Avondeten. Hij eet me ...
Welke tijden zit je dan ?

3 jaar geleden

Hier is de middagfles eraf gegaan, ze is van 18 mei en zit nu op dit schema: 07:30 fles 180 09:30 fruithapje 12:30 twee sneetjes brood (laat ze vaak wat van staan) 14:30 snackje (maisvingers, cracker, koekje) 17:30 avondeten; groentehapje 18:30 fles 210

3 jaar geleden

Elk kindje is anders en wat ons betreft letten we op de behoefte van ons jochie, niet van het cb. Bij ons: - In de nacht meldt hij zich soms nog om 01.00, maar sowieso om 06.00/06.30 voor borstvoeding - slaapt tot 09.00 uit en ontbijt om 10.00/11.00 met een papje met 180ml borstvoeding - 13.00/14.00 fruithapje en 1 snee brood als ik werk. Wanneer ik vrij heb bak ik een eitje/pannenkoek, eet hij avacado of proberen we iets anders uit - 16.30/17.00 borstvoeding en slaapje - 18.30 avondeten en toetje - wat slokjes borstvoeding om in slaap te komen Tussendoor drinkt hij water en thee. Alles wel met een ritme maar op verzoek 🤗